دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

داوری با لباس گلف در اولین نیمه نهایی تاریخ جام جهانی

  به گزارش آسمونی ، در روز 26 جولای 1930 و از ساعت 14:45 اولین دیدار نیمه نهایی در تاریخ جام های جهانی بین امریکا و آرژانتین آغاز شد.

judging-with-golf-golf-clothes
judging-with-golf-golf-clothes

داوری با شلوار گلف

به گزارش آسمونی ، ژان لانژنوس داور مشهور بلژیکی عهده دار قضاوت این مسابقه حساس بود؛ داوری که در هر مسابقه ای با کلاه کپ و شلوار گلف ظاهر می‌شد و آن چنان نسبت به زمان خود، داور با کیفیتی بود که چهار روز بعد قضاوت فینال این مسابقات را هم عهده دار شد تا در یک جام جهانی افتخار قضاوت در نیمه نهایی و فینال مسابقات را داشته باشد.

دیدارهای خاطره انگیز ; داوری با لباس گلف در اولین نیمه نهایی تاریخ جام جهانی
دیدارهای خاطره انگیز ; داوری با لباس گلف در اولین نیمه نهایی تاریخ جام جهانی

اولین گل در نیمه نهایی جام های جهانی

به گزارش آسمونی ، تیم آرژانتین که دارای تحرک بیشتری نسبت به آمریکا بود و بازی های این تیم با روش ها و تاکتیک های علمی انجام می شد، کار سختی در این مسابقه نداشت و 72886 تماشاگر حاضر در ورزشگاه سنته ناریو برتری این تیم را به عینه مشاهده کردند. البته در نیمه اول بازی آرژانتین و آمریکا تنها یک گل زده شد که آن هم توسط مونتی در دقیقه 20 به ثمر رسید.

judging-with-golf-golf-clothes
judging-with-golf-golf-clothes

ده نفره بودن امریکا در نیمه دوم

اما در نیمه دوم بازی آمریکاییان به کلی از هم پاشیده شدند و دلیل این امر مصدومیت رافائل تریسی هافبک این تیم در دقیقه 45 بود که سبب شد یانکی ها نیمه دوم را ده نفره بازی کنند. زیرا هنوز تعویض در فوتبال وجود نداشت. لانژنوس در نیمه دوم این بازی مجبور شد بارها و بارها به دلیل خشونت بازیکنان در سوت خود بدمد.

Alejandro Scopelli
Alejandro Scopelli

Alejandro Scopelli

داروهای پخش شده در میدان

به گزارش آسمونی ، یک بار که او از یک بازیکن آمریکایی خطا گرفت، پزشک تیم آمریکا در حالی که خصومت از چهره اش می بارید به میان زمین دوید و به سرزنش داور پرداخت. سپس کیف داروهای خود را پرتاب کرد که در نتیجه کیف باز شده و تعدادی از شیشه ها شکست! در حالی که یکی از این شیشه ها محتوی کلروفورم بود. به علت برخاستن بخار کلروفورم و استنشاق آن توسط بازیکنان تیم که دور هم جمع شده بودند، حالت سستی و رخوت به همگی آنان دست داد. اما سرانجام پزشک را به زور از میدان خارج ساختند و بازی از سر گرفته شد!

دیدارهای خاطره انگیز ; داوری با لباس گلف در اولین نیمه نهایی تاریخ جام جهانی
دیدارهای خاطره انگیز ; داوری با لباس گلف در اولین نیمه نهایی تاریخ جام جهانی

چهار گل در 9 دقیقه

امریکایی ها در این نیمه پنج گل دیگر خوردند. آله خاندرو اسکوپلی در دقیقه 56 نتیجه را (2-0)‌کرد و گیرمو استابیله در دقیقه 69 امیدهای امریکا را کمرنگ ساخت. کارلوس پوئسله بال راست آلبی سلسته آن گاه در دقایق 80 و 85 دو گل دیگر به ثمر رساند و سرانجام استابیله در دقیقه 87 بازی را شش بر صفر کرد؛ در حالی که سه گل آخر آرژانتین در در فاصله 7 دقیقه زده شد. اما جیم براون گوش راست آمریکا در دقیقه 89 تنها گل آمریکا را به ثمر رساند تا بازی(6-1) خاتمه یابد.

Carlos Peucelle
Carlos Peucelle

Carlos Peucelle به گزارش آسمونی ، آرژانتین به راحتی توانست آمریکای ده نفره را با نتیجه 6 بر یک به زانو درآورد. با تمام این احوال این بازی با آن که از لحاظ تعداد گل خیلی قابل توجه بود، ولی در حقیقت یک بازی خوب، حساب شده و علمی محسوب نمی شد. حالا آلبی سلسته باید به انتظار دیدار اروگوئه و یوگسلاوی می نشست تا رقیب خود در فینال را بشناسد.

سایر مطالب با عنوان دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی را اینجا بخوانید.

منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ; داوری با لباس گلف در اولین نیمه نهایی تاریخ جام جهانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ; داوری با لباس گلف در اولین نیمه نهایی تاریخ جام جهانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.