زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیوگرافی جانی دپ

بیوگرافی جانی دپ

جانی دپ یکی از بازیگران معروف هالیوودی است که در جهان هم بسیار پرطرفدار است.

جانی دپ (John Christopher Depp) بازیگر، تهیه‌کننده و موسیقی‌دان آمریکایی است. از جمله کارهای مهم او می توان به ادوارد دست‌قیچی، دزدان دریایی کارائیب و چارلی و کارخانه شکلات‌سازی اشاره کرد.

فیلم سینمایی سال 2023 جانی دپ فیلم ژان دو بری است که در هفتادوششمین جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی جانی دپ را ببینید.

johnny-depp(13)
johnny depp

بیوگرافی جانی دپ

جانی دپ در نهم ژوئن 1963 در ایالت کنتاکی امریکا بدنیا امد. نام اصلیش جان کریستوفر دپاست و به نامهای مستعار اقای بوگندو و کلنل معروف بود. جانی رگ و ریشه المانی - ایرندی دارد. اما برخی خبرگذاریها میگویند که خانواده دپ اصلیتی فرانسوی - پروتستانی دارند. والدینش وقتی 15 ساله بود از هم جدا شدند. جانی باید مدیون مدیر مدرسه اش باشد که بعد از ترک دبیرستان به او گفت به مدرسه برنگردد و ارزوهایش را دنبال کند , این حرف مسیر زندگی دپ را تغیر داد.
جانی گیتاریستی باهوش و از طرفداران گروه رولینگ استونز است و در فیلمهای ((شکلات)) و ((روزی روزگاری در مکزیک)) گیتار مینوازد.

زندگی هنری جانی دپ

جانی دپ در سال 1987 در نقش اصلی سریال 21جامپ استریت بازی کرده است. موفقیت سریال باعث شد جانی بت جوانان شود. اولین حضور مهم سینمایی دپ در 1984 در فیلم کابوس در خیابان الم بود. در سال 1986 در نقش فرعی جوخه نظامی(الیور استون) ظاهر شد.

جانی دپ در سال 1990 در فیلم ادوارد دست قیچی ساخته تیم برتون بازی کرد , موفقیت این فیلم شروع همکاری بلند مدت و بی نظیر او با تیم برتون بود که تا کنون در 7فیلم با برتون همکاری داشته است.

جایگاه دپ به عنوان یک ستاره معروف وپولساز دزدان دریایی کارائیب به اوج رسید. نقش کاپیتان جک اسپاروی مشنگ باهوش و گاهی دل رحم بشدت مورد توجه مردم قرار گرفت.

دپ در سال 1983 با ارایشگرش لوری ان الیسون ازدواج کرد و در سال 1985 از هم جدا شدند. او با ویونا رایدر و کیت مس و شرلین فین مدتی نامزد بوده.

در سال 1998 با ونسا پارادایس بازیگر خواننده فرانسوی آشنا شد و حاصل زندگی انها دو فرزند است: دخترشان لیلی رز ملودی و پسرشان جک کریستوفر.

جانی دپ سال 2015 با امبر هرد ازدواج و سال 2017 با حواشی زیادی از وی جدا شد.

johnny-depp(6)
جانی دپ

مهمترین فیلمهای جانی دپ

رنگو (صدا پیشه)
توریست
الیس در سرزمین عجایب
دزدان دریای کارائیب 1و2و3
دشمن مردم
سوئینی تاد
در جستجوی ناکجا اباد
پنجره مخفی
عروس مرده ( صدا پیشه)

نکاتی که باید درباره جانی دپ بدانید:

به خاطر تخریب یک آپارتمان در سال 94 دستگیر شد.

رابرت دنیرو درباره او گفته: بدون جانی سینما یک چیزی کم داشت.

او برای خودش یک اسم مستعار با نام آقای بوگندو انتخاب کرد که البته مورد توجه قرار نگرفت.

همسر اولش لوری، در زمان ازدواج 25 سال داشت و دپ 20 ساله بود.

مدت ها وی در هتل زندگی می کرد و هیچ ماشین و خانه ای نداشت.

زمانی که با وینونا رایدر نامزد بود، بر بروی بازویش عبارتی با این مضمون " وینونا برای همیشه " حک کرده بود اما زمانی که از وی جدا شد، برای پاک کردن آن عبارت، عمل جراحی بر روی بازویش انجام د اد و عبارت دیگری با این عنوان نوشت : وینو برای همیشه (وینو به معنی اعتیاد به شراب خواری است)

در گروه موزیکی به نام "بچه ها" گیتاریست بود.

عاشق این است که به همراه دخترش انیمیشن ببیند.

زمانی که کودک بود به شکلات آلرژی داشت

برای اینکه بتواند با پدر و مادر همسرش صحبت کند، مجبور شد فرانسوی یاد بگیرد!

والدینش زمانی که وی 15 ساله بود طلاق گرفتند

در سال 1999 مقابل رستورانی در لندن، به علت درگیری با یک پاپاراتزی دستگیر شد 

هر دو فرزندش، لیلی و جک از روی اسامی دو کارکتر اصلی فیلم افسانه ( 1995 ) نامگذاری شده اند.

او می خواست بعضی از دندان هایش را برای فیلم "دزدان دریایی کارائیب" روکش طلا کند ولی می دانست کارگردانان با این موضوع مخالفت می کنند. بنابراین تعداد بیشتری از دندان هایش را روکش طلا کرد وسپس به کارگردان ها نشان داد و آن ها از وی خواستند مقداری از روکش ها را دربیاورد.

با "شرلین فین"، "وینونا رایدر" و "جنیفر گری" نامزد بوده است.

در جایی گفته بود : تا 27 می 1997 هر آنچه انجام داده بودم یک جور خیال باطل بوده، بودن بدون زندگی کردن و سرانجام تولد دخترم به من زندگی بخشید.

همچنین در مورد کشور آمریکا گفته : آمریکا گنگ است، مثل یک طوله سگ گنگ و لال که دندان های بزرگی دارد و می تواند گازت بگیرد و به تو صدمه بزند. دخترم چار سالش است و پسرم 1 سال، دوست دارم آن ها آمریکا را مثل یک اسباب بازی شکسته ببینند، دوست دارم آن ها برسیش کنند،این ور و آن ورش کنند و بعد ترکش کنند بروند.

johnny-depp(1)
johnny-depp

صحبتهایی از جانی دپ درباره مسائل مختلف:

من خجالتیم, خیال پردازم یا هر چیزی که شما بهش بگین. از شهرت متنفرم و ازش دوری میکنم
بچه عجیبی بودم. میخواستم بروسلی باشم , میخواستم پلیس باشم وقتیکه 5 سالم بود
شما با پول استقلال خودتان را میخرید , چون در بیشتر طول زندگی اجازه ندارید عادی باشید
تنها مخلوقاتی که عشق خالص را منتقل میکنند سگها و بچه ها هستند
جوایز برای من ارزشمند هستند اما در مقایسه با جمله کودک 10 ساله ای ک ه به من میگوید (( عاشق کاپیتان اسپارو هستم )) هیچ ارزشی ندارند
پدر شدن تغییر بزرگی در زندگی من بود , اما بیشتر از اینکه تغییر باشد , باعث شد خودم را پیدا کنم. ونسا و فرزندانم شالوده زندگی من هستند و هنگامی که با انها هستم احساس میکنم جایی هستم که باید باشم.

johnny-depp(9)
امبر هرد
johnny-depp(8)
جانی و امبر
johnny-depp(7)
johnny-depp
johnny-depp(5)
همسر سابق جانی دپ
johnny-depp(4)
دزدان دریایی کارائیب
johnny-depp(3)
فتوشات جانی دپ
johnny-depp(2)
استایل جانی دپ
johnny-depp(12)
طلاق جانی دپ

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی جانی دپ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جانی دپ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.