زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرید لباس کودک

خرید لباس کودک

خرید لباس کودک در عین حال که شیرین است اما آسان نیست. هنگام خرید لباس کودک باید به نکات مهمی توجه کنیم که بعدا از انتخابمان پشیمان نشویم.

هر پدر و مادری دوست دارد فرزندش استایل خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشد اما هنگام خرید لباس کودک چیزهایی فراتر از سبک و مد وجود دارد که حتما باید به آنها توجه کرد. برای خرید لباس بچگانه همواره باید مواردی مانند جنس پارچه، راحتی، رنگ لباس و قیمت آن را در نظر بگیرید. در این قسمت از مطلب آسمونی شما را درباره نکات ضروری هنگام خرید لباس کودک و نوزاد بیشتر آشنا می کنیم.

جنس پارچه لباس کودک

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که در خرید لباس کودک باید در نظر گرفت جنس پارچه است. از آنجا که پوست کودکان بسیار لطیف و آسیب پذیر است و نباید در مدت طولانی در معرض پارچه های مصنوعی که از مواد شیمیایی تولید می شوند قرار بگیرد. لباس با الیاف طبیعی بسیار برای آن ها مناسب می باشد. در خرید فقط به مدل و رنگ لباس توجه نکنید، زیرا بیشتر پارچه ها از مواد شیمیایی تولید شده اند و ممکن است باعث بروز مشکلات پوستی در نوزادان و کودکان شود. پس جنس پارچه اولین رکن خرید لباس است.

15 پارچه مناسب لباس کودک را در زیر فهرست می کنیم که موقع خرید حتما اطلاعاتی مناسبی در اختیار داشته باشید:

  1. پارچه‌ نخ پنبه، با بافت ساده و سبک

  2. وال

  3. پنبه لاون

  4. موسلین

  5. ماهوت نخ پنبه

  6. لینن

  7. چیت

  8. باتیست

  9. پارچه نخی گلدوزی شده

  10. پارچه بافتنی ژرسه

  11. تدی ببعی

  12. پارچه میکروفایبر

  13. بامبو

  14. کشمیر
  15. کتان

راحتی لباس کودک

لباس کودک
راحتی لباس کودک

کودک باید در لباس احساس راحتی داشته باشد. اکسسوری های لباس نباید تیز یا دارای برجستگی های غیرطبیعی باشند چرا که ممکن است موجب بروز حساسیت، خارش و قرمزی پوست شود. لباس کودک باید طوری باشد که جلوی تحرک و بازیگوشی او را نگیرد و علاوه بر زیبا بودن، آزادی حرکت به کودک بدهد. همچنین لباس بچه ها نباید آنقدر تنگ و دست و پا گیر باشد که موقع راه رفتن و دویدن اذیت شوند. اندازه لباس باید طوری باشد که کودک در آن کاملاً احساس آزادی و راحتی داشته باشد. از طرفی دیگر رشد بچه ها بسیار زیاد است و ممکن است برخی از لباس ها فقط برای چند ماه پوشیده شوند پس حتما به سایز لباس توجه داشته باشید.

دوام لباس کودک

لازم است که لباس های تهیه شده برای کودکان علاوه بر راحتی با دوام هم باشند. الیاف طبیعی علاوه بر تمام این ویژگی ها دوام بالایی هم دارند و گزینه مناسبی هستند. البته برخی از لباس هایی که از جنس پنبه یا الیاف هستند ممکن است زود رنگشان برود یا سوراخ شوند و لباس هایی از جنس پلاستیک دوام بیشتری دارند اما نباید راحت و سلامتی پوستی کودک خود را فدای دوام لباس کنید. رشد بچه ها به گونه ای است که تا قبل از اینکه لباس کهنه شود یا رنگش برود دیگر اندازه اش نیست و باید لباسی با سایز بزرگ تر تهیه کرد. پس دوام لباس اولویت پایین تری نسبت به جنس و راحتی دارد.

رنگ لباس کودک

رنگ لباس کودک و نوزاد
رنگ لباس کودک و نوزاد

رنگ لباس کودک روی رفتار و روحیه او تاثیر بسیاری دارد، بنابراین ترکیبی از رنگ های شاد و رنگی برای بچه ها بسیار مهم است. سعی کنید تا بدون در نظر گرفتن کلیشه ها رنگ ها را با هم ترکیب کنید و یک استایل اختصاصی و شیک برای کودک خود ایجاد کنید. همچنین رنگ آبی و صورتی حتما برای جنس خاص نیست. امروزه برخی افراد دیگر باورهای اشتباه را کنار گذاشته اند و به راحتی برای فرزند دختر یا پسر خود همه رنگ ها را انتخاب می کنند. پس محدودیتی برای کودکان خود ایجاد نکنید. از رنگ های سرد نیز می توان برای فصل گرم و از رنگ های گرم برای فصل سرد می توانید استفاده کنید.

قیمت لباس کودک

لباس کودک یکی از آیتم های ضروری سبد خرید است. در شرایط اقتصادی کنونی، با خرید آگاهانه و انتخاب لباس با کیفیت و مقرون به صرفه می توان از هدر رفتن وقت و هزینه جلوگیری کرد. اگر وضع مالی خوبی دارید پس دستتان برای انتخاب لباس کودک باز است. اما اگر به خاطر وضع معیشتی نمی توانید همه نوع لباسی تهیه کنید پس بهتر است لباس هایی با دوام بیشتر انتخاب کنید. ولی جنس و راحتی کودک را به بهای قیمت لباس قربانی نکنید!

نظر خود را درباره «خرید لباس کودک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خرید لباس کودک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.