سرزمین پهناور ما ایران با داشتن12 اقلیم از 14گونه اقلیم شناخته شده در جهان و با تنوع درجه حرارت هـوا، روزهای بلند، روشنایی و شدت نور بالا در زمستان، توان تولید گل‌های زینتی و شاخه بریده را دارد. ایران از لحاظ شرایط مساعد برای تولید گل و گیاه جزو 15 کشور اول جهان است. بسیاری از گل و گیاهان زینتی که در دنیا در زمینه تولید و پرورش آن تلاش شده از جمله گل‌های پیازی، پامچال، میخک، گلایل و لاله‌ در کشور موجود است. یکی از شاخه‌های این صنعت را می‌توان شغل گل فروشی و خدمات ارائه گل در شهر نام برد که در ادامه با آسمونی همراه باشید.

به گزارش اتحادیه صنف گل فروشان در شهر تهران بیش از 1000 واحدگل فروشی در سطح شهر و تعدادی در مراکز مشخص، تعدادی در دکه‌ها و تعدادی هم در محدوده خارج از شهر فعالیت دارند که این تعداد جوابگوی نیازهای شهروندان نیست. با توجه به اینکه گل فروشی دارای محدوده خاصی است، باید محدوده فیزیکی بین دو واحد گل فروشی 500 متر  باشد و اگر این فاصله حفظ شود می‌توانند فعالیت صنفی خود را آغاز کنند.

مزایای شغل گل فروشی

مزایای شغل گل فروشی
مزایای شغل گل فروشی

شغل گل فروشی از معدود شغل‌هایی می‌باشد که در صورتی که شروع و ادامه فعالیت اصولی انجام گیرد و موارد مدیریتی اعم از خرید به موقع و به اندازه گل‌ها به صورت هفتگی و نگهداری آن‌ها به نحو صحیح و کامل رعایت شود، درآمد مکفی و برگشت سرمایه زود هنگامی را در پی خواهد داشت.

از دیگر نکات بارز شغل گل فروشی کار آفرینی برای اشخاص غیر متخصص و خوش ذوق است که می‌توانند خیلی زود و در کوتاه‌ترین زمان آموزش‌های مربوطه را دیده و پس از گذراندن دوره‌های گل آرایی و گرفتن جواز کسب اقدام به گشودن مغازه خود کنند.

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مزایا و برتری‌های شغل گل فروشی نسبت به سایر شغل‌ها این است که تمام محصولات به صورت نقد به فروش می‌رسد و در پس آن مواد اولیه مصرفی به صورت امانی، اقساطی و یا به صورت تسویه مدت‌دار از بازار های گل فروشی یا تولید کنندگان گل و گیاه خریداری می‌گردد، که این امر موجب به وجود آمدن گردش مالی مناسب دوره‌ای و حساب‌های بانکی معتبر می‌گردد.

با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ حاکم در کشور‌مان خرید گل در تمامی مراسم‌های شادی و عزاداری‌ها و دید و بازدید‌ها مرسوم می‌باشد و مردم تمایل به خرید گل برای مراسم گوناگون از خود نشان می‌دهند. لذا این شغل در تمامی ایام دایر است، و به کسب درآمد می‌پردازد و در کمتر ایامی در طول سال شاید دچار رکود باشد.

معایب شغل گل فروشی

معایب شغل گل فروشی
معایب شغل گل فروشی

مهمترین سختی این شغل حساسیت مواد اولیه آن است زیرا به طور کلی عرضه گل و گیاه به دلیل اینکه خیلی زود آسیب پذیر است خسارت بالایی را برای عرضه کننده به همراه دارد بدین صورت که حدود 40 تا 50 درصد دور ریز را در هر دوره از خرید به همراه خواهد داشت.

همچنین گل فروشی شغلی است که تعطیلی ندارد و انتظار عموم این است که گل فروشی‌ها همیشه در دسترس باشند علی الخصوص ایام تعطیل که مردم در حال دید و بازدید و اجرای مراسم‌های خود هستند.

فردی که در گل فروشی کار می‌کند محکوم است همیشه خوش برخورد، مشتری‌مدار و مودب باشد و با ظاهری آراسته سر کار خود حاضر شود زیرا در غیر این صورت موفقیتی در کار نخواهد بود.

راه اندازی گل فروشی

 شغل گل فروشی
شغل گل فروشی

برای راه اندازی یک گل فروشی موفق ابتدا باید به دنبال ایده ایی خلاق برای شیوه ارائه گل و گیاه به مردم باشید همچنین این روز‌ها داشتن دکوری مدرن در این شغل خیلی بیشتر در جلب مشتری و تمایل آن‌ها برای خرید موثر است. اما اشتباه نکنید دکوراسیون خلاق لزوما به معنی صرف هزینه بالا نیست، منظور بیشتر چیدمان صحیح گل‌‎ها و نمای دلپذیر برای مغازه است.

مرحله بعد گرفتن پروانه کسب و مجوزهای قانونی است که کار زیاد مشکلی نیست و در عرض چند هفته می‌توان این مرحله را طی کرد.

حال نوبت تهیه مغازه است که یکی از مهمترین بخش‌هاست، مغازه گل فروشی نیاز نیست خیلی بزرگ باشد و یک مغازه بیست متری هم جوابگوست اما باید با شیوه ارائه خدمات هماهنگی داشته باشد به طور مثال بسیاری از گل فروشی‌های  موفق وجود دارند که فضایی برای نمایش گل‌ها به مشتری و دخالت دادن بیشتر مشتری به انتخاب دلخواه را دارند.   همچنین سعی کنید محل مغازه در خیابان‌های اصلی محله که رفت و آمد زیادی دارد باشد و ترجیحا از گشودن گل فروشی در کوچه‌های محلی و خیابان‌هایی که محل مناسبی برای پارک کردن خودرو نیست خوداری کنید.

یکی از روش‌های موفق افزایش درآمد در شغل گل فروشی ارائه خدمات گل آرایی است. شامل گل آرایی خودرو و سفره عقد و مراسم‌های مختلف شادمانی و عزاداری.

نظر خود را درباره «چگونه گل فروشی راه اندازی کنیم + مجوز و درآمد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه گل فروشی راه اندازی کنیم + مجوز و درآمد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.