زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی جو بایدن

بیوگرافی جو بایدن

جو بایدن چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است. وی زاده سال 1942 می باشد.
نام و نام خانوادگی جو بایدن
تاریخ تولد 20 نوامبر 1942
سن 79سال
محل تولد اسکرانتون، پنسیلوانیا، ایالات متحده
محل زندگی کاخ سفید، واشنگتن دی. سی.
ملیت آمریکایی
سمت فعلی رییس جمهور
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر جیل جیکوبز

جو بایدن 20 ژانویه 2021 به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد. بایدن با شکست‌ دادن دونالد ترامپ در نوامبر 2020، به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا انتخاب شد. در ادامه بیوگرافی این چهره سیاسی را در آسمونی ببینید.

درباره جو بایدن

جوزف رابینت بایدن جونیور (Joe Biden) متولد 20 نوامبر 1942 است. وی در بیمارستان سنت مری در شهر اسکرانتون در ایالت پنسیلوانیا زاده شد. مادر او کاترین فینگان بایدن و پدرش جوزف رابینت بایدن نام داشت. بایدن بزرگ‌ترین فرزند این خانواده کاتولیک بود و بعد از او والدینش صاحب سه فرزند دیگر شامل یک خواهر و دو برادر برای جوزف شدند.
زمانی که بایدن 10 سال داشت خانواده او به شهر کلایمونت در ایالت دلاویر نقل مکان کردند. کودکی و دوران کالج او با دوره محبوبیت افرادی چون مارتین لوتر کینگ و جان اف. کندی همزمان بود. بایدن وارد دانشگاه دلاویر شد و از این دانشگاه دو مدرک در زمینه تاریخ و علوم سیاسی دریافت کرد. او در نهایت به دانشگاه سیراکیوز رفته و از آنجا با مدرک حقوق فارغ‌التحصیل شد.

زندگی سیاسی جو بایدن

جو بایدن پس از پایان تحصیلات، در مؤسسه وکالتی در ویلمینگتون شروع به کار کرد و همزمان به عنوان وکیل تسخیری کار می‌کرد. او در سال 1969 به عنوان یک دموکرات نامزد شورای شهرستان نیوکاسل در ایالت دلاویر شد. عمده وعده‌های انتخاباتی او شامل حمایت از مسکن دولتی بود. بایدن با تفاوت 2000 رأی موفق به پیروزی در انتخابات شد. او از سال 1970 تا 1972 عضو این شورا بود و همزمان به وکالت ادامه داد.
بایدن در سال 1972 نامزد سنای آمریکا از ایالت دلاویر شد. جی. کیلب بوگز رقیب با سابقه او در این انتخابات شکست خورد و به این ترتیب بایدن به عنوان یکی از جوان‌ترین سناتورها وارد مجلس سنا شد.
جو بایدن اولین بار در سال 1972 به عنوان سناتور ایالات متحده از دلاور انتخاب شد که ششمین سناتور جوان در تاریخ آمریکا شد.
او شش بار دیگر به این سمت انتخاب شد و در زمان رسیدن به معاونت رئیس‌جمهور در سال 2009 چهارمین سناتور ارشد در سنای ایالات متحده آمریکا بود. بایدن در مقام سناتور به مدت طولانی عضو و رئیس کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده آمریکا بود.
او با جنگ خلیج فارس در سال 1991 مخالفت کرد ولی از مداخله آمریکا و ناتو در جنگ بوسنی در سال‌های 1994 و 1995، گسترش ناتو در دهه 1990، و بمباران صربستان در سال 1999 در جریان جنگ کوزوو دفاع کرد.
او در دفاع از اجازه‌نامه جنگ عراق در سال 2002 سخنرانی کرد و به آن رای موافق داد اما با افزایش سربازان آمریکایی در سال 2007 مخالفت کرد. او همچنین به عنوان رئیس کمیته قضایی سنای ایالات متحده آمریکا فعالیت کرد و با مسائلی در رابطه با سیاست مواد مخدر، پیشگیری از جرم و آزادی‌های مدنی و همچنین نامزدی‌های بحث‌برانگیز رابرت بورک و کلارنس توماس به قضاوت دیوان عالی ایالات متحده آمریکا درگیر بود.
بایدن رهبری تلاش‌ها برای تصویب لوایح کنترل جرم و اجرای قانون و خشونت علیه زنان را بر عهده داشت. بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری 2008 آمریکا، به عنوان جفت انتخاباتی اوباما در مقابل جان مک‌کین و سارا پیلین رقابت کرد. او نخستین کاتولیک رومی بود که به مقام معاونت رئیس‌جمهور آمریکا رسد.
بایدن در مقام معاون رئیس‌جمهور بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها با هدف مقابله با رکود بزرگ مالی نظارت کرد. او به تدوین سیاست آمریکا در خصوص خروج نیروهای آمریکا از عراق در سال 2011 کمک کرد.
مذاکرات او با جمهوریخواهان کنگره به دولت اوباما کمک کرد قوانینی نظیر لایحه تخفیف مالیاتی، اجازه مجدد بیمه بیکاری و ایجاد کار 2010 را تصویب کند که یک بن‌بست مالیاتی را حل کرد، لایحه کنترل بودجه 2011 که بحران سقف بدهی آمریکا را حل کرد، و لایحه تخفیف مالیاتی مالیات دهنده آمریکایی 2012 که به پرتگاه مالی پیش رو پرداخت.
اوباما و بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 آمریکا مجدداً انتخاب شدند. بایدن در اکتبر 2015 پس از ماه‌ها گمانه زنی اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا (2016) نامزد نمی‌شود.
در ژانویه 2017 اوباما نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را به‌طور ممتاز به بایدن داد. او پس از گذراندن دوره معاونت ریاست جمهوری به هیئت علمی دانشگاه پنسیلوانیا پیوست، و به عنوان «استاد کرسی بنجامین فرانکلین در اعمال ریاست جمهوری» معرفی شد. بایدن در 25 آوریل 2019 آغاز سومین کمپین خود را برای کسب ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.

حقایق و حواشی جو بایدن

سوابق مالی رئیس‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که منبع بیش از 5 میلیون دلار از درآمد او نامشخص است و سهم 10 درصدی‌اش از قراردادهای سرمایه‌گذاری پسرش در چین می باشد. ایمیل هایی از جو بایدن فاش شده است که نشان می‌دهد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هزینه‌های حقوقی فرزند خود، هانتر را در قراردادی با یک شرکت دولتی چینی تقبل کرده است.
یک شبکه تلویزیونی مشهور سعودی با پخش یک برنامه کمدی، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به سخره گرفت. این کلیپ ویدئویی یک دقیقه‌ای از بعد از ظهر چهارشنبه تنها در توییتر بیش از هفت میلیون بار دیده شده و واکنش‌هایی را در کشورهای عربی و ایالات متحده ایجاد کرده است. در بخشی از این کلیپ طنز، بازیگر نقش رئیس جمهوری آمریکا، همتای روس خود را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: «به من گوش کن. من یک پیام بسیار مهم برایت دارم. پیام این است …» در این حین بایدن به خواب می‌رود.
پسر بزرگ جو بایدن، بو بایدن هم که در جنگ عراق حضور داشت، در 30 مه 2015، در سن 46 سالگی، پس از دو سال مبارزه با سرطان مغز درگذشت.
بایدن در 25 آوریل 2019 نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا اعلام کرد.
جو بایدن با شکست ‌دادن دونالد ترامپ در نوامبر 2020، به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا انتخاب شد. وی با دریافت 20 رای الکترال از ایالت پنسیلوانیا و دریافت 306 رای الکترال به کل، رسماً رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا شد.
جالب است بدانید که دستیار امور خارجه دولت بایدن یک ایرانی است.
جو بایدن خواستار ازسرگیری روابط ایران و آمریکا بوده و با تغییر رژیم مخالف است. او پس از انتخابات 1388 ایران انتقاداتی را مطرح کرد، اما بیان داشت آمریکا به سیاست مذاکره ادامه می‌دهد.
بایدن به عنوان معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در زمان امضای برجام، از حامیان آن بود و بعد از خروج دونالد ترامپ از این توافق، او را سرزنش کرد. او در ادامه «رسیدن به توافق بهتر» را توهم خواند و گفت برای رسیدن به برجام «چندین سال فشار تحریم، دیپلماسی دقیق و حمایت جامعه جهانی» صرف شده ‌است.

  • جو بایدن و همسر اولش نیلیا هانتر نیلیا

جو بایدن در سال 1966 در حالی‌که هنوز دانشجو بود، با نیلیا هانتر ازدواج کرد. مراسم عروسی این دو در شهرک اسکانیتلس در ایالت نیویورک صورت گرفت. حاصل ازدواج نیلیا و جو، سه فرزند به ترتیب در سال‌های 1969، 1970 و 1971 با نام‌های جوزف بایدن سوم ملقب به بو بایدن، رابرت هانتر و نایومی کریستینا است. همسر جو بایدن در سال 1972 هنگام خرید کریسمس به همراه دختر یک ساله شان در تصادف رانندگی کشته شد. پسران بایدن از این تصادف با جراحات جزیی جان به در بردند.

  • جو بایدن و همسر دومش جیل تریسی جیکابز

جو بایدن در سال 1977 با جیل تریسی جیکابز ازدواج کرد و از او دختری به نام اشلی دارد. 

گالری تصاویر

عکس دوران جوانی جو بایدن
عکس دوران جوانی جو بایدن
عکس سیاه و سفید قدیمی از جو بایدن
عکس سیاه و سفید قدیمی از جو بایدن
جو بایدن در حال سخنرانی در چندین سال پیش
جو بایدن در حال سخنرانی در چندین سال پیش
جو بایدن و باراک اوباما (رییس جمهور سابق آمریکا)
جو بایدن و باراک اوباما (رییس جمهور سابق آمریکا)
جو بایدن، رییس جمهور کنونی امریکا
جو بایدن، رییس جمهور کنونی امریکا
خانواده جو بایدن
خانواده جو بایدن
جو بایدن و همسر اولش نیلیا هانتر
جو بایدن و همسر اولش نیلیا هانتر و فرزندانشان
جو بایدن و همسر دومش جیل تریسی جیکابز
جو بایدن و همسر دومش جیل تریسی جیکابز
پسر جو بایدن
پسر جو بایدن
جو بایدن در کنار همسرش، درحال سوگند یاد کردن
جو بایدن در کنار همسرش، درحال سوگند یاد کردن
جو بایدن در حال گفتگو با خبرنگار از شبکه تلویزیونی
جو بایدن در حال گفتگو با خبرنگار از شبکه تلویزیونی
جو بایدن در زمان تبلیغات ریاست جمهوری
جو بایدن در زمان تبلیغات ریاست جمهوری

راه های ارتباطی 

  • صفحه اینستاگرام شخصی: joebiden
  • صفحه اینستاگرام ریاست جمهوری: potus
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی جو بایدن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جو بایدن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.