زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی ساز کیبورد و تفاوت با ارگ

معرفی ساز کیبورد و تفاوت با ارگ

کیبوردها، اغلب پیانوی دیجیتال هم خوانده می شوند، با این حال برخی می گویند کیبورد ها بیشتر به ارگ های لوله ای...
معرفی ساز کیبورد و تفاوت با ارگ
معرفی ساز کیبورد و تفاوت با ارگ
کیبوردها، اغلب پیانوی دیجیتال هم خوانده می شوند، با این حال برخی می گویند کیبورد ها بیشتر به ارگ های لوله ای شباهت دارند. آنها سازهای صفحه کلیدی مدرن و معاصرند. آسمونی در این بخش به معرفی کیبورد و ارگ می پردازد.

کیبورد یک ساز است و از خانواده ساز های کلاویه ای است . ساز کلاویه ای سازی است که نواختنش بوسیله ی کلاویه انجام میگیرد . کلاویه یک کلید اهرمی مخصوص برای نواختن نت های موسیقی است که همشکل خانواده ساز های پیانو و انواع دیگر کار می کند . پیانو - ارگ کلیسا - ارگان فلوت - ملودیکا - هارپسیکورد - اکاردئون همه نمونه هایی از ساز های طبیعی است که با برق کار نمیکند.

اما کیبورد های امروزی تفاوت های عمده ای با اون ساز ها دارند و دیگه تنها یک ساز نیستند و مجموعه ای از موسیقی و ساز های مختلف هستند . اما کیبورد هیچ سازی رو نمیتونه مثل طبیعی اجرا کنه ولی در حین حال هیچ سازی به کاملی و متنوع بودن کیبورد نیست .

امروزه کیبورد های الکترونیک تنها کار نوازندگی رو انجام نمیدهند . کیبورد ها کلا ساز های کلاویه ای که با برق کار کنند را شامل میشن : مثلا انواع الکترو پیانو ---- سازی به نام کلاوی و پیانو های برقی ----- و
keyboard-organ
keyboard-organ


اما کیبورد ها در چهار نوع دارند :
  • سینت سازر synth sizer
  • سکووانسر sequencer
  • ارنجر arranger
  • میدی کیبورد midi keyboa
  • سینت سایزر synth sizer
کیبوردها با نیروی الکتریکی کار میکنند، و زمانی که کلیدی فشرده میشود، نت ها به صورت دیجیتالی تولید میشوند. نت ها میتوانند برای مدت زمان نامحدودی امتداد یابند.

کیبورد ها معمولا قابل حمل هستند. نیازی به تیون (کوک) کردن ندارند و در انواع مختلفی از لحاظ اندازه و کیفیت موجودند.

از کیبورد ها می توان برای ایجاد صدای سازهای مختلف استفاده کرد، سازهایی مانند پرکاشن ها، سازهای بادی یا حتی سازهای زهی.
معرفی ساز کیبورد و تفاوت با ارگ
معرفی ساز کیبورد و تفاوت با ارگ


اُرگ

صفحه کلید ارگ ها شبیه صفحه کلید پیانو هاست، با این حال صدایشان بسیار متفاوت است.

تصور می شود که پیشینه ی ارگ به حدود 200 سال قبل از میلاد بازمیگردد، و در دنیای غرب سابقه ای طولانی داشته است. این ساز عموما در کلیساها استفاده می شود.

صفحه کلید های متعددی وجود دارد که با دست یا پا نواخته میشوند. هنگامی که این کلید ها فشرده میشوند، نوازنده چرخه ای را کامل میکند که باعث میشود هوا درون ارگ به حرکت درآید. هیچ ضربه ای به صورت فیزیکی، آنچنان که در پیانو هست، وارد نمیشود. ارگ می تواند صدای یک نت را برای مدت زمان نامحدودی نگهدارد، بدون اینکه به دوباره نواختنش نیازی باشد.

صدایی که از طریق استفاده از لوله ها و لوازم الکترونیکی، در ارگ ها ایجاد میشود، می تواند از صدای شیپور یا نی، تا صدای انواع سازهای بادی، متغییر باشد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی ساز کیبورد و تفاوت با ارگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی ساز کیبورد و تفاوت با ارگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.