زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله جمهوری

محله جمهوری

محله‌ی جمهوری یکی از محلات بسیار شناخته شده شهر تهران به حساب می‌آید،این محله‌ بین دانشجویان از محبوبیت خاصی برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با این محله با اطل
میدان جمهوری
میدان جمهوری

میدان جمهوری نام محله : جمهوری موقعیت جغرافیایی : مرکز تهران منطقه شهرداری : منطقه 6 شهرداری تهران ، ناحیه 1 بافت : تقریبا نوساز محدودیت ترافیکی : دارد (طرح ترافیک ) محله های همسایه : کشاورز ، حر ، انقلاب ، سلسبیل ایستگاه های مترو : ایستگاه های توحید و میدان انقلاب ( خط 3 ) ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه های کاوه ، دکتر غریب ، میدان انقلاب ( خط 1 ) و ایستگه های میدان جمهوری و نواب خط (خط 4) قیمت هر متر مربع : 10 تا 18 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله جمهوری

خیابان جمالزاده
خیابان جمالزاده

خیابان جمالزاده بافت محله : محله جمهوری نیز همانند محله های اطرافش بافتی آپارتمانی و قدیمی دارد ، آپارتمان هایی با سال ساخت بالا زیاد در این محله دیده می شود. تراکم جمعیتی : حدود 13 هزار نفر در این محله زندگی می کنند . قیمت ملک : قیمت ملک در محله انقلاب از 10 میلیون تومان شروع شده و به 18 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ) .

اطلاعات جغرافیایی محله جمهوری

خیابان انقلاب
خیابان انقلاب

خیابان انقلاب همسایه های جمهوری : محله جمهوری از شمال به محله کشاورز و خیابان بلوار کشاورز راه دارد ، از جنوب به محله حر و خیابان آذربایجان می رسد ، در غرب محله سلسبیل قرار دارد و شرق این محله شیخ هادی است . میادین و خیابان های اصلی : خیابان های انقلاب ، کارگر و جمهوری از خیابان های مهم این محله اند میدان انقلاب ،جمهوری و پاستور نیز از مهم ترین میدان این منطقه به شمار می آیند.

اماکن مهم محله جمهوری

بوستان اوستا
بوستان اوستا

بوستان اوستا بوستان ها و فضای سبز : بوستا اوستا تنها پارک واقع در داخل این محله است . حمل و نقل عمومی : ایستگاه های مترو توحید و انقلاب و ایستگاه های اتوبوس دکتر قریب ، کاوه و نواب از موارد حمل ونقل عمومی در این محله به شمار می آیند . محله جمهوری دسترسی بسیار عالی به نقاط مختلف شهر دارد .

ایستگاه بی ار تی آزادی
ایستگاه بی ار تی آزادی

ایستگاه بی ار تی آزادی پمپ بنزین ها : پمپ بنزین حر نزدیک ترین پمپ بنزین به محله جمهوری است. مراکز خرید و تجاری : خیابان انقلاب که دارای کتابفروشی های متعددی است و خیابان جمهوری با مراکز خرید فراوانش تمامی نیاز های اهالی را بر طرف می کنند .

کتابفروشی های خیابانی
کتابفروشی های خیابانی

کتابفروشی های خیابانی سینما : محله جمهوری محله ای نسبتا پر سینما است و سینما های پارس و مرکزی در نزدیکی میدان انقلاب از سینماهای این محله به شمار میروند . اماکن اداری : از اماکن مهم اداری محله جمهوری میتوان به ساختمان پلیس سایبری و دفتر خدمات الکترونیک قضایی در خیابان کارگر شمالی اشاره کرد . مراکز درمانی : از نزدیک ترین بیمارستان ها به این محله می توان به بیمارستان اقبال و بیمارستان پارس اشاره کرد. مساجد : مسجد لولاگر در خیابان توحید ، مسجد سید الشهدا در میدان انقلاب و مسجد ولعصر در خیابان آذربایجان از مساجد مهم این محله به شمار می آیند.

تاریخچه و نامگذاری

محله جمهوری اسمش را از خیابان و میدان معروف جمهوری واقع در این محله گرفته است، محله جمهوری ساختمان هایی با معماری خاص دارد که برگرفته از ساخته های معماران فرانسوی است حتی تعدادی از ساختمان های این محله نیز به دست معماران فرانسوی ساخته شده است که البته به قبل انقلاب بر میگردد ، بعد از انقلاب این محله مرکز کتابفروشی ها و مکانی عالی برای تهیه کتب دانشگاهی و غیره بسیاری شد.

میدان پاستور
میدان پاستور

میدان پاستور  

شما نیز اگر در محله جمهوری زندگی می کنید از دغدغه های خود برایمان بگویید و چه نکات مثبت یا منفی درمورد این محله وجود دارد .

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محله جمهوری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محله جمهوری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.