کریم آتشی، همسر سابق بازیگر سینما و صدا و سیما، مرجانه گلچین است که در فروردین 1343 به دنیا آمده و متولد شهرری تهران است. وی نویسنده و کارگردان سینمای ایران است، که دکترای علوم سیاسی و کارشناسی مهندسی عمران دارد.

فیلم هایی نظیر نطفه شوم، متهم، سلام به انتظار (با بازیگری مرجانه گلچین انتهای قدرت و پنجاه روز التهاب به نویسندگی و کراگردانی وی ساخته شدند. همچنین تهیه کنندگی فیلم پنجاه روز التهاب را نیز بر عهده داشته.

کریم آتشی
کریم آتشی

کریم آتشی مجموعه های گریز و سقوط را با موضوع جنایی-درام و پلیسی کارگردانی کرده است که همچنین مرجانه گلچین در سال 1375 از بازیگران مجموعه گریز بوده است.

همچنین مرجانه گلچین مدتی از سینمای ایران دور و ساکن انگلیس بود که در سال 1395 در برنامه دورهمی گفت این کار به خاطر ازدواجش با کریم آتشی بوده است که البته بعد از 10 سال زندگی مشترک از کریم آتشی جدا شد و به سینما بازگشت.

گفته شده کریم آتشی جانباز است.

وی در تاریخ 22 شهریور سال 1399 به قتل عمد مرتکب شد و همسایه خود را به قتل رساند. جزییات این موضوع در آسمونی منتشر شده.

نظر خود را درباره «بیوگرافی کریم آتشی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی کریم آتشی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.