زمان مطالعه: 1 دقیقه
دریاچه مارمیشو ارومیه

دریاچه مارمیشو ارومیه

 در حدود 45 کیلومتری غرب شهر ارومیه و در میان کوهستان های سر به فلک کشیده این شهرستان، وقتی به مرز ایران و...
Lake Urmia Marmishu (1)
Lake Urmia Marmishu (1)

 در حدود 45 کیلومتری غرب شهر ارومیه و در میان کوهستان های سر به فلک کشیده این شهرستان، وقتی به مرز ایران و ترکیه می رسیم، دریاچه ای طبیعی و بسیار زیبا و دیدنی به نام مارمیشو خودنمایی می کند. وسعت این دریاچه در حدود 5 هکتار است و آب این دریاچه از چشمه‌ های طبیعی و نزولات جوی تأمین می‌شود.

Lake Urmia Marmishu (2)
Lake Urmia Marmishu (2)

  مارمیشو زیستگاه آبزیان از جمله ماهی قزل آلا و پرندگان مهاجر مختلف بوده می باشد.

  این دریاچه در مسیر رودخانه ای پر آب و خروشان قرار گرفته و وجود کوه های بسیار زیبای کناره دریاچه که از اواسط اردیبهشت تا مهرماه سرسبز و دلگشا هستند، منظره ای بدیع را ایجاد نموده است.

Lake Urmia Marmishu (3)
Lake Urmia Marmishu (3)

  به دلیل این که این دریاچه در منطقه ای کوهستانی واقع شده است، طبیعتا تنها در ماه های گرم سال می تواند به عنوان استراختگاه مورد استفاده قرار گیرد. در فصل گرما وجود انواع گیاهان و پرندگان آن چنان جذابیتی به این منطقه می دهد که هر بیننده ای را مبهوت خویش می نماید. رودخانه در فصل گرما کم عمق بوده و با احتیاط می توان از برخی نقاط آن گذشت و از مناطق بکر و دیدنی آن بیشتر استفاده نمود، هر چند این کار چندان خالی از خطر هم نخواهد بود.

Lake Urmia Marmishu (4)
Lake Urmia Marmishu (4)

 برای رسیدن به دریاچه مارمیشو باید از جاده خاکی بگدرید، ولی بدون شک دیدن این دریاچه به زحمات آن می ارزد و از رفتن به آن جا پشیمان  نخواهید شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دریاچه مارمیشو ارومیه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دریاچه مارمیشو ارومیه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.