زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب کابینت آشپزخانه ; مدرن یا کلاسیک؟

انتخاب کابینت آشپزخانه ; مدرن یا کلاسیک؟

اگر قصد خرید کابینت مناسب برای آشپزخانه منزلتان دارید خواندن این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

انتخاب کابینت مناسب تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جلوه خانه دارد. در واقع کابینت قسمت مهم دکوراسیون داخلی‌ منزل را تشکیل می ‌دهد. برای انتخاب یک کابینت خوب همواره باید نکات مهمی را رعایت کنید. در این بخش از آسمونی راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه به شما نشان می دهیم.

تقریبا تمام اعضای خانواده هر روز از آشپزخانه استفاده می کنند. کابینت ها در طرح ها و متریال ‌های متنوعی ساخته می شوند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند.

آشپزخانه قلب خانه است و در همه پروژه های طراحی دکوراسیون به آن توجه ویژه ای می شود.

تنوع در مدل ها و اهمیت کابینت در زیبایی خانه، باعث شده است که مشتری حق انتخاب گسترده تری داسته باشد، به طوری که امروزه شاهد تنوع بسیار زیادی در این صنعت هستیم.  

در انتخاب کابینت آشپزخانه باید به نکات زیر توجه کرد:

مدل و طرح کابینت

طرح کابینت
طرح کابینت

 

همیشه اولین چیزی که توجه افراد را جذب می شکند طرح و نقش است. به طور کلی دو دسته طراحی برای این کابینت ها وجود دارد که تفاوت چشمگیری در انتخاب رنگ ها، جنس و دستگیره ها با هم دارند:

  • طراحی کلاسیک
  • طراحی مدرن

در طراحی کلاسیک انتخاب رنگ محدود تر می شود و معمولا طرح های چوبی در این مدل بیشتر به چشم می خورد. اما در سبک مدرن می توان از رنگ های بیشتری استفاده کرد. این حق انتخاب در جنس بدنه نیز تاثیر دارد و به طور کلی حق انتخاب ‌ها در طراحی مدرن بیشتر از طرح کلاسیک است.

جنس بدنه کابینت

 

جنس کابینت
جنس کابینت

جنس کابینت یکی از عوامل مهم در انتخاب است. کیفیت و عمر کابینت با بودجه ای که صرف آن می شود باید تناسب داشته باشد. جنس ‌هایی که در طراحی کابینت از آن ها  استفاده می شود بسیار متنوع هستند:

رنگ کابینت

 

رنگ کابینت
رنگ کابینت

رنگ عامل بسیار مهمی در انتخاب کابینت به حساب می آید. رنگ های روشن برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است و فضای آن را بزرگ تر نشان می دهند. همچنین ترکیب دو رنگ در دکور کابینت ها باعث شلوغی در فضای آشپزخانه می شود. رنگ های تند مثل قرمز، نارنجی و سبز فسفری برای کابینت ها مناسب نیستند. زیرا پس از گذشت زمان از جذابیت آن ها کاسته می شود.

صفحه کابینت

 

کابینت
کابینت

یکی دیگر از فاکتور های مهم در انتخاب کابینت، صفحه آن است که روی کابینت قرار می گیرد. صفحه کابینت باید جلوه‌ خوبی به آشپزخانه بدهد و در عین حال از استحکام خوبی برخوردار باشد. از مدل ‌های صفحه کابینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه کابینت گرانیت
  • صفحه کابینت سنگ کوارتز
  • صفحه کابینت سرامیک
  • صفحه کابینت استیل ضد زنگ
  • صفحه کابینت کورین
  • صفحه کابینت سنگ صابون
  • صفحه کابینت مرمر

توجه داشته باشید که انتخاب سبک مناسب (کلاسیک یا مدرن) برای درها بسیار مهم است. در انتخاب کابینت باید ترکیب آن با بقیه اجزای آشپزخانه را نیز در نظر داشت. از فضای موجود در آشپزخانه بیشترین استفاده را انجام دهید.

  • همچنین ببینید:

انواع کابینت و نکات مهمی که هر خانم خانه داری در مورد کابینت باید بداند!!!

کابینت جدید ، از mdf تا هایگلاس و کلاسیک

کابینت های قدیمی رو با چی و چه جوری رنگ کنیم؟

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «انتخاب کابینت آشپزخانه ; مدرن یا کلاسیک؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره انتخاب کابینت آشپزخانه ; مدرن یا کلاسیک؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.