زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهی به فیلم یهودا و مسیح سیاه

نگاهی به فیلم یهودا و مسیح سیاه

فیلم شخصیت محور یهودا و مسیح سیاه، یکی دیگر از فیلم هایی است که در مورد احقاق حقوق سیاه پوستان ساخته شده است.

اختصاصی آسمونی نقد از چکاوک شیرازی

فیلم شخصیت محور یهودا و مسیح سیاه، یکی دیگر از فیلم هایی است که در مورد احقاق حقوق سیاه پوستان ساخته شده است ، اما این بار علاوه بر به تصویر در اوردن  روند پیشروی اهداف  و حتی مظلوم واقع شدنشان به ابعاد دیگری هم پرداخت شده. ابعادی کاملا انسانی و عاطفی. "اونیل "، دله دزد و جاسوس حزب پلنگ های سیاه است، او   با تقلید از‌ لباس پوشیدن همفری بوگارت و استفاده از اسلحه ی قلابی، ماشین دزدی می کند، پس طعمه ی بسیار مناسبی است که اف بی آی روی او دست می گذارد و او را به عنوان جاسوس خودشان وارد سازمان پلنگ های سیاه میکند.

نگاهی به فیلم یهودا و مسیح سیاه
نگاهی به فیلم یهودا و مسیح سیاه

"اونیل "با این که کاراکتری منفی است اما  شخصیت اصلی  داستان است. در واقع فیلم براساس زندگی نامه ی او ساخته شده. رقیبش رییس پلنگ ها و بسیار محبوب است واز نظر شخصیتی کاملا در تضاد با یکدیگر قرار دارند.  از یک طرف "اونیل "قرار دارد که جان دیگران را می گیرد و خودش را بالا می کشد و  از طرف دیگر "فرد همپتون "که حاضر است از آزادی و جان خودش به خاطر دیگران بگذرد. به عنوان مثال  این  نحوه تفکر و عمل را در سکانسی می بینیم که گروه کروان ها به او پول می دهد تا از آنجا برود اما او پول را صرف ساختن درمانگاه می کند.

درگیری "اونیل "با خودش بارز است او نمی خواهد تا مرز کشتن رییس پیش برود اما پلیس به او هشدار می دهد که اگر نپذیرد او را لو می دهد و او می داند که اگر لو برود چه بلایی به سرش خواهد آمد.

judas-and-the-black-messiah
judas-and-the-black-messiah

در داستان  رسالت همپتون و خیانت اونیل  ما سه بار شاهد جاسوسی اونیل هستیم همانطور که برای یهودا اتفاق می افتد و در آخر منجر به مرگ مسیح می شود، در آخر فیلم هم شاهدیم اونیل چطور همپتون را به قتل رساند هر چند که ظاهرا برایش سخت بود‌. بر می گردیم به طرح موضوعات دیگر  در آخر فیلم همانطور که در سراسر فیلم هم دیدیم صحنه هایی از مستندی که در مورد اونیل ساخته شده بود، نشان داده می شد. در روایت آخر گفته شد که پسر "همپتون "حالا رییس حزب توله پلنگ های سیاه است، اما در همان مستند سوال مهمی از اونیل پرسیده شده، که چه جوابی برای پسرت داری؟ در مستند او می گوید که تئوری خاص خودش را داشته که شاید سال ها خودش را با همان تئوری فریب می داده، اما بعد از ساخت مستند که انگار تازه وجدانش بیدار شده دست به خودکشی می زندو این است که مخاطب را وامی دارد که در حالی که از تماشای فیلم لذت می برد، به همه ی این ها هم بیاندیشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به فیلم یهودا و مسیح سیاه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به فیلم یهودا و مسیح سیاه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.