زمان مطالعه: 1 دقیقه
سیاره دوقلو زمین

سیاره دوقلو زمین

مقایسه دو سیاره ی دو قلو     سیاره دوقلو زمین کشف شده است.به گزارش آسمونی ناسا ماه ها پیش از کشف سیاره ی...
سیاره دوقلو زمین
سیاره دوقلو زمین
مقایسه دو سیاره ی دو قلو

    سیاره دوقلو زمین کشف شده است.به گزارش آسمونی ناسا ماه ها پیش از کشف سیاره ی دوقلو زمین خبر داد.سیاره ای با نام کپلر 186 اف (Kepler 186-f).این سیاره در مداری به دور ستاره ای بسیار دور از زمین گردش می کند و قابل سکونت شناخته شده است. چون این سیاره از ستاره ای که به دور آن گردش می کند بسیار دور است،پیش بینی شده که در چاله های این سیاره قابلیت دخیره ی بلند مدت آب وجود دارد.



kepler186f
kepler186f
کپلر 186 اف و منظومه ی کپلر 186

    تا قبل از این اکتشاف لقب دوقلوی زمین برای سیاره ای دیگر، یعنی کپلر62 اف (Kepler 62 f)، بود .این سیاره شباهت هایی به زمین داشت و 40 درصد از زمین بزرگ تر بود و قابل سکونت شناخته شده بود.اندازه ی کپلر 186 اف بسیار نزدیک تر به زمین(ده درصد بزرگ تراز زمین) است، اما جرم و چگالی آن هنوز شناخته نشده است.ماده سازنده این سیاره سنگ معرفی شده است.



سیاره دوقلو زمین
سیاره دوقلو زمین
غروب در زمین و در کپلر 186 اف

    این سیاره هر 130 روز به دور ستاره ی مرکز خود گردش می کند.یک سوم انرژی را که زمین از خورشید می گیرد را از ستاره مرکزی دریافت می کند,این باعث می شود که نسبت به زمین قابلیت سکونت کمتری داشته باشد،اگر روی سطح کپلر قرار بگیرید خواهید فهمید که درخشش ستاره ی آن در ساعات ظهر مانند درخشش خورشید در یک ساعت قبل از طلوع خورشید هست.ستاره ی مرکزی آن نصف جرم و چگالی خورشید را دارد.

    کپلر 186 اف در کهکشان کپلر 186 در صورت فلکی سیگنوس قرار دارد.این سیاره حدود 500 سال نوری از زمین فاصله دارد. این کهکشان به جز کپلر 4 سیاره ی دیگر هم دارد.کپلر دورترین مدار را نسبت به دیگر سیاره های این منظومه دارد.

 

-همچنین چند واقعیت جالب در مورد سیاره زمین را مطالعه کنید

-منبع:اختصاصی آسمونی از nasa

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سیاره دوقلو زمین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سیاره دوقلو زمین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.