زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه چی درباره فیلم جوکر

همه چی درباره فیلم جوکر

داستان فیلم جوکر در سال 1981 و شهر گاتهام سیتی رخ می‌دهد و داستان زندگی کمدین شکست‌ خورده‌ای به نام آرتور فلک را دنبال می‌کند که بعد از تجربه‌ های تلخ متعدد وارد دنیای جرم و جنایت شده و با لقب جوکر به شهر بازمی‌گردد.
جوکر-joker
جوکر-joker
جوکر-joker

یکی از فیلم های پرفروش سال 2019، فیلم جوکر (Joker) است.

جوکر یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تاد فیلیپس است که در سال 2019 اکران شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. این فیلم، رضایت 93 درصدی مردم را به همراه داشت.

فیلم‌نامه جوکر توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور برپایه شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شد.

داستان فیلم جوکر
داستان فیلم جوکر
داستان فیلم جوکر

داستان فیلم جوکر 1در سال 1981 و شهر گاتهام سیتی رخ می‌دهد و داستان زندگی کمدین شکست‌ خورده‌ای به نام آرتور فلک را دنبال می‌کند که بعد از تجربه‌ های تلخ متعدد وارد دنیای جرم و جنایت شده و با لقب جوکر به شهر بازمی‌گردد.

چند شخصیت دیگر در فیلم هستند که نقش پررنگی در مسیر تبدیل شدن آرتور به بزرگترین تبهکار گاتهام سیتی ایفا می‌کنند.

سال 1981، مرد میانسالی به نام آرتور فلک به همراه مادر خود پنی در شهر گاتهام زندگی می‌کند. آرتور به عنوان دلقک در مهمانی‌ های مختلف ظاهر شده و خرج خود را اینگونه درمی آورد. گاتهام با جرم و جنایت‌های سازمان‌ یافته مواجه شده و فقر و بیکاری مردم شهر از جمله آرتور را آزار می‌دهد. آرتور به یک اختلال عصبی ناخویشتن‌داری عاطفی دچار است و در مواقعی که کنترل خود را از دست می‌دهد، به طرز هیستری می‌خندد. آرتور که در وضعیت بدی به سر می‌برد، بعد از وقایع متعدد از جمله مورد حمله قرار گرفتن توسط سارقان گاتهام، تصمیم می‌گیرد که زندگی خود را تغییر دهد که این اقدامات او به مرور منجر به شورش مردم فقیر علیه ثروتمندان در گاتهام می‌شود.

بازیگران فیلم جوکر
بازیگران فیلم جوکر
بازیگران فیلم جوکر

خواکین یا واکین فینیکس نقش جوکر را در این فیلم بازی کرده‌ است. بدین ترتیب او بعد از سزار رومرو، جک نیکلسون، هیث لجر و جرد لتو پنجمین شخصی است که در یک اثر سینمایی این نقش را ایفا کرده‌ است. رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی و مارک مارون دیگر بازیگران فیلم هستند.

بحث ساخت فیلم مستقلی بر پایه شخصیت جوکر از سال 2016 آغاز شد. بعد از آنکه در اوت 2017، برادران وارنر و دی‌سی فیلمز برای خلق یک دنیای مشترک سینمایی به نتیجه رسیدند، تاد فیلیپس برای هدایت پروژه انتخاب شد. فیلم‌برداری از سپتامبر 2018 آغاز شد و در اواخر دسامبر به پایان رسید.

خواکین فینیکس در نقش جوکر
خواکین فینیکس در نقش جوکر
خواکین فینیکس در نقش جوکر

رابرت دنیرو در نقش مورای فرانکلین
رابرت دنیرو در نقش مورای فرانکلین
رابرت دنیرو در نقش مورای فرانکلین

تاد فیلیپس کارگردان جوکر
تاد فیلیپس کارگردان جوکر
تاد فیلیپس کارگردان جوکر

همه چی درباره فیلم جوکر
همه چی درباره فیلم جوکر

جوکر نخستین نمایش خود را در هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز تجربه کرد و برنده شیر طلایی بهترین فیلم شد. فیلم اکران گسترده خود را از تاریخ 4 اکتبر 2019 آغاز کرد. فیلم با تحسین منتقدان همراه بود و در زمینه فیلم‌نامه، کارگردانی و اجرای فینیکس مورد ستایش قرار گرفت.

هم‌زمان با اکران فیلم، انتقاداتی نسبت به مضامین و صحنه‌های خشونت‌آمیز فیلم و احتمال تقلید از آن در دنیای واقعی مطرح شد که واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت.

اما در نهایت فیلم جوکر یکی از پرسودترین فیلم‌های تاریخ سینما نام گرفت.

joker
joker

همه چی درباره فیلم جوکر
همه چی درباره فیلم جوکر

joker
joker

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «همه چی درباره فیلم جوکر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره همه چی درباره فیلم جوکر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.