زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی درخت جیندای زاکورا

معرفی درخت جیندای زاکورا

درخت جیندای زاکورا حدود دو هزار سال پیش، توسط یک شاهزاده ژاپنی کاشته شده است.

جیندای زاکورا درختی دوهزار ساله در ژاپن است که برای مردم این کشور هم مقدس است. در ادامه با آسمونی باشید تا به معرفی درخت ژاپنی جیندای زاکورا بپردازیم.

معرفی درخت جیندای زاکورا ؛ درختی که بیش از 2000 سال عمر دارد
درخت جیندای زاکورا

معرفی درخت جیندای زاکورا

جیندای زاکورا (Jindai Zakura) نام یک تک درخت ساکورا در محوطه معبد جیسوجی استان یاماناشی ژاپن به معنای درخت گیلاس و به طور اختصار، شکوفه گیلاس را می‌نامند. این درخت بیش از 2000 سال عمر دارد و کهنسال ترین درخت نوع ادوهیگان در ژاپن به شمار می‌‌رود. (ادوهیگان یک نوع درخت گیلاس خودرو است. این درخت برگریز و ارتفاع آن بسیار بلند است. چون گل‌ها زودتر از برگ‌ها شکوفا می‌‌شوند از نظر زیبایی ممتاز است.) نام این درخت به عنوان یکی از گنجینه‌‌های طبیعی ژاپن ثبت شده ‌است.

جیندای زاکورا

درخت جیندای زاکورا حدود 2000 سال پیش در اواخر قرن اول میلادی توسط یاماتو تاکرو (Yamato Takeru)، شاهزاده سلسله یاماتو کاشته شد.

jindai-zakura
jindai zakura

اهمیت درخت گیلاس در ژاپن

ژاپنی‌ ها از دیرباز به شکوفه گیلاس و تماشای آن اهمیت خاصی می‌‌دادند و آن را گل سرسبد تمامی گل‌ها می‌‌دانند. به طور سنتی شکوفه ساکورا گل ملی کشور ژاپن به شمار می‌‌آید و در شعر و ادبیات این کشور جایگاه خاصی دارد. ژاپن از نظر تعداد و تنوع درخت‌های گیلاس غنی‌ ترین کشور دنیا است. امروزه در این کشور مجموع تعداد گونه‌‌، رقم و نژادهای ساکورا به حدود 600 نوع رسیده‌ است.

معرفی درخت جیندای زاکورا ؛ درختی که بیش از 2000 سال عمر دارد
استان یاماناشی

موقعیت استان یاماناشی محل کاشت درخت جیندای زاکورا

استان یاماناشی (Yamanashi) یکی از استان های هونشوی ژاپن است که به خاطر شکوفه درخت‌های هلو و گیلاس در این کشور معروف است.

jindai-zakura
درخت کهنسال شکوفه های گیلاس در ژاپن
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی درخت جیندای زاکورا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی درخت جیندای زاکورا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.