زمان مطالعه: 4 دقیقه
نکات کاریابی و یافتن شغل

نکات کاریابی و یافتن شغل

اگر یکی از دغدغه ها و مشغله های ذهن شما استخدام سریع در شغل دلخواهتان است این مطلب را از دست ندهید. آسمونی در...

اگر یکی از دغدغه ها و مشغله های ذهن شما استخدام سریع در شغل دلخواهتان است این مطلب را از دست ندهید. آسمونی در این بخش نکات کاریابی و یافتن شغل را شرح می دهد.

نکات کاریابی و یافتن شغل

شاید تا به حال در مصاحبه های استخدام فراوانی شرکت کرده اید اما هیچ گاه موفق نشده اید در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شوید. در ادامه 10 نکته برای آنکه به سرعت در شغل مورد نظر خود استخدام شوید و در مصاحبه شغلی خود موفق باشید آمده است.

بعضی از مواردی که در ادامه آمده اند نکات کوچک و به ظاهر کم اهمیتی هستند، اما رعایت کردن همین موارد باعث می شود پیشرفت شگرفی در پیدا کردن شغل مورد نظرتان داشته باشید.

جستجوی پیشرفته برای کاریابی و یافتن شغل

اگر در سایت های استخدامی شخص برای همه آگهی ها رزومه بفرستد و بدون هیچ اولویتی برای هر شغلی درخواست بفرستد مسلما شغل دلخواه را نمی تواند بیابد. یکی از نکات مهم در کاریابی جستجوی پیشرفته است. در بعضی از سایت ها امکان جستجوی پیشرفته برای کاربر فراهم شده است. به این ترتیب که او می تواند فیلتر های نظیر موقعیت مکانی، ناحیه کار، نوع شغل، نوع کارخانه یا سازمان، عنوان شغل، تاریخی که آگهی درج شده است و … را اعمال کند تا به این ترتیب جستجوی هدفمند تری داشته باشد.

برای کاریابی و یافتن شغل برای هر شغلی درخواست ندهید

وقتی سازمانی به عنوان مثال به 20 عنوان شغلی نیاز دارد و قصد دارد از بین متقاضیان برای این 20 عنوان شغلی افراد مورد نظر خود را استخدام کند وقتی می بیند فردی برای همه این عناوین درخواست فرستاده است، متوجه خواهد شد که فرد در هیچ یک از این زمینه ها تخصص ندارد. بنابرین برای اینکه بتواند موفق عمل کنید باید در چند زمینه محدود که در دایره تخصصتان قرار می گیرد اقدام کنید. در این صورت شما شانس بیشتری برای انتخاب شدن برای مصاحبه شغلی دارید.

برای کاریابی و یافتن شغل هیچ گاه از درخواست دادن برای شغل دست نکشید

برای یافتن شغل مناسب با مهارت ها و علایقتان باید همواره در تکاپو باشید. سایت های استخدامی، آگهی ها، روزنامه ها و همه مواردی که فکر می کنید از طریق آن بتوانید شغل مناسب خودتان را پیدا کنید هر روز بررسی کنید و برای شغل های مرتبط با تخصصتان درخواست بفرستید. از این طریق شانس یافتن شغل مناسب در زمانی کوتاه افزایش می یابد. از تجربه های قبلی خود در زمینه درخواست فرستادن برای شغل ها درس بگیرید. ذکر این نکته نیز ضروری است که بیشتر افرادی که بدنبال استخدام افراد هستند به طور متوسط 15 کارجو را رد می کنند تا سپس یکی از آنها را استخدام کنند. بنابرین دست از درخواست فرستادن خسته نشوید!

برای کاریابی و یافتن شغل رزومه خاص ایجاد کنید

بیشتر مدیرانی که قصد دارند افرادی را برای مصاحبه دعوت کنند و سپس از میان آنها چند نفر را استخدام کنند از میان سیل رزومه ها و تنها با نگاهی کوتاه چند مورد را انتخاب می کنند. بنابرین بسیار مهم است که رزومه یونیک داشته باشید و در آن اطلاعات تحصیلی و شغلی به گونه ای باشند که کارفرما را مجاب به دعوت کردن از شما بکند.

برای کاریابی و یافتن شغل نیازی نیست همه تجربه هایتان را در رزومه وارد کنید

مسلما هیچ مدیری حوصله خواندن یک رزومه 20 صفحه ای را ندارد. در نوشتن و تدوین رزومه تجربه های کاری مهم و دستاورد های مهم را وارد کنید و از وارد کردن جزییات بی اهمیت خودداری کنید. یک رزومه پر از اطلاعات بی فایده ولی قطور نه تنها نشانگر توانایی های بالای شما نیست بلکه شانس انتخاب شما را نیز کاهش می دهد. بنابرین سعی کنید بسته به شغلی که می خواهید برای آن درخواست بفرستید تجربیات و مهارت های مرتبط با آن را وارد کنید.

نکات کاریابی و یافتن شغل
نکات کاریابی و یافتن شغل

برای کاریابی و یافتن شغل در مصاحبه شغلی با ظاهر آراسته و درست مانند یک مدیر با اعتماد به نفس شرکت کنید

شاید به عقیده برخی افراد ظاهر اهمیت چندانی ندارد و آنچه برای کاریابی مهم است تخصص و مهارت فرد است. اما نباید از این حقیقت چشم پوشید که درست است که مهارت ها مهمترین المان برای انتخاب افراد است اما ظاهر مناسب نیز بی تاثیر نیست! همچنین استرس داشتن هنگام مصاحبه شغلی می تواند مانع این شود که مهارت هایی که دارید بدرستی بیان کنید. بنابرین اعتماد به نفس داشته باشید!

برای کاریابی و یافتن شغل خودتان باشید

خنده های مصنوعی، مبالغه کردن در مهارت ها و تجربیات کاری که تاکنون داشته اید و یا سعی در گمراه کردن شخصی که با او مصاحبه می کنید و ساختن تصویری نادرست و خیالی در ذهن او به هیچ وجه شانس شما را برای انتخاب افزایش نمی دهد. چون شخص مصاحبه کننده با تجربه فراوانی که در این زمینه دارد براحتی این مبالغات را می فهمد و در صورتی که تنها یک تناقض در صحبت های شما بیابد به شما اعتماد نخواهد کرد و باید آن شغل را از دست رفته بدانید! بنابرین یک قانون ساده در این زمینه وجود دارد: خودتان باشید!

برای کاریابی و یافتن شغل مهارت ها و تجربه ها را به کمک داستان گویی بیان کنید

وقتی کارفرما در مصاحبه شغلی از شما در مورد مهارت هایتان سوال می پرسد، شرایطی را برای او تصویر کنید که از آن مهارت استفاده کرده اید و در آن شرایط موفق بوده اید. اینکه چگونه شرایطی دشوار را به کمک مهارت خود هندل کرده اید بسیار باور پذیرتر از این است که لیستی از مهارت های طولانی را پست سر هم برای کارفرما بیان کنید. بنابرین سعی کنید هدفمند عمل کرده تا کافرما باور کند که شما در آن زمینه تخصص و مهارت دارید.

برای کاریابی و یافتن شغل در مورد کارفرما و شغل قبلی خود چیز بدی نگویید!

اگر در مصاحبه شغلی خود به طور مداوم از شرایط بد شغل قبلی و یا شخصیت مدیر قبلی خود گلایه کنید، اولین چیزی که کارفرمایی که با شما مصاحبه می کند به آن فکر می کند این است که پس از ترک آنجا در مورد او و سازمان آن چه خواهید گفت!

برای کاریابی و یافتن شغل شبکه قوی از افراد و لینک ها ایجاد کنید

به دوستانتان بگویید به دنبال شغل هستید، این می تواند برای پیدا کردن شغل آینده شما بسیار حایز اهمیت باشد. دوستان و شبکه افرادی که در آن هستید اطلاعیه های شغلی مختلفی می بینند و می توانند به شما اطلاع دهند. همچنین شاید از نزدیکان آنها کارفرمایی بدنبال استخدام باشد به این ترتیب می توان بر روی معرفی کردن دوستتان حساب کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نکات کاریابی و یافتن شغل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نکات کاریابی و یافتن شغل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.