زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا

معرفی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا

معرفی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا یکی از...

معرفی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا
معرفی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا



معرفی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا و تاریخچه دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا و آدرس سایت دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا

دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء (ص) بهبهان واقع در شهرستان بهبهان دارای دانشکده‌های فنی و مهندسی، علوم پایه، محیط زیست و منابع طبیعی می‌باشد. دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء تا سال 1387 زیر نظر دانشگاه شهید چمران اهواز اداره می‌شد و از سال 1388 رسماً مستقل شد.

در آن زمان دکتر فرجی ریاست دانشگاه را بر عهده داشت و دانشکده فنی با یک مسئول به نام نوراله واصفی از اهالی بهبهان و زیر نظر دانشکده فنی دانشگاه شهید چمران کار را آغاز کرد تا اینکه با آغاز سال تحصیلی 1385 دانشجویان ورودی 84 و 85 برق و عمران با اعتصاب و تعطیلی کلاس‌های خود و عزیمت به دانشگاه شهید چمران اهواز و ادامه اعتصاب موجب تسریع ساختمان دانشکده فنی در مرکزیت این دانشکده شدند.دکتر عالم زاده انصاری در سال 1387 به ریاست این دانشگاه منصوب گردید و مهندس ساسان معتقد به ریاست دانشکده فنی برگزیده شد.

تأسیس دو خوابگاه نوساز در سال‌های 1385 و 1388 و جابجایی خوابگاه‌ها از دارالقرآن به این خوابگاه‌ها از مهمترین اقدامات عمرانی در این دانشگاه بوده‌است. خوابگاه برادران ( امروز این خوابگاه به دانشجویان دختر این دانشگاه تعلق گرفته ) که 3 طبقه بوده و در هر طبقه دو ردیف اتاق قرار گرفته و در هر ردیف 9 اتاق 6 متر مربعی و یک آشپزخانه و 6 حمام و 8 دستشویی قرار دارد. این خوابگاه‌ها در سال 1389 به دختران تحویل داده شد و خوابگاه دختران که روبروی دانشکده فنی قرار دارد به پسرها رسید.

ساختمان دانشکده منابع طبیعی دارای 4 لاین (ردیف) است که هرکدام متعلق به یک رشته است و دارای چند کلاس بزرگ می‌باشد. بنای دانشکده فنی- مهندسی که در سال 1388 به نام امام حسین نامگذاری گردید در بهمن سال 1386 به بهره‌برداری رسید و در طبقه همکف آن آزمایشگاه‌های برق و عمران و دیگر رشته‌ها قرار دارد ، در طبقه اول کلاس‌ها از شماره 1 تا 10 مشخص شده اند و در ضلع دیگر طبقه اول سایت دانشکده که دو قسمت مجزا را در برگرفته موجود است. کتابخانه دانشکده فنی در همین طبقه قرار گرفته‌است.

در طبقه دوم اعضای هیئات علمی در اتاق‌های مجزا پذیرای دانشجویان هستند و نیم طبقه سوم متعلق به ریاست دانشکده و معاونت توسعه و پشتیبانی این دانشگاه هستند. زمین چمن روبروی دانشکده فنی قرار گرفته‌است.

در سال 1389 این دانشکده در رشته‌هایی چون ریاضی ، مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر اقدام به جذب دانشجو نمود. دانشکده فنی و مهندسی در سال 1388 به‌طور کامل از دانشگاه شهید چمران جدا گردید و ورودی‌های بعد از 1388 ورودی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء تلقی گردیدند.

تشکل های اسلامی دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا

انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان

سایت دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا

www.bkatu.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.