زمان مطالعه: 5 دقیقه
راهنمای خرید انگشتر جواهر

راهنمای خرید انگشتر جواهر

خرید انگشتر طلا کار چندان آسانی نیست زیرا مدل‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و عیارهای مختلفی از این زینت‌آلات در طلافروشی ها وجود دارد.

راهنمای خرید انگشتر جواهر انتخاب و خرید انگشتر طلا کار چندان آسانی نیست زیرا مدل‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و عیارهای مختلفی از این زینت‌آلات در طلافروشی ها وجود دارد. مهم ترین مسأله ای که هنگام خرید یک انگشتر جواهر به آن توجه می شود انتخاب بهترین و مناسب ترین طرح از میان تمامی انگشتر های موجود است. البته میزان بودجه و مسائل مالی نیز تأثیر زیادی بر این انتخاب می گذارد. با آسمونی همراه باشید.

انگشتر طلا

انگشتر مناسب
انگشتر مناسب

اولین سوال قبل از خرید انگشتر: برای چه مناسبتی قصد خرید دارید؟ عروسی؟ نامزدی؟ سالگرد؟ یا تولد؟  برخی از مناسبت‌ ها مستلزم انگشترهای خاص و متفاوت هستند، در بعضی مواقع باید یک حلقه طلای ساده بگیرید. به همین خاطر مهم است که اول از همه برای خود مشخص کنید که این انگشتر طلا را قرار است در چه مناسبتی به فرد مورد نظرتان هدیه کنید یا برای خودتان خریداری کنید.

انواع فرم دست و انگشتان برای خرید انگشتر طلا

راهنمای خرید انگشتر جواهر
راهنمای خرید انگشتر جواهر
  • انگشت های با بند انگشت های بزرگ
    اگر بند انگشت های شما بزرگ است و نمی خواهید در دید باشند باید حلقه ای را انتخاب کنید که توجه را از آن بخش از انگشت شما دور و به خود انگشتر جلب کند. برای این منظور سعی کنید به انگشتر های ضخیم و با عریض بیشتر توجه کنید تا در انگشت شما بیشتر خودنمایی کند و بیشتر به انگشت شما بیاید و توجه را از بند انگشت شما دور کند.

  • دستان بزرگ
    اگر شما دستان بزرگی دارید پس بیشتر سمت حلقه و انگشتر های بزرگ بروید تا با استایل و تیپ شما همخوانی داشته باشد. شما می توانید در این زمینه بسیار خلاق باشید چرا که انتخاب های زیادی نیز دارید . سعی کنید از حلقه های ریز نقش دوری کنید که به احتمال زیاد با انگشتان شما همخوانی نخواهند داشت.

  • انگشت های بلند و کشیده
    اگر شما انگشتان بلند و کشیده دارید، انگشتر هایی که نگین و سنگ های دایره ای و کوچک دارند بر روی انگشتان شما بسیار درخشان تر دیده خواهد شد. شما انتخاب های زیادی برای انگشتان خود دارید که می توانید با کمی سلیقه و خلاقیت به درخشش و زیبایی انگشتان خودتان بیافزایید

  • انگشت های کوتاه
    برای این نوع از انگشت ها عرض انگشتر اهمیتی ندارد هدف اصلی بلند تر دیده شدن انگشت است یعنی باید از انگشتر هایی استفاده شود که انگشت شما را بلندتر و کشیده تر نشان دهد. انگشتر هایی با نکین های لوزی و بیضی و انگشتر های مارپیچ دارد انگشت شما را بلند تر نشان خواهد داد. سعی کنید انگشتر شما نگین های کشیده و مستطیلی داشته باشد که تا انگشت شما را کشیده تر و باریکتر نشان دهد.

  • دستان کوچک
    اگر شما دستان کوچکی دارید بهتر است نسبت کلی دستانتان را رعایت کنید و به نسبت از انگشتر های کوچکتر و ریزتر استفاده کنید. انگشتر های سایز بزرگ و عریض برای دست های بزرگ مناسب است و انگشتر های ریز برای دستان کوچک. انگشتر هایی با سنگ های گرد و کوچک و یا به شکل قلب می تواند بسیار بر روی دستان شما زیبا جلوه کند

  • انگشت های بلند و باریک
    اگر انگشت های شما بلند و باریک هستند حتما باید توجه کنید که این ویژگی را شما با انتخاب انگشتر های نامناسب تشدید نکنید و انگشتر هایی را انتخاب نکنید که انگشت شما را بلند تر و باریکتر نشان دهد.انگشتر با نگین و سنگ های کوچک و حلقه عریض و ضخیم می تواند انگشت شما را کمی عریض تر نشان دهد. توجه کنید که این موارد سلیقه ایی است و باید بر اساس سلیقه خودتان انتخاب کنید که می خواهید انگشت شما بلندتر دیده شود یا کوتاهتر.

حلقه ازدواج

حلقه ازدواج
حلقه ازدواج

در این وضعیت اقتصادی و گرانی‌های بیش از حد، خیلی وسوسه‌ کننده است که به سراغ کالاهای ارزان‌ تر یا مدل‎ هایی بروید که تخفیف خورده‌اند. اما گاهی این کار مناسب نیست و ضررش از سودش بیشتر خواهد شد.  هنگام خرید طلایی که روی قیمت آن تخفیف بزرگی خورده است باید دقت بیشتری به خرج دهید و مطمئن شوید که ادعاهای فروشند در مورد ارزش و خلوص و عیار طلا صحت دارد یا خیر. دلیل اصلی تخفیف را بپرسید. شاید مثلا انگشتر خوردگی دارد، ساییده شده یا خراش برداشته است.

چنین گزینه‌هایی برای هدیه دادن به شریک عاطفی زندگیتان کار درست و جالبی نیست زیرا ارزش کار شما را زیر سوال می‌ برد. قبل از خرید طلای ارزان حتما از سلامت، کیفیت و ارزش واقعی آن مطمئن شوید. طلای 18 عیار بهترین فرم طلا به لحاظ پایداری و خلوص است. طلای 18 عیار یعنی 18 بخش از 24 بخش یک قطعه طلا از این فلز گرانبها تهیه شده است و 6 بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است. افزودن فلزات دیگر به مصنوعات طلایی برای افزایش استحکام و پایداری آن جواهر است زیرا طلای خالص بسیار نرم است و نمی‌توان به تنهایی از آن در ساخت مصنوعات طلایی استفاده کرد.

انگشتر جواهر آبکاری شده

انگشتر جواهر آبکاری شده
انگشتر جواهر آبکاری شده

رکاب انگشتر در طرح‌ ها، شکل‌ ها و رنگ های مختلفی عرضه می‌شود. بعضا هم ممکن است از جنس طلا نباشد و فقط روکش طلا داشته باشد. این انگشترها به این خاطر که از طلا نیستند و فقط آبکاری طلا شده‌اند، قیمت ارزان‌تری دارند. اما توجه داشته باشید که برای هدیه دادن گزینه مناسبی به شمار نمی‌روند. به این خاطر که روکش به مرور زمان از بین می‌رود و نه تنها فلز زیر آن نمایان می‌شود بلکه ممکن است به ترکیب اصلی انگشتر هم لطمه وارد کند.  سعی کنید برای هدیه دادن انگشتر طلا سراغ گزینه‌های آبکاری شده نروید.

خرید انگشتر طلا

خرید انگشتر طلا
خرید انگشتر طلا

پس از خرید انگشتر طلا به عنوان هدیه اگر اندازه آن مناسب انگشت دریافت‌کننده نبود، نگران نباشید. انگشتر را می‌توان تغییر سایز داد. در اغلب مواقع، جواهرسازها انگشتر را برش می‌دهند تا اندازه آن را بزرگ یا کوچک کنند و سپس دوباره حلقه را جوش می‌دهند. برای بزرگ کردن انگشتر، طلاساز پس از برش حلقه، آن را می‌کشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات دیگر برای پر کردن این فاصله بهره می‌گیرد. برای کوچک کردن انگشتر هم، تعمیرکار طلا اول حلقه را برش می‌دهد و بخش از آن را بریده و کنار می‌گذارد تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهای آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دایره‌ای خود بر می‌گردد.

نکات مهم هنگام خرید انگشتر

رکاب انگشتر

طول انگشتر را در نظر بگیرید قرار نیسن تمام انگشت خود را با انگشتر بپوشانید، همانطور که اندازه ی دست برای انتخاب یک انگشتر مهم است، طول انگشتان نیز به همین اندازه مهم و قابل توجه هستند؛ انگشتر به منظور پوشاندن کل بند انگشت طراحی نشده است. باید انگشتری انتخاب کنید که مفصل انگشت در آن آزاد باشد و به راحتی بتواند حرکت کند.

سایز مناسب

از انتخاب انگشتر خیلی تنگ و گشاد بپرهیزید انگشتر هم اندازه دست خود انتخاب کنید، زیرا به مرور زمان روی فرم انگشتتان تاثیر بدی می گذارد. لازم است سایز کاملا مناسب خود را انتخاب کنید.

رنگ، بسیار مهم است

کدام را ترجیح می دهید؟ طلایی، رز گلد، نقره ای، سفید، یا انگشتر هایی که تماما از سنگ یا چوب ساخته شده اند. رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید زیرا این شما هستید که باید در هنگام نگاه کردن دست خود از زیبایی ان لذت ببرید

انگشتر مخصوص مناسبت ها و مراسم خاص

انگشتر مخصوص مناسبات و مجالس می تواند دارای سنگهای قیمتی خاص، خاتم کاری، قلم زنی، سیاه قلم باشد؛ هرچند که خاتم کاری با سنگهای قیمتی منحصر به جواهرات مجلسی نمی شود. برای مجالس می توان از انگشتر های روکش شده که جلا و درخشش مخصوص خود را دارند استفاده کرد.

زمان مناسب برای سایز انگشتر

مناسب ترین زمان برای بدست آوردن سایز انگشت بعد از ظهر و زمانی که دست ها گرم هستند است، معمولا در هوای سرد و صبح زود سایز انگشت کوچک تر است. سعی کنید ۲ یا ۳ بار سایز را محاسبه کنید و اگر سایزهای میانی را بدست آوردید سایز بزرگ‌تر را سفارش دهید. برای اطلاعات بیشتر آموزش بدست آوردن سایز انگشت را مطالعه کنید.

نظر خود را درباره «راهنمای خرید انگشتر جواهر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای خرید انگشتر جواهر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.