زمان مطالعه: 1 دقیقه
جوملا (joomla) چیست؟

جوملا (joomla) چیست؟

سامانه مدیریت محتوا (به انگلیسی: Content Management System و به اختصار: CMS) نرم‌افزاری است که با بهره‌گیری از بانک...
سامانه مدیریت محتوا (به انگلیسی: Content Management System و به اختصار: CMS) نرم‌افزاری است که با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی امکان درج، ویرایش، انتشار و مدیریت داده‌ها را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی فراهم می‌کند. برای نمونه، سامانهٔ مدیریت محتوای ویکی‌پدیا، نرم‌افزار ویکی مدیا است.
CMS یک برنامه نرم افزاری روی سرور است که به مدیر سایت امکان این را می‌دهد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی دوباره سایت، تغییر دهد. در واقع طرح اولیه سایت، یک بار با استفاده از سیستم مدیریت محتوا طراحی و تعدادی قالب گرافیکی برای صفحات طراحی و روی سایت شما نصب می‌شود. حال شما به راحتی می‌توانید صفحات دیگری به سایت اضافه، حذف و یا ویرایش کنید.
با استفاده از CMS، وب سایت شما هرقدر هم که گسترده باشد، یک اپراتور ساده می تواند آنرا با سهولت نگهداری و به روزرسانی کند. نیازی به پرداخت هزینه زیاد برای به روز رسانی توسط یک طراح وب حرفه ای نخواهد بود. به‌علاوه به سادگی قادر خواهید بود هر سرویسی را که بخواهید به سایت اضافه کنید. در واقع شرکت‌های طراحی وب، سال ها تجربه خود را در راه اندازی وب سایت های مختلف در قالب یک نرم افزار CMS به شما ارائه می دهند و شما می توانید از امکانات آماده این نرم افزارها نهایت استفاده را کنید.
با توجه به اینکه قسمت های مختلف یک نرم افزار CMS از قبل طراحی و آماده شده اند، راه اندازی سایت های متکی به نرم افزار CMS معمولاً بسیار سریع تر از سایت های ایستا (Static) صورت می پذیرد.بزرگ‌ترین مزیت CMS به طراحی سنتی در همین زمینه است. با استفاده از CMS، شما برای به روز رسانی وب سایت خود تنها به یک کامپیوتر متصل به اینترنت نیاز خواهید داشت و برای این کار از هیچ نرم افزار دیگری لازم نیست استفاده کنید. نرم افزار جوملا یا JOOMLA نرم افزار مدیریت محتوای وب سایت یا پورتال برای ایجاد و مدیریت یک وب سایت در سریع ترین زمان و بدون نیاز به دانش و تخصص فنی است. انعطاف پذیری فوق العاده این نرم افزار و معماری منحصر به فرد آن قادر است تا در هر زمان قابلیت های جدیدی را به وب سایت یا پورتال خود اضافه کرده و از آن بهره برداری کنید. کاربردهای جوملا: امکانات زیاد جوملا، کاربردهای آن را در دنیای وب سایت های اینترنتی گسترش داده است. انواع وب سایت های تجاری کوچک، وب سایت های سازمانی بزرگ، کسب و کار آنلاین و تجارت الکترونیک، پورتال های خدمات الکترونیک، وب سایت های سازمان های دولتی، سایت های مذهبی، وب سایت های آموزشی و پرتال های آموزش الکترونیک، وب سایتهای خبری و حتی وب سایت های شخصی کوچک، بوسیله جوملا پیاده سازی شده اند.
نظر خود را درباره «جوملا (joomla) چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جوملا (joomla) چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.