زمان مطالعه: 2 دقیقه
طلا و جواهر ، سرمایه های نقد

طلا و جواهر ، سرمایه های نقد

یکی از مهم ترین فلزات گران بها برای سرمایه گذاری طلا است. از زمان های قدیم نیز سرمایه گذاری روی این فلز...

طلا و جواهر ، سرمایه های نقد
طلا و جواهر ، سرمایه های نقد
یکی از مهم ترین فلزات گران بها برای سرمایه گذاری طلا است. از زمان های قدیم نیز سرمایه گذاری روی این فلز ارزشمند پیشنهاد شده است و به جهت سهولت جا به جایی و قابلیت نقدینگی و تبدیل شوندگی آن برای کسانی که ابتدای راه سرمایه گذاری هستند خرید و فروش آن پیشنهاد می شود. آسمونی در این بخش نکاتی در مورد سرمایه گذاری روی طلا و جواهر برای شما عزیزان تهیه کرده است.

زمانی که شرایط بانک ها نامطلوب است و وضعیت اقتصادی بحران زده است طلا یکی از سرمایه گذاری های امن محسوب میشود و حتی زمان هایی که بازار معاملات مسکن کمی از رونق می افتد و مردم از خرید و فروش اوراق قرضه می ترسند باز هم بهترین پیشنهاد همان سرمایه گذاری روی طلا می باشد .

قابلیت نقد شوندگی طلا حتی از داد و ستد سهام در بورس اوراق بهادار نیز بیشتر است و یکی دیگر نکات خوب سرمایه گذاری در این زمینه آن است که شما به هر میزانی که بخواهید و سرمایه داشته باشید میتوانید روی طلا سرمایه گذاری کنید ، محدودیت زمانی ندارد ، ریسک خرید و فروش آن از دیگر انواع سرمایه گذاری کمتر است .

البته از آن جایی که هنگام فروش باید طلا را کمی از قیمت اصلی آن کمتر به فروش برسانید یکی از پیشنهاد ها این است که طلای دست دوم بخرید تا در هنگام فروش کمتر ضرر کنید اگر هم از طلا های زینتی استفاده میکنید از آن دسته طلاهایی بخرید که در آن ها از سنگ های زینتی استفاده نشده باشد زیرا سنگ های زینتی ممکن است خیلی زود از سکه بیافتند یا ارزش خود را از دست بدهند . هم چنین طلایی را انتخاب کنید که هزینه ساخت آن کمتر تمام شده باشد زیرا هنگام فروش هزینه های ساخت هم محاسبه شده و از قیمت طلا کاسته خواهد شد .

در مورد سرمایه گذاری روی طلا بهتر است کمی اطلاعات و تخصص پیدا کنید مثلا " این که طلای 24 عیار شمش طلاست و معمولا" برای ساخت زیور آلات به آن مس و نقره اضافه میکنند یا این که عیار طلا را روی آن مشخص میکنند و کنار آن حرف k وجود دارد یا این که بازار طلا با نوسان همراه است و کمی در این زمینه باید قدرت ریسک پذیری داشته باشید و شم اقتصادی خود را تقویت کنید یا برای سرمایه گذاری بیشتر افراد حرفه ای در این صنف خرید و فروش سکه را پیشنهاد میدهند تا طلا . زیرا هنگام فروش سکه هزینه ساخت آن کم نمیشود و به عنوان سرمایه گذار سود بیشتری خواهید کرد ، نوع فروش طلا و جواهر با یکدیگر متفاوت است، تشخیص مرغوب بودن سنگ های قیمتی کار افراد عادی نیست ، هزینه ساخت طلا و جواهر بر اساس پیچیدگی های طرح و نوع سنگ های به کار رفته و تراش و میزان خلوص آن ها متفاوت است .

پیشنهاد میشود بیشتر از طلا های ساخت داخل و کمتر طلا های ساخت خارج از کشور استفاده کنید . در مورد خرید سکه هم باید این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت سکه تابع عرضه و تقاضا ست و دارای یک قیمت جهانی میباشد به همین دلیل است که بسیاری از این شرایط سود میبرند و طلا را در داخل ارزان میخرند و در خارج از کشور گران تر به فروش میرسانند.

اگر شرایط اقتصادی کشوری سالم باشد قیمت سکه هم با قیمت جهانی آن برابری میکند بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری روی سکه هستید زمانی آن را بخرید که شرایط اقتصادی از یک ثبات نسبی برخوردار باشد . برای خرید جواهر نیز اگر میخواهید سرمایه تان در معرض ریسک کمتری قرار بگیرد تا حد امکان از جواهرات مرغوب با کیفیت بالا خریداری کنید ، برای سرمایه گذاری باید توجه کنید که جواهرات ارزشمند مانند الماس و زمرد و فیروزه و یاقوت همواره دارای ارزش زیادی هستند اما بر عکس اگر از جواهرات ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده کنید سرمایه خود را در معرض خطر قرار داده اید .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «طلا و جواهر ، سرمایه های نقد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره طلا و جواهر ، سرمایه های نقد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.