زمان مطالعه: 2 دقیقه
جزیره کوس در یونان

جزیره کوس در یونان

اخیرا نام جزیره کوس Kos را زیاد شنیده اید که منطقه ای برای پناهجویان سوری، افغان و ایرانی شده است
در این مطلب می خوانید : [بستن]

شاید اخیرا در جزیره کوس درگیری بین مهاجران نیز به وجود آمده بود که برخی این درگیری را بین مهاجران ایرانی و سوری نامیده اند. آسمونی در این بخش شما عزیزان را با جزیره کوس بیشتر آشنا می کند.

 

کوس (به صورت Cos هم نوشته می شود)، از جزایر یونان در دریای اژه در نزدیکی جنوب غربی ساحل آسیای صغیر و در نزدیکی شهر بودروم ترکیه است. شهر کوس در این جزیره و در استان اژه جنوبی در کشور یونان واقع شده است. مساحت شهر کوس حدود 287 کیلومتر مربع بوده که دارای جمعیت حدود 31 هزار نفر در شهر و 18 هزار نفر در کلان شهر این منطقه می باشد. تاریخچه این شهر به سه هزار سال قبل از میلاد برمیگردد.

جزیره کوس از جزایر زیبای کشور یونان به شمار می آید که سالانه پذیرای تعداد زیادی از مردان و زنان توریست می باشد. در جزیره کوس تعداد بسیاری از تمدن ها آمده و رفته اند و تاریخ بسیاری با پادشاهان اساطیری یونان داشته است.

در این جزیره بناهای تاریخی بسیاری از امپراطوری روم وجود دارد که به زیبایی های این جزیره افزوده است. در مرکز جزیره کوس از تمام فرهنگ ها میتوانند بازمانده های اجسام از تمام تمدن ها و فرهنگ ها را جمع شده اند، جذابیت زیادی را برای بازدیدکنندگان این جزیره ایجاد کرده است. فاصله چند کیلومتری این جزیره با ترکیه و آب های آرام دریای اژه در تابستان، کوس را به مقصدی ایده آل برای پناهجویان اغلب سوری تبدیل کرده اند.

اقتصاد

گردشگری صنعت اصلی در این جزیره است. سواحل جزیره جاذبه های طبیعی بسیاری ایجاد کرده اند. بندر ها، مرکز جمعیت شهر کوس، همچنین مرکز گردشگری و فرهنگی این جزیره هستند؛ با ساختمان‌های سفید رنگ که شامل هتل‌ها، رستوران‌ها و تعدادی کلوپ شبانه که «بار استریت» شهر کوس را تشکیل می‌دهند. دهکده ساحلی کاردامنا یک تفریحگاه محبوب برای گردشگران جوان (عمدتاً از بریتانیا و اسکاندیناوی) است.

کشاورزی دومین صنعت این شهر است و محصولات اصلی آن انگور، بادام، انجیر، زیتون و گوجه فرنگی به همراه گندم و ذرت می باشد.

جمعیت

در اواخر دهه 1920 حدود 3700 ترک در شهر کوس زندگی می کردند. امروزه جمعیت ترک ها در کوس حدود 2000 نفر تخمین زده شده است. روستایی با جمعیت قابل توجه ترک، در نزدیکی شهر کوس است.

دین

مردم کوس عمدتاً مسیحیان ارتدوکس هستند. یکی از چهار کلیسای جامع ارتدکس در دودکانیز در کوس واقع شده است. علاوه بر این، یک کلیسای کاتولیک رومی در جزیره و یک مسجد برای جامعه مسلمانان ترک زبان وجود دارد.

مکان های دیدنی

بسیاری از آنها درست در حاشیه شهر کوس هستند، جایی که آگورا صدها سال در آنجا قدمت دارد؛ یک خانه رومی بازسازی شده با نقاشی های دیواری و موزاییک های باستانی مبله شده است. بقراط بخشی از دوران حرفه‌ای خود را در آسکلپیون گذراند، که بسیار زیا و دیدنی است.

چیز دیگری که در مورد کوس قابل تحسین است، سواحل آن است که برخی از آن ها پر از امکانات و برخی دیگر خالی از سکنه و در میانه ناکجاآباد هستند. بهترین مکان های دیدنی معمولاً در غرب هستند، جایی که آگیوس استفانو و کاوو پارادیزو قرار دارند. برخی از مکان های دیدنی این جزیره زیبا را در زیر مشاهده می کنید:

آسکلپیون
آسکلپیون
آگورا باستانی
آگورا باستانی
کازا رومانا
کازا رومانا
پالیو پیلی
پالیو پیلی
ساحل آگیوس استفانوس
ساحل آگیوس استفانوس
رومن اودئون

رومن اودئون

جزیره کوس یونان
سواحل جزیره کوس در یونان
kos-island
مهاجران افغان و زندگی در چادر
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جزیره کوس در یونان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جزیره کوس در یونان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.