زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی کامالا هریس

بیوگرافی کامالا هریس

کامالا هریس از 20 ژانویه 2021 به عنوان معاون جو بایدن منصوب شد وی را به دلیل کسالت جو بایدن، رئیس جمهور جایگزین آمریکا نیز می نامند.
نام و نام خانوادگی کامالا هریس
تاریخ تولد 20 اکتبر 1964
سن 57 سال
محل تولد اوکلند، کالیفرنیا-آمریکا
محل زندگی واشینگتن دی.سی-آمریکا
ملیت آمریکایی-آسیایی
حرفه معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر داگلاس امهاف

 

کامالا هریس (Kamala Harris) معاون جو بایدن رئیس‌ جمهور ایالات متحده آمریکا است. به دلیل کسالت های پی در پی جو بایدن در طی یک سال گذشته، کامالا هریس را جایگزین این رئیس جمهور مسن می نامند و البته وی در سال 2021 یک بار هم به دلیل عمل جو بایدن، در مسند ریاست جمهوری موقت آمریکا نشسته بود حال باید دید تا پایان دوره ریاست جمهوری بایدن چه اتفاقاتی را در پی خواهد داشت. در ادامه بیوگرافی کامالا هریس را در آسمونی ببینید.

بیوگرافی کامالا هریس
کامالا هریس

درباره کامالا هریس

کامالا دوی هریس (Kamala Harris) متولد 20 اکتبر 1964 در اوکلند، کالیفرنیا است. مادر کامالا هریس مهاجری از هند و پدر او اهل جامائیکا بودند. وی فارغ‌ التحصیل دانشگاه هوارد، دانشگاه کالیفرنیا، کالج حقوق هیستینگز است. 

مادر کامالا هریس، شیامالا گوپالان اهل هند و یک زیست شناس بود که برای تحصیلات در سن 19 سالگی به آمریکا رفت و با پدر کامالا، دانلد جی. هریس که اهل جامائیکای بریتانیا بود ازدواج کرد.

خواهر هریس تحلیلگر سیاسی شبکه ام اس ان بی سی و شوهرخواهر هریس، تونی وست مدیرکل حقوقی اوبر و از مقامات ارشد سابق وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا است.

کامالا هریس در کنار همسر و دو فرزند همسرش

همسر کامالا هریس، داگلاس امهاف (Douglas Emhoff) نام دارد که یک وکیل کالیفرنیایی می باشد. این دو در سال 2014 در سانتا باربارا، کالیفرنیا ازدواج کردند. کامالا هریس نامادری دو فرزند است. این دختر و پسر، هریس را بسیار دوست دارند و برای او احترام زیادی قائل هستند و برای کارزار انتخاباتی جو بایدن همواره در کنار او بودند.

کامالا هریس دادستان ناحیه ای سانفرانسیسکو

زندگی سیاسی کامالا هریس

کامالا هریس در دهه نود در دفتر دادستان ناحیه ای سانفرانسیسکو و دفتر دادستان شهری سانفرانسیسکو مشغول به کار شد. در سال 2004 هم به عنوان دادستان ناحیه سانفرانسیسکو برگزیده شد. کامالا در انتخابات دادستانی کل ایالت کالیفرنیا در سال 2010 پیروز شد و در سال 2014 با اختلاف زیاد دوباره انتخاب شد.

هریس از 1990 تا 1998 به عنوان قائم مقام دادستان ناحیه‌ای در شهرستان آلامدا، کالیفرنیا، فعالیت کرد. در 12 نوامبر 2008 کامالا هریس نامزدی خود را برای دادستانی کل کالیفرنیا اعلام کرد. وی پس از پیروزی تبدیل به اولین سیاهپوست و اولین جنوب آسیایی آمریکایی شد که این منصب را در این ایالت عهده‌ دار میشد.

کامالا هریس در 8 نوامبر 2016، در انتخابات مجلس سنای آمریکا، لورتا سانچز را شکست داد تا جانشین سناتور بازنشسته، باربارا باکسر شود و به عنوان سومین سناتور زن ایالات متحده آمریکا از ایالت کالیفرنیا و اولین سناتور هندی-جامائیکایی‌ تبار تبدیل شود.

kamala-harris
کامالا هریس و جو بایدن

انتخاب کامالا هریس به عنوان معاون جو بایدن

در جریان مبارزات انتخاباتی‌ کامالا هریس برای سنا، باراک اوباما و جو بایدن از وی حمایت کردند. در تاریخ 21 ژانویه 2019 رسما فعالیت کارزار انتخاباتی خود را برای نمایندگی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا اعلام کرد. مدت کوتاهی نامزد پیشتاز این رقابت بود تا این که در 3 دسامبر 2019 به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد.

کامالا هریس توسط جو بایدن کاندیدای حزب دموکرات آمریکا به عنوان معاون ‌اول پیشنهادی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 معرفی شد. پس از انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس‌ جمهور آمریکا در انتخابات 2020، کامالا هریس از 20 ژانویه 2021 به عنوان معاون رئیس‌ جمهور ایالات متحده منصوب شد.

راه ارتباطی کامالا هریس

تصاویر کامالا هریس

کامالا هریس 24 ژوئن 2022 در آرورا، ایلینوی و شرکت در یک همایش
سلفی کامالا هریس و همسرش
کامالا هریس و باراک اوباما در کاخ سفید
بیوگرافی کامالا هریس
جلسه کامالا هریس 
kamala-harris
کامالا هریس معاون جو بایدن
بیوگرافی کامالا هریس
کامالا هریس و خانواده اش
kamala-harris
کامالا هریس و جو بایدن در کاخ سفید
نظر خود را درباره «بیوگرافی کامالا هریس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی کامالا هریس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.