زمان مطالعه: 1 دقیقه
تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی چیستند

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی چیستند

ابزار و لوازم آزمایشگاهی مجموعه‌ای از ابزارها و تجهیزات مختلف مورد استفاده توسط محققین و دانشمندان در یک...

ابزار و لوازم آزمایشگاهی مجموعه‌ای از ابزارها و تجهیزات مختلف مورد استفاده توسط محققین و دانشمندان در یک آزمایشگاه است. برای آشنایی دقیق تر با تجهیزات آزمایشگاهی این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید.

تجهیزات آزمایشگاهی چیستند

تجهیزات آزمایشگاهی عبارتند از ابزارهایی از قبیل چراغ بنزن، میکروسکوپ و تجهیزات خاص مانند طیف‌سنج نوری و کالریمتر. همچنین یکی دیگر از تجهیزات آزمایشگاهی متداول در آزمایشگاه‌ها ظروف شیشه‌ای مانند بشر، لوله آزمایش، ارلن و… می‌باشد.

پرسنل آزمایشگاه با کمک این وسایل به انجام آزمایش های مختلف می پردازند .

تجهیزات آزمایشگاهی آزمایشگاه پزشکی

ازجمله مهمترین آزمایشگاه ها آزمایشگاه های پزشکی هستند که در آنها با نمونه های انسانی سروکار دارند . در آزمایشگاه پزشکی بخش های مختلفی از جمله بخش بیوشیمی و بخش هماتولوژی و بخش میکروبیولوژی و بخش مولکولی وجود دارد . که در هر یک از آنها تست های مربوط به همان بخش انجام می شود

تجهیزات آزمایشگاهی بخش بیوشیمی

در بخش بیوشیمی تست هایی از قبیل بررسی میزان قند خون یا اوره خون انجام می شود . همچنین برسی آنزیم ها از جمله آنزیم های کبدی یا قلبی در بخش بیوشیمی انجام می شود. آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی به خصوص تجهیزات بیوشیمی می تواند برای بسیاری از پرسنل آزمایشگاهی یا دانشجویان رشته آزمایشگاه مفید باشد .

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی چیستند
تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی چیستند

تجهیزات آزمایشگاهی بخش هماتولوژی

یکی دیگر از بخش های مهم آزمایشگاه بخش خون شناسی یا هماتولوژی است که در این بخش تعداد سلول های خونی و نوع آن مورد بررسی قرار می گیرد .شمارش سلول های خونی می تواند در تشخیص انواع کم خونی ها و تالاسمی ها مفید باشد .

تجهیزات آزمایشگاهی بخش مولکولی

یکی از بخش های مهم و تحقیقاتی در آزمایشگاه بخش مولکولی است که در آن به بررسی ژنوم با استفاده از ابزار های پیشرفته این همچون ترموساکلر می پردازند

تجهیزات آزمایشگاهی بخش سرولوژی

در بخش سرولوژی تست های مربوط به تشخیص عفونت های میکروبی و تست های مرتبط با سیستم ایمنی انجام می شود . از جمله آزمایش های قابل انجام در این بخش می توان به آزمایش رایت برای تشخیص تب مالت اشاره کرد.

نظر خود را درباره «تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی چیستند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی چیستند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.