زمان مطالعه: 1 دقیقه
عکس هایی از شهر کربلا با کیفیت HD

عکس هایی از شهر کربلا با کیفیت HD

کربلا مرکز استان کربلا، از شهرهای جنوبی کشور عراق است که در ناحیه غربی فرات قرار دارد و فاصله‌اش تا بغداد 97...
karbala2
karbala2

کربلا مرکز استان کربلا، از شهرهای جنوبی کشور عراق است که در ناحیه غربی فرات قرار دارد و فاصله‌اش تا بغداد 97 کیلومتر است. شهر کربلا به واسطه قرار گیری حرم مطهر بسیاری از امامان (ع) در آن از شهرت و احترام بسیاری برخوردار است. پورتال آسمونی در این بخش عکس هایی از شهر کربلا به همراه اطلاعات کلی از شهر کربلا را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده است که در ادامه می خوانید.

این شهر تا سال 61 هجری قمری بیابانی بوده‌است به نام‌های نینوا، غاضریه و طف. اما بعد از سال 61 قمری و رویداد کربلا، به‌تدریج مورد توجه شیعیان قرار گرفت و پس از ساخت گنبد و بارگاه برای شهدای کربلا، به یکی از شهرهای زیارتی عراق تبدیل شد.

بنابر برخی گفته‌ها، امام حسین بن علی علیه السلام گوشه‌ای از زمین کربلا (زمینی به مساحت 36 کیلومتر مربع) را که اکنون شامل مضجع شریف امام و سایر شهدای کربلا می‌شود، به شصت هزار درهم از مردم نینوا و غاضریه خریداری کردند و با آنها شرط کردند که مردم را برای زیارت شهدای کربلا راهنمایی کنند و از زائرین حرم تا سه روز پذیرایی کنند.

درباره کربلا و اتیمولوژی نام آن

واژه کربلاء یک واژه آرامی است که نهایتا از زبان اکدی وام گرفته شده است. واژه کربلا در آرامی כַרְבָלָא / ܟܪܒܠܐ [ krblh | karbālā ] به معنی نوعی سرپوش و همچنین تاج خروس می باشد. این واژه نهایتا از واژه اکدی karballatu گرفته شده است.کربلا از ثروتمندترین شهرهای عراق است و منابع اصلی درآمد آن از زائرین اماکن مذهبی و کشاورزی و بویژه محصول خرما است. این شهر از دو بخش قدیم یا بخش مذهبی و کربلای جدید تشکیل شده‌است. مدارس اسلامی و ساختمان‌های دولتی زیادی نیز در کربلا متمرکز شده‌اند.

حرم حسین بن علی که در برخی از منابع نیز آن را مسجدالحسین نامگذاری کرده‌اند، در مرکز بخش مذهبی شهر کربلا قرار دارد. در روز اربعین بسیاری از مسلمانان و شیعیان جهت زیارت این مکان به شهر کربلا می‌آیند. بسیاری از زائران مسن نیز به کربلا می‌آیند تا آخرین سال‌ها و روزهای زندگی خود را در این شهر سپری کنند.

به دلیل وجود حرم امام حسین در شهر کربلا، 100 مسجد و 23 مدرسه دینی در این شهر ساخته شده‌است.

karbala3
karbala3
karbala4
karbala4
karbala5
karbala5
karbala6
karbala6
karbala7
karbala7
karbala8
karbala8
karbala9
karbala9
karbala1
karbala1
نظر خود را درباره «عکس هایی از شهر کربلا با کیفیت HD» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عکس هایی از شهر کربلا با کیفیت HD فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.