زمان مطالعه: 6 دقیقه
تور کازان

تور کازان

اگر قصد سفر به کازان با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور کازان ،...
تور کازان
تور کازان


اگر قصد سفر به کازان با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور کازان ، اطلاعات تور کازان ، جاذبه های تور کازان ، مکان های تور کازان و ... را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

راهنمای تور کازان

کازان، که قازان یا غازان نیز تلفظ می‌شود، یکی از شهرهای مهم کشور روسیه بوده و محل تلاقی رودهای وُلگا و کازانکا در بخش اروپایی روسیه است. «کرملین کازان» از میراث جهانی یونسکو است. شهر کازان، خاستگاه باشگاه فوتبال روبین کازان، از تیم‌های معروف و پرافتخار لیگ برتر روسیه است که علاقمندان به فوتبال حتما با آن آشنایی دارند.

این شهر در سال 2009 به‌ عنوان پایتخت ورزشی روسیه انتخاب شد و در سال 2013 نیز میزبان مسابقات المپیاد تابستانی دانشجویی بود. در سال 2015 میزبان مسابقات جهانی ورزش‌های آبی، در سال 2017 میزبان بازی‌های جام کنفدراسیون‌ها بوده و در سال 2018 نیز یکی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال خواهد بود. به همین خاطر نیز کازان یکی از شهرهای ورزشی روسیه محسوب می‌شود.

در ادامه در قالب راهنمای سفر به کازان، اطلاعاتی ضروری را در رابطه با سفر به روسیه و این شهر ارائه و داده و آب و هوای کازان و همین طور حمل و نقل عمومی در شهر کازان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در مطالب بعدی نیز به معرفی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری این شهر خواهیم پرداخت.

kazan-tour
kazan-tour


اطلاعات ضروری در سفر به کازان :

اختلاف ساعت با تهران: 00:30- (نیم ساعت عقب‌تر از تهران)

زبان رسمی کازان: روسی

واحد پول رسمی: روبل (RUB) – واحد پول روسیه روبل است که اختصارا به صورت RUB و یا RUR نشان داده می‌شود. هر روبل روسی به 100 کوپک تقسیم می شود. به طور مثال : 2150٫20 که خوانده می شود 2150 روبل و 20 کوپک.

نرخ تبدیل ارز: هر 100 روبل مسکو تقریبا برابر با 1.5 تا 1.8 دلار آمریکا است.

برق: 220 ولت – 50 هرتز

پریز برق: type C و type F

تور کازان
تور کازان


آب و هوای کازان چگونه است؟

آب و هوای کازان معمولا گرم و متعدل است. بارش باران در این شهر بیشتر در فصل زمستان رخ داده و در تابستان در شهر کازان شاهد بارش باران بسیار کمی هستیم. میانگین دمای سالانه کازان حدود 11 درجه سانتی‌گراد و میانگین بارش باران نیز 452 میلی‌متر در سال می‌باشد. در ادامه می‌توانید اطلاعاتی در رابطه با آب و هوای کازان را مشاهده کنید:
  • آب و هوای شهر در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست بسیار دلپذیر بوده و دمای هوا معتدل است
  • ماه‌های سرد سال در کازان عبارت‌اند از: ژانویه، فوریه، مارس، نوامبر و دسامبر
  • به طور میانگین گرم‌ترین ماه سال در شهر کازان ماه جولای است
  • به طور میانگین سردترین ماه سال در شهر کازان ماه ژانویه است
  • بیشترین میزان بارش در این شهر در ماه جولای رخ می‌دهد
  • ماه فوریه نیز خشک‌ترین ماه سال بوده و کم‌ترین میزان بارش در این ماه اتفاق می‌افتد
kazan-tour
kazan-tour


بنابراین با توجه به برگزاری بازی‌های جام جهانی 2018 در ماه‌های ژوئن و جولای، آب و هوای کازان در طی بازی‌ها معتدل و دلپذیر خواهد بود و نیازی به نگرانی در مورد آب و هوا نیست.

حمل و نقل و جابجایی در داخل شهر کازان

برای گشت و گذار و جابجایی در شهر کازان، می‌توانید از سیستم حمل و نقل عمومی، تاکسی و یا ماشین اجاره‌ای استفاده کنید. در این شهر می‌توانید از سیستم مترو، اتوبوس‌های شهری و یا ترواموا استفاده کنید که هزینه همه آن‌ها 7 روبل روسیه است.

گزینه بعدی که می‌توانید برای جابجایی در کازان از آن استفاده کنید، تاکسی است که معمولا بایستی آن را از قبل رزرو کنید. همین طور می‌توانید برای خود خودرویی اجاره کرده و با استفاده از آن به گشت و گذار در کازان بپردازید.

چگونه به کازان برویم؟

فرودگاه کازان در حدود سی کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است و می‌توان با پروازهایی که از شهرهای دیگر به کازان انجام می‌شود به آن سفر کرد. گزینه بعدی برای سفر به کازان، استفاده از قطار است که می‌توان از شهرهایی مانند مسکو و سن‌پترزبورگ به آن رسید. یکی دیگر از گزینه‌ها استفاده از اتوبوس است که از اکثر شهرهای روسیه می‌توان با استفاده از اتوبوس به کازان رسید. استفاده از تاکسی و یا خودروی شخصی نیز می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های رفتن به کازان است که در صورت استفاده از تاکسی حتما قبل از شروع سفر در مورد کرایه با راننده صحبت کنید تا به مشکل نخورید.

تور کازان
تور کازان


ورزشگاه کازان برای جام جهانی روسیه 2018

کازان آرنا (Kazan Arena) ورزشگاه شهر کازان در بازی‌های جام جهانی 2018 خواهد بود. ساخت این ورزشگاه در ژوئن 2013 پایان یافته و ورزشگاه باشگاه فوتبال روبین کازان است. طراحی استادیوم کازان آرنا بر عهده شرکت معماری بوده است که ورزشگاه ومبلی و ورزشگاه امارات شهر لندن را طراحی کرده‌اند. ظرفیت این ورزشگاه حدود 45 هزار نفر بوده و بودجه ساخت آن نیز حدود 450 میلیون دلار بوده است.

کرملین کازان یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

کرملین کازان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. کرملین کازان تنها بخش باقی مانده از قلعه تاتارها در روسیه است که قدمت بخش‌هایی از آن به قرن دهم میلادی بازمی‌گردد.

هرمیتاژ کازان یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

هرمیتاژ یکی از موزه‌های معروف در شهر کازان روسیه است که در آن آثار گرانبهای مربوط به تاریخ منطقه نگهداری می‌شود. افراد زیادی سالیانه از سراسر روسیه برای بازدید از این موزه به کازان سفر می‌کنند.

kazan-tour
kazan-tour


مسجد قل شریف یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

مسجد قل شریف بزرگترین مسجد روسیه بوده و یکی از اصلی‌ترین مساجد روسیه است که در قرن شانزدهم میلادی و به زیبایی و با ظرافت خاصی ساخته شده است. مسجد قل شریف هم اکنون یکی از نمادهای شهر کازان و از جمله بناهای اصلی این شهر است که گردشگران زیادی را نیز به خود جذب می‌کند.

تور کازان
تور کازان


معبد همه ادیان یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

مجموعه عبادتگاهی مذهبی «معبد تمام ادیان» چند عبادتگاه از جمله مسجد، کلیسا، کنیسه یهودیان، معبد بودایی و همچنین عبادتگاههایی برای آیین های چینی و ژاپنی دارد. این مجموعه به ابتکار الدار خانوف از هنرمندان محلی روسی بنا شده و کار ساخت آن از سال 1994 آغاز شده بود.

کازان آرنا یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

همان طور که در مطلب راهنمای سفر به کازان روسیه اشاره کردیم، کازان آرنا در بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه یکی از استادیوم‌های این کشور برای برگزاری بازی‌های خواهد بود. استادیوم کازان آرنا ورزشگاهی در سطح جهانی بوده و طراحی آن بر عهده شرکت معماری بوده است که ورزشگاه ومبلی و ورزشگاه امارات شهر لندن را طراحی کرده‌اند.

kazan-tour
kazan-tour


برج سویوم‌بایک (Suyumbike Tower) یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

طبق افسانه‌هایی که در منطقه نقل می‌شوند، شاهزاده سویوم‌بایک خود را از بالای این برج پایین انداخته است تا با ایوان مخوف ازدواج نکند. اما لازم به ذکر است که این برج حدود 100 سال بعد از حمله ایوان مخوف به کازان ساخته شده است.

تور کازان
تور کازان


خیابان بائومان (Bauman) یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

خیابان بائومان کازان یکی از خیابان‌های اصلی شهر کازان است که مردم محلی این شهر شب و روز در آن تردد دارند. در این خیابان می‌توانید بارها و کلاب‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های تاریخی زیبایی را مشاهده کرده و همین‌طور سوغاتی‌هایی را نیز از آن خریداری کرد.

بازار مرکزی کازان یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

بازار مرکزی کازان بازاری قدیمی در این شهر است که با رفتن به آن در کنار خرید می‌توان با فرهنگ مردم کازان نیز آشنا شد. در این بازار می‌توانید انواع اقلام مورد نیاز از میوه و سبزیجات تا پوشاک را تهیه کنید.

kazan-tour
kazan-tour


کلیسای پیتر و پائول کازان یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

کلیسای پیتر و پائول (SS Peter and Paul) یکی از کلیساهای زیبای شهر کازان و یکی از جاذبه‌های گردشگری روسیه است که با معماری بسیار زیبا و ظریف ساخته شده است.

محله قدیمی تاتارها یکی از جاذبه های گردشکری در تور کازان

با گردش در این مکان شاهد ساختمان‌هایی زیبا و رنگارنگ چوبی خواهید بود که به زیبایی تمام تزئین شده‌اند و یکی دیگر از مکان های دیدنی کازان به شمار می‌رود که در سفر به این شهر می‌توان از آن بازدید کرد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تور کازان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تور کازان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.