زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با شرکت کیاموتورز

آشنایی با شرکت کیاموتورز

کیا موتورز (به کره‌ای: 기아자동차) شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای (به کره‌ای: 현대)، محسوب می‌شود

تاریخچه شرکت کیاموتورز

کیا موتورز (به کره‌ای: 기아자동차) شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای (به کره‌ای: 현대)، محسوب می‌شود و در سال 2013 با تولید 2٫75 میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد. کمپانی کیا موتورز، قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی محسوب می‌شود. کیا موتورز هم‌اکنون دارای 8 کارخانه تولیدی است، که در کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، کره جنوبی، ویتنام و اسلواکی مستقر می‌باشند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره دادوستد می‌شود. شرکت هیوندای موتور با در اختیار داشتن 33٫99٪ درصد از سهام کیا موتورز، بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید.

انواع مدل های کیا

  1. کیا اپتیما
  2. کیا اپیروس
  3. کیا اسپکترا
  4. کیا اسپورتیج
  5. کیا استونیک
  6. کیا استینگر
  7. کیا انترپرایز
  8. کیا بونگو
  9. کیا پرگیو
  10. کیا پوپ
  11. کیا پیکانتو
  12. کیا جویس
  13. کیا ریو
  14. کیا سراتو
  15. کیا سفیا
  16. کیا سورنتو
  17. کیا سول
  18. کیا سید
  19. کیا فورت
  20. کیا کادنزا
  21. کیا کارنز
  22. کیا کارنیوال
  23. کیا کونکورد
  24. الگو:کیا موتورز
  25. الگو:کیا موتورز آمریکای شمالی
  26. کیا موهاوی
  27. کیا نیرو
  28. کیا ونگا

کیا موتورز در ایران

هم اکنون خودروهای کیا موتورز توسط شرکت اطلس خودرو وارد ایران می‌شود و همچنین بعضی از محصولات کیا موتورز مانند کیا سراتو تولید داخلی آن نیز وجود دارد که توسط گروه خودروسازی سایپا انجام می‌گیرد.

کیا موتورز آمریکا

لوازم یدکی کیا از کجا بخریم؟
کیا

کیا موتورز آمریکا بازوی فروش، بازاریابی و توزیع محصولات شرکت کیا موتورز، در ایالات متحده است. این شعبه از شرکت کیا، طیف کاملی از خطوط تولید محصولات خود را، از طریق شبکه‌ای از 640 نمایندگی فروش در ایالات متحده عرضه می‌کند. در سال 2008 کیا موتورز آمریکا، رکورد فروش خود را برای چهاردهمین سال متوالی، در رشد سهم بازار در ایالات متحده شکست.در آمریکا سه خودروی کی5، کی7 و اسپورتیج برنده جایزه رضایتمندی 2017 آتوپاسیفیک شدند. سدان کی5 که در آمریکا اپتیما نامیده می‌شود، برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین خودروی سایز متوسط انتخاب شد. سدان کی7 که در آمریکا کادنزا نام دارد، به عنوان بهترین خودرو در کلاس خودروهای سواری بزرگ انتخاب شد. اسپورتیج نیز عنوان بهترین شاسی‌بلند را به خود اختصاص داد. مرکز تحقیقاتی آتوپاسیفیک هر ساله خودروها را براساس میزان رضایت مالکان از خودروهای جدیدشان رتبه‌بندی می‌کند.

کیا موتورز اروپا

از سال 1995 تا 1999 شرکت کیا شروع به ساخت فرمان سمت راست، به‌همراه فرمان‌های سمت چپ، در سایت تولیدی خود، در کارمان، آلمان نمود. از سال 1999 تا زمان توقف آن در سال 2003 تمامی مدل‌های کیا اسپورتیج فروخته شده در اروپا، در کارخانه کیا موتورز آلمان، تولید می‌شد. در سال 2003 بار دیگر خط تولید مدل اسپورتیج، به کره جنوبی منتقل شد.کیا صادرات خودرو به اروپا را از ابتدای سال 1991 با خودروی مینی کیا پراید، آغاز نمود. شروع فروش این محصول در اروپا با استقبال روبرو شد، تا اینکه در انتهای دهه 1990 میلادی، با کاهش تقاضای این مدل، در نهایت به توقف کامل خط تولید مدل پراید، در ماه مه 2000 گردید. خودروی کیا ریو نیز همچون پراید، از سال 2001، از خط تولید محصولات کیا موتورز خارج شد.

سال 2004 شاهد ورود کیا پیکانتو به‌عنوان خودروی شهری به اروپا بود. این خودرو اثبات نمود که کیا در زمینه ارائه محصول به خریداران اروپایی که به بودجه خود برای خرید ماشین توجه دارند، موفق بوده‌است. تا سال 2007 کیا سابقه شانزده سال‌های در زمینه صادرات خودرو به اروپا داشته‌است. در هنگام ورود به بازار اروپا، فقط یک مدل فروخته شده بود. دامنه مدل‌های قابل فروش در اروپا به‌تدریج فراخ‌تر شد، بگونهای که هماکنون در هر یک از بخش‌های بازار، به غیر از بازار خودروهای لوکس و اسپورت، به رقیبی جدی برای شرکت‌های دیگر تبدیل شده‌است.

نظر خود را درباره «آشنایی با شرکت کیاموتورز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با شرکت کیاموتورز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.