زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ یوونتوس ، نمادی که تغییر کرد

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ یوونتوس ، نمادی که تغییر کرد

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی یوونتوس ، نمادی که تغییر کردباشگاه...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

یوونتوس ، نمادی که تغییر کرد

باشگاه یوونتوس را همواره با عنوان « گورخرها » می شناسیم . پیراهن راه راه مشکی و سفید این تیم ، یادآور این حیوان است و حتی نماد باشگاه هم یک گورخر است . به همین خاطر دیدن لوگوی قبلی یوونتوس که یک بیضی بود ، داخل آن عبارت JUVENTUS نوشته شده بود و دو رنگ سیاه و سفید در آن به صورت راه راه قرار داشت ، مساله عجیبی به نظر نمی رسید . شاید تنها نکته عجیب ، وجود یک اسب درون لوگو بود . اما چرا اسب ؟!

juventus-logo-changing-during-time
juventus-logo-changing-during-time

البته طراحان لوگوی یووه اشتباه نکرده بودند . اسبی که روی دو پای خود ایستاده بود ، نماد شهر تورین بود و تصویر این اسب را می توان روی پرچم شهر تورین هم مشاهده کرد . آسمونی ، به همین خاطر است که این اسب ، حتی در نماد همشهری یووه ، یعنی تیم تورینو هم با ژست همیشگی خود دیده می شود . از سال 1905 به بعد ، راه راه پوشان یوونتوس ، همواره از آرم بیضی شکل با راه راه سیاه و سفید و نماد شهر تورین در لوگوی باشگاه استفاده کردند . گاهی اسم یوونتوس در زمینه آبی قرار گرفت و حتی گاهی اوقات ، یک تاج به لوگو اضافه شد . زمانی هم که تیم به 10 قهرمانی در سری آ رسید ، یک ستاره بالای لوگو قرار گرفت ، ستاره ای که البته خیلی زود دوتا شد . اما نماد باشگاه همیشه ثابت ماند تا نشان دهنده تاریخ ، هویت و پیراهن باشگاه باشد .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ یوونتوس ، نمادی که تغییر کرد
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ یوونتوس ، نمادی که تغییر کرد

اما از دو سال قبل علامت باشگاه تغییر کرد و دو حرف لاتین تبدیل به لوگوی یوونتوس شد . دو علامتی که به نظر می رسد یکی از آنها حرف J است و دیگری j . اما آیا این دو حرف می توانند یک نماد فوتبالی باشند ؟ جواب مثبت است ! آسمونی ، کافی است یکی از حروف را 180 درجه بچرخانیم و یک توپ فوتبال هم در برابر هم آن قرار دهیم . در این حالت می بینیم که لوگو تبدیل به نمادی از یک فوتبالیست می شود . از طرف دیگر ، این حروف طوری طراحی شده اند که شبیه عدد 11 هستند ، عددی که تعداد بازیکنان یک تیم فوتبال را نشان می دهد و با توجه به رنگ مشکی لوگو در بخش سفید رنگ لباس یوونتوس ، می توان آن را به 11 بازیکن یوونتوس تشبیه کرد .

juventus-logo-changing-during-time
juventus-logo-changing-during-time

حتی می توان با چرخش 180 درجه ای لوگو ، نمادی از دو انسان را دید که سر یکی از آنها به سمت پایین است اما نفر دوم در پشت سر او قرار گرفته است ، نشانه ای از بازیکنان و هواداران باشگاه که باید در تمام لحظات تلخ و شیرین ، پشت یکدیگر بوده و از هم ، حمایت کنند .    

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ یوونتوس ، نمادی که تغییر کرد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ یوونتوس ، نمادی که تغییر کرد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.