زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) سردار سیدکمال هادیانفر

رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) سردار سیدکمال هادیانفر

سردار كمال هاديانفر رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) است. سردار كمال هاديانفر پیش از اینکه به...

رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) سردار سیدکمال هادیانفر
رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) سردار سیدکمال هادیانفر
سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) است. سردار کمال هادیانفر پیش از اینکه به ریاست پلیس فتا منصوب شود، جانشین پلیس راهور بود. آسمونی در این بخش مطالبی در مورد سردار کمال هادیانفر برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

پیام سردار سیدکمال هادیانفر

بسمه تعالی 

هموطن عزیزم، باسلام                                                                                

همانطوری که مستحضرید فناوری اطلاعات و ارتباطات، جامعه جهانی را به طور بنیادین دستخوش تغییر و تحول نموده و در پرتو آن شیوه و سبک زندگی انسانها و روابط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آنها را تحت تأثیر خود قرار داده است. در عصر اطلاعات شاهد شکل گیری فضایی هستیم که در آن فعالیت های گوناگون از قبیل اطلاع رسانی، داده ورزی، ارائه خدمات، مدیریت، کنترل و ارتباطات از طریق ساز و کارهای الکترونیکی و مجازی انجام می پذیرد. با وجود تصور اشتباه مبنی بر مجازی بودن این فضا باید گفت که در واقع چنین نیست، فضای فتا (سایبر) یک فضای کاملاً واقعی است که قابلیت انجام بیشترین جرایم یا انواع عملیات های واقعی در آن وجود دارد، کابران در سراسر جهان همواره در معرض انواع آسیب ها، تهدیدات ازجمله تخریب و انهدام، تحریف و انحراف، ربایش و ازاله، افشا و قطع و سایر جرایم از راه دور و نزدیک قرار دارند. با وجود تحولات و نوآوری های عظیم در این عرصه، متأسفانه مجرمین و تبهکاران از این فضا بی بهره نیستند و موجبات سوء استفاده آنان از این فضا نیز فراهم می باشد. زیرا همه می دانیم که افکار مجرمان و تبهکاران در طول 2000 سال هیچ تغییری نکرده است بلکه ابزار مجرمان تغییر کرده است و جرایم شکل تکاملی ندارند، بلکه شکل انتقالی دارند و باید گفت مجرمان فضای سایبر بعضاً خطرناکتر از مجرمان دنیای واقعی هستند زیرا آنها از تکنولوژی بعنوان سلاح استفاده می کنند. بدیهی است پلیس فتا نیز از همان تکنولوژی نیز در جهت ضلالت دشمنان و مجرمان و مبارزه و سپردن آنان به چنگال عدالت به منظور تأمین امنیت آحاد جامعه استفاده خواهد کرد. امروز پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با توکل به خداوند متعال و با پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اطاعت و پیروی از فرماندهی معظم کل قوا با ایمانی قوی، مقتدر و هوشمند، تیزهوش و حرفه ای، چابک و جوان متشکل از متخصصین، مهندسین و کارآگاهان خود، پای به عرصه تأمین کنندگان امنیت در این فضا می گذارد. بدیهی است ایجاد همدلی، تعامل و همکاری تمام دستگاه های اجرایی کشور و مشارکت شما عزیزان در تأمین امنیت فتا امری مهم و غیرقابل انکار می باشد.

kamal-hadianfar
kamal-hadianfar
پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا)

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران یا پلیس سایبری ایران با نام مختصر فتا،که یک واحد تخصصی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه آن جلوگیری و مبارزه با ایجاد فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی) و جعل، سرقت اینترنتی، هک و نفوذ، جرائم سازمان یافته رایانه‌ای، پورنوگرافی (موارد سوء اخلاقی) و مخصوصاً تجاوز به حریم خصوصی افراد است (موارد فوق از جمله مهم ترین جرائم در این زمینه به حساب می ایند) . همچنین دسترسی غیر مجاز، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی اشخاص، شنود غیرمجاز، جعل رایانه‌ای، تخریب و اخلال در داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی، استفاده غیر مجاز از پهنای باند بین‌المللی برای برقراری ارتباطات مخابراتی، تولید و آموزش بدافزارها یا نرم‌افزارهای ارتکاب جرایم سایبری و گذرواژه و اطلاعات کاربران از جمله موضوعاتی است که مورد پیگیری پلیس فتا قرار می‌گیرد. بر پایه اظهارات رئیس پلیس فتا، این پلیس مسئولیت تأمین نظم و امنیت و آسایش عمومی و فردی در فضای مجازی را بر عهده دارد.

این واحد در 3 بهمن 1389 (23 ژانویه 2011) به فرمان اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران شروع مجدد به کار کرد.

در اواخر سال 1387 دبیرخانه پلیس فتا در ستاد ناجا راه‌اندازی گردید که شامل کمیته‌های مطالعات تطبیقی، کمیته تجهیزات و منابع انسانی، مالی، کمیته خسارت و سازمان بود و ریاست آن نیز به سردار سرتیپ کمال هادیانفر واگذار شد. در نهایت سند راهبردی این نیرو در 1 اسفند 1387 به تصویب هیئت وزیران رسید و این یگان شکل گرفت.

انگیزه این اقدام را می‌توان واکنش پلیس به انتشار کرم رایانه‌ای استاکس نت و همچنین مقابله با کنترل فضای سایبر توسط مخالفان حکومت ایران (بعد از ناآرامی ایران پس از اعلام نتایج انتخابات 1388) دانست. ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی در جامعه اطلاعاتی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی، مراقبت و پایش از فضای تولید و تبادل اطلاعات برای پیش‌گیری از تبدیل شدن این فضا به بستری برای انجام هماهنگی‌ها و عملیات برای انجام و تحقق فعالیت‌های غیرقانونی و ممانعت از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه در فتا از جمله وظایف و مأموریت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات ناجاست.

رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) سردار سیدکمال هادیانفر
رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) سردار سیدکمال هادیانفر

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) سردار سیدکمال هادیانفر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) سردار سیدکمال هادیانفر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.