زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا

بیوگرافی جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا

جاستین ترودو جاستین پیر جیمز ترودو (Justin Pierre James Trudeau) (زاده 25 دسامبر، 1971 در اتاوا، انتاریو) سیاست‌مدار کانادایی.
نام کامل جاستین پیر جیمز ترودو
تاریخ تولد ۲۵ دسامبر ۱۹۷۱
محل تولد اتاوا، انتاریو، کانادا
نام همسر سوفی گرگوار
کار نخست وزیر کانادا

درباره جاستین ترودو

جاستین ترودو جاستین پیر جیمز ترودو (Justin Pierre James Trudeau) (زاده 25 دسامبر، 1971 در اتاوا، انتاریو) سیاست‌مدار کانادایی،‌ بیست و سومین نخست‌وزیر کانادا و رهبر حزب لیبرال است. او فرزند بزرگ پانزدهمین نخست‌وزیر کانادا، پیر ترودو و مارگارت ترودو است. وی در سال 2008 از حوزه انتخاباتی پپینو (Papineau) استان کبک به عضویت مجلس عوام کانادا درآمد و در سال 2013 به عنوان رهبر حزب لیبرال کانادا برگزیده شد. ترودو پس از رهبری حزب لیبرال در انتخابات سال 2015، و پیروزی این حزب با اکثریت آرا به عنوان نخست‌وزیر کانادا انتخاب شد.

ترودو در انتخابات سال 2019 مجدداً به سمت نخست‌وزیری کانادا انتخاب شد. ترودو بزرگترین فرزند پیر الیوت ترودو نخست‌وزیر کانادا و مارگارت ترودو (سینکلر) در روز کریسمس 1971 در اتاوا به دنیا آمد. از همان ابتدای زندگی به واسطه شغل پدر سفرهای زیادی را به همراه خانواده به مناطق مختلف جهان داشت. در سال 1977 زمانی که 6 سال داشت پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند. طلاقی که او علتش را 30 سال اختلاف سنی پدر و مادرش می‌داند.

تحصیلات

جاستین ترودو و پدر و مادرش جاستین ترودو پس از اخذ مدرک کارشناسی در رشته ادبیات از دانشگاه مک گیل، او به همراه تعدادی از دوستانش سفر یک‌ساله‌ای به دور جهان را شروع کرد. پس از پایان سفر به مک گیل بازگشت و در رشته آموزش شروع به تحصیل کرد. پس از دو سال ترجیح داد تحصیلش را در دانشگاه بریتیش کلمبیا دنبال کند، بنابراین به ونکوور نقل مکان کرد و در سال 1998 فارغ‌التحصیل شد. در خلال سال‌های 1999 تا 2002 به آموختن چند رشته و موضوع از جمله نمایش، زبان فرانسوی، مطالعات اجتماعی و ریاضیات پرداخت. ترودو پس از اتمام تحصیل، چند مدتی را در ونکوور به آموزگاری پرداخت. او در آکادمی وست‌پوینت گری و دبیرستان وینستون چرچیل دروس اجتماعی و فرانسوی تدریس می‌کرد.

مرگ برادر جاستین ترودو

جاستین ترودو در تشییع جنازه برادرش
جاستین ترودو در تشییع جنازه برادرش

جاستین ترودو در تشییع جنازه برادرش زمان اقامت جاستین ترودو در ونکوور مصادف با دو اتفاق تلخ در زندگیش بود. در سال 1998 برادرش را در حادثه سقوط بهمن از دست داد و در سال 2000 پدرش در اثر بیماری سرطان پروستات درگذشت. این حوادث و به ویژه سخنانش در مراسم تشییع جنازه پدر، باعث شد مجدداً تحت توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار بگیرد.

همسر جاستین ترودو

جاستین ترودو و همسرش سوفی گرگوار
جاستین ترودو و همسرش سوفی گرگوار

جاستین ترودو و همسرش سوفی گرگوار جاستین ترودو در سال 2005 با سوفی گرگوار مجری تلویزیون در مونترال ازدواج کرد. سوفی در دوران کودکی، همکلاس مایکل کوچکترین برادر جاستین بود. آن‌ها در سال 2003 به واسطه فعالیت در امور خیریه مجدداً با یکدیگر در ارتباط قرار گرفتند و پس از مدتی رفت‌وآمد در اکتبر 2004 با یکدیگر نامزد شده و در مه 2005 ازدواج کردند. جاستین ترودو، همسر و فرزندانش جاستین ترودو و سوفی گرگوار، دارای 2 فرزند پسر به نام زاویر جیمز و آدرین و 1 فرزند دختر به نام الا-گریس مارگارت هستند. سوفی در امور خیریه به ویژه دربارهٔ مسائل زنان بسیار فعال است. وی 24 آوریل 1975 در مونترال کانادا بدنیا آمد.

 

دلجویی جاستین ترودو از ایرانیان مقیم کانادا
دلجویی جاستین ترودو از ایرانیان مقیم کانادا

دلجویی جاستین ترودو از ایرانیان مقیم کانادا جاستین ترودو بخاطر سقوط پرواز شماره 752 هواپیمایی اوکراینی و جان باختن بسیاری از ایرانی هایی که اغلب دانشجو یا شاغل در کانادا بودند، دلجویی و پیگیری کرد. این پرواز مسافربری که متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود، به اشتباه در تاریخ 18 دی 1398 (8 ژانویه 2020) ساعت 6:19 صبح هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و همه مسافران و خدمه آن که بیشتر آنها ایرانی بودند جان خود را از دست دادند.

فعالیت سیاسی جاستین ترودو

نمایندگی

اگر چه جاستین ترودو از جوانی کمابیش فعالیت‌های سیاسی داشت و در انتخابات فدرال ۱۹۸۸ از جان ترنر حمایت کرده بود اما فعالیت‌های سیاسیش پس از سال ۲۰۰۰ جدی‌تر شد و به تدریج افزایش یافت. در سال ۲۰۰۶ و پس از شکست لیبرال‌ها در انتخابات فدرال به عنوان رئیس کارگروه نوسازی جوانان حزب منصوب شد و در نهایت در سال ۲۰۰۷ به عنوان نماینده حزب لیبرال جهت شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه پپینو انتخاب شد. انتخابات فدرالی که وی در اکتبر سال ۲۰۰۸ توانست نماینده حزب بلوک کبکوا را شکست دهد و به عنوان نماینده وارد مجلس عوام کانادا شود. در این انتخابات اگر چه لیبرال‌ها شکست سختی خورده و محافظه‌کاران به قدرت رسیدند، اما آغاز راهی برای ترودوی جوان بود.

رهبر حزب

پس از اعلام عدم تمایل باب ری برای رهبری حزب لیبرال، جاستین ترودو با انبوهی از درخواست‌ها برای پذیرش شرکت در انتخابات رهبری حزب مواجه شد. در اکتبر ۲۰۱۲ ترودو شرکت خود را در انتخاب رهبری حزب اعلام کرد و در نهایت در ۱۴ آوریل ۲۰۱۳ با اختصاص نزدیک یه ۸۰ درصد آرا به خود به عنوان رهبر حزب لیبرال کانادا انتخاب شد.

تصاویر جاستین ترودو

 

جاستین ترودو در مراسم جانباختگان هواپیمای اوکراینی
جاستین ترودو در مراسم جانباختگان هواپیمای اوکراینی
ماجرای جوراب های رنگارنگ جاستین ترودو
ماجرای جوراب های رنگارنگ جاستین ترودو
جاستین ترودو، همسر و فرزندانش
جاستین ترودو، همسر و فرزندانش
بیوگرافی جاستین ترودو
بیوگرافی جاستین ترودو
بیوگرافی جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا
بیوگرافی جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا
justin-trudeau
justin-trudeau
نظر خود را درباره «بیوگرافی جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.