زمان مطالعه: 1 دقیقه
آشنایی با غار بسیار زیبا کتله خور واقع در استان زنجان

آشنایی با غار بسیار زیبا کتله خور واقع در استان زنجان

غار کتله خور که اصطلاحی ترکی است و معنی اش ناهمواری آسان می شود، در حدود 7 کیلومتری شرق شهر گرماب از توابع...

غار کتله خور که اصطلاحی ترکی است و معنی اش ناهمواری آسان می شود، در حدود 7 کیلومتری شرق شهر گرماب از توابع استان زنجان واقع شده است. فاصله ی این غار از شهر همدان 173 کیلومتر، از زنجان 165 کیلومتر و از شهر تهران 410 کیلومتر است . اگر بخواهید از تهران به غار کتله خور بروید ابتدا از طریق اتوبان تهران- قزوین حرکت کنید و سپس جاده قزوین – ابهر را بروید و از آنجار به قیدار رفته و بعد به سمت گرماب حرکت کنید تا به غار کتله خور برسید. مسیر دیگر هم، رفتن از تهران به سمت همدان است که پس از گذشتن از فامنین باید به سمت کبودر آهنگ بپیچید و از آنجا به گرماب بروید.

 

غار کتله خور در سال 1331 توسط گروهی کوهنورد به طور رسمی کشف شده و به ثبت رسیده است. در حال حاضر فقط یک طبقه از غار، به طول 3250 متر برای بازدیدکنندگان گشوده شده است که هر گروه از بازدیدکنندگان را یک راهنما برای معرفی غار همراهی می کند. فضای داخل غار برای گردشگران به صورت مناسبی هموار شده است و گردشگران می توانند حین پیاده روی در داخل غار، از زیبائی های آن که از جمله: استالاگتیت ها و استالاگمیت ها، دالان ها و دهلیزهای فراوان و قندیل های زیبائی که به نام هایی چون لباس عروس، پای فیل، قلع شمع، سگ شکاری، سفره عقد، دست شیطان، و مریم مقدس نامگذاری شده لذت ببرند و عکسی به یادگار بگیرند.درون غار به علت کوهستانی بودن ودور بودن از تابش خورشید، حتی در فصل تابستان هم خنک و گاها سرد است و پیشنهاد می شود که حتما لباس گرم با خود داشته باشید تا سرما اذیتتان نکند. در ابتدای غار هم سینمای سه بعدی تعبیه شده است که اگر گردشگران علاقمند باشند می توانند برای دقایقی، عینک های سه بعدی را در داخل سینما به چشم بگذارند و از محیط سینما، که در واقع قسمتی از غار است لذت ببرند.در بیرون از غار نیز محوطه سبزی با آلاچیق ها و درختان و سرویس های بهداشتی تعبیه شده است که می تواند فضای مناسبی برای استراحت گردشگران در خنکای کوهستان باشد. در اطراف غار هم سوئیت های اقامتی، رستوران، بوفه، مخابرات و اقامتگاه تعبیه شده تا وقت خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

katale-khor
katale-khor
katale-khor(14)
katale-khor(14)
katale-khor(5)
katale-khor(5)
katale-khor(6)
katale-khor(6)

 

katale-khor(9)
katale-khor(9)
katale-khor(11)
katale-khor(11)
katale-khor(13)
katale-khor(13)
katale-khor(2)
katale-khor(2)
katale-khor(7)
katale-khor(7)
katale-khor(15)
katale-khor(15)
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
katale-khor(12)
katale-khor(12)
نظر خود را درباره «آشنایی با غار بسیار زیبا کتله خور واقع در استان زنجان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با غار بسیار زیبا کتله خور واقع در استان زنجان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.