زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد فیلم خاله قورباغه

نقد فیلم خاله قورباغه

فیلم خاله قورباغه به کارگردانی افشین هاشمی و نویسندگی فرشته طائرپور است و از مفاهیمی چون عواطف خانوادگی، دوستی، نشاط و همکاری قصه می گوید.

فیلم خاله قورباغه فیلمی به کارگردانی افشین هاشمی است که بازیگرانی چون مرضیه برومند و شبنم مقدمی و غزل شاکری و ... در آن بازی می کنند. آسمونی در این بخش به معرفی و نقد فیلم خاله قورباغه می پردازد.

قورباغه، آبجی باجی (خواهر دوقلوی خاله)، حکیمه باجی (پزشک و روانشناس معالج خاله)، سمسار باشی (همسایه طماع و حیله گر خاله) و نوه های رنگارنگ خاله که هر کدام از کشوری به دیدار خاله می آیند، عروسک های این فیلم هستند. خاله قورباغه مهربان و معاشرتی که بزرگترین مشکلش تنهایی و دور افتادگی از 98 بچه‌اش است.

در این فیلم در کنار شخصیت‌های جدیدی چون خواهر دوقلویش با نام آبجی باجی، پزشک جنگل با نام حکیمه باجی، همسایه طماع و خلافکارش با نام سمسارباشی، یاور افسانه‌ای‌اش با نام نخودی و نوه‌هیی که هرکدام از شهری یا کشوری به سراغش می آیند، برای بچه‌ها و بزرگترها، از مفاهیمی چون عواطف خانوادگی، دوستی، نشاط، همکاری، هوشمندی، میراث فرهنگی، مدیریت بحران و... قصه می‌گوید.

فیلم خاله قورباغه
فیلم خاله قورباغه

بازیگران این فیلم عبارتند از: مرضیه برومند، شبنم مقدمی، غزل شاکری، احسان کرمی، شایسته ایرانی، آناهیتا خسروی و نگار اردلان.

خاله قورباغه اثری است که برای کودکان تولید شده است. خاله قورباغه و آقاپسر در سال های نچندان دور در دهه 70 در سینمای کشور وجود داشته است. این مجموعه توسط افشین هاشمی با کمک فرشته طائرپور و مسعود کرامتی شکل گرفته است. خاله غورباقه چهارمین فیلم سینمایی جناب هاشمی می باشد که برای کودکان ساخته شده است. کودکانی که امروزه سخت با اینگونه مضامین جذب می شوند ، چرا که بودن ماهواره و دسترسی راحت به کارتون ها و انیمیشن های آن طرف آبی و همچنین دسترسی به گوشی های هوشمند دیگر با دیدن برنامه های کارتونی بدون محتوا ارضا نمی شوند. خاله قورباغه یک اثر نسبتا ناموفق می باشد که فقدان های زیادی را در خود می بیند. نبودن شخصیت های کارتونی قوی و قهرمان های افسانه ای ، نبود داستان جالب و جذاب باعث شده است تا کودک هنگام تماشای این مجموعه دچار دلزدگی شود.

سازندگان این مجموعه با تصور اینکه اگر بتوانند یک محیط موزیکال شاد و چند قورباغه بدقواره را نشان دهند کودکان امروزی دست از تبلت ها و گوشی های هوشمند خود در سالن سینما ورمی دارند و به تماشا مجموعه می پردازند که در این کار موفق بودند. به طور کلی می توان گفت به دلیل عدم توجه سازندگان مجموعه های کارتونی نسبت به علایق و نیازهای کودکان مجموعه های ناموفق زیادی در سینمای کودک شکل می گیرد ، صرفا داشتن یک سری عروسک نوستالژی برای کودکان امروزی کافی و جذاب نیست. کششی که می بایست برای جذب کودک لازم و کافی باشد در این مجموعه دیده نشده است.

فیلم خاله قورباغه
فیلم خاله قورباغه

اگر بخواهیم جنبه های مثبت خاله قورباغه را بیان کنیم می توان به آموزش کودکان نسبت به جنسیت های پسر و دختر دانست که هم زیستی مسالمت آمیزی را نشان می دهد. موزیک های شاد مجموعه نیز از دیگر ویژگی های مثبت این مجموعه می باشد که کودکان از این فضا ها و در نهایت این فیلم کارتونی خوششان می آید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد فیلم خاله قورباغه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم خاله قورباغه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.