زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرخوری و خوردن هله هوله ، یک نوع اعتیاد روانی!

پرخوری و خوردن هله هوله ، یک نوع اعتیاد روانی!

هرموقع استرس داریم به پرخوری و خوراکی های مضر که هله هوله نام دارند رو می‌آوریم و این نه تنها استرسمان را تشدید میکند، بلکه در بلندمدت اعتیادآور و موجب مریضی ا

چطور خودمان را راضی کنیم که کمتر هله هوله بخوریم؟

بسیاری از ما حین فیلم دیدن، شب امتحان، موقع درس خواندن و حتی سر کار و روی میز کارمان باید حتما مملؤ از خوراکی های مختلف باشد! و چه بهتر که این خوراکی ها سالم باشند. اما همیشه چنین نیست!

هله هوله یا خوراکی سالم
هله هوله یا خوراکی سالم

طبق نظر کارخانه های بزرگ تولید اسنک و خوراکی در سالهای اخیر، 4 فاکتور اصلی برای خوشمزه و خواستنی به نظر رسیدن خوراکی ها، خرچ خرچ کردن زیر دندان، شیرین بودن، ترش یا شور بودن و همچنین چرب بودن است! بی چون و چرا هر خوراکی و اسنکی با این مشخصات و حتی یکی از این مشخصات جذابیت زیادی خواهد داشت.

تا همینجای مطلب، مطمئناً هله هوله های مختلفی به ذهنتان رسیده و آب دهانتان را قورت میدهید. اما این مدل خوراکی ها عمیقا اعتیاد آور و به شدت ناسالم هستند.

حالا آسمونی قصد دارد چند روش مقابله با خوردن هله هوله و پرخوری ارائه دهد:

  • خودتان را به دقت زیر نظر بگیرید:

شما بهتر از هرکسی خودتان را میشناسید. ممکن است بپرسید این موضوع چه ربطی به هله هوله دارد! پاسخ آسمونی این است که وقتی بدانید و درک کنید چه چیزی از علایق شما برای شما مضر است حتما از رفتن به سمت آن خودداری میکنید. خوراکی های مضر و چاق کننده و اعتیادآور هم از همین دسته علایق هستند!

پرخوری
پرخوری
  • بیشتر بجوید، کمتر بخورید! احتمالا خودبه‌‎خود خسته میشوید.

گرسنگی زمان محدودی دارد! بله درست میبینید، رفع گرسنگی به میزان غذایی که میخورید هیچگونه وابستگی ای ندارد، بلکه به طول زمان غذا میل کردن شما وابسته است. میتوانیم بگوییم اگر در این زمان محدود با سرعت بالایی غذا میل کنید پرواضح است که تا زمان سیر شدن شکمتان، غذای بیشتری خواهید خورد. پس برای بهتر هضم شدن غذا در بدنتان، و همچنین برای مصرف کمتر در زمان گرسنگی، حتما تعداد دفعاتی که یک لقمه یا قاشق غذا را میجوید به صورت چشمگیری افزایش دهید.

  • به خودتان لطف کنید و حال خودتان را به هم بزنید!

خنده دار است نه؟ درکمال عجیب بودن این حرکت، شما باید سعی کنید راجع به طرز تهیه انواع خوراکی های بیخود و بی فایده و ناسالم بیشتر مطالعه کنید. وقتی بفهمید دلیل ناسالم خطاب شدن این خوراکی ها طرز ساخته شدن و تولیدشان است، و یا اینکه مواد نگهدارنده با بدن شما چه میکند، حتما از عادت عشق و علاقه تان به هله هوله خودبه‌خود کاسته میشود.

پرخوری
پرخوری
  • دستور پخت خوراکی های سالم را در اینترنت دید بزنید!

اینکه شما ساعت ها غذاهای چرب و پنیری مک دونالد آمریکا یا فست فودهای خودمان را در فضای اینترنت ببینید و دهانتان آب بیوفتد هیچ کمکی که بهتان نخواهد کرد هیچ، بلکه در آخر دنبال شماره نزدیکترین فست فود میگردید تا خودتان را راضی کنید، اما خب همین هم تاثیر چندانی نخواهد داشت، با این کار فقط یک روز میتوانید هوس غذای ناسالم را بکاهید. اما سالاد اسفناج و انار، پوره های مختلف با مغز آجیل و کلی خوراکی دیگر هم میتوانستند همین قدر شما را تشویق به خوردن کنند. اما موضوعی که هست آن است که تبلیغات در حوزه فست فود و هله هوله همیشه قوی تر از تبلیغات خوراکی های سالمی است که میتوانیم خودمان تهیه کنیم! دلیلش هم دقیقا همین است که خودمان میتوانیم از پس درست کردن یک وعده غذای سالم و مقوی و خوشمزه بربیاییم. پس همین حالا دست به کار شوید و دستورپخت های سالم را جستجو کنید.

اما اگر این عادت ناسالم را کودک دلبندتان دارد، میتوانید به شکل زیر خوراکی ها و غذاهای سالم را تزیین کنید و او را به تغذیه سالم عادت دهید!

تزیین غذا
تزیین غذا
غذای سالم کودکان
غذای سالم کودکان
تزیین غذا کودک
تزیین غذا کودک
تزیین غذا کودک
تزیین غذا کودک
نظر خود را درباره «پرخوری و خوردن هله هوله ، یک نوع اعتیاد روانی!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پرخوری و خوردن هله هوله ، یک نوع اعتیاد روانی! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.