زمان مطالعه: 2 دقیقه
جت اسکی

جت اسکی

با وسیله ورزشی جت اسکی چقدر آشنایی دارید؟ اگر می خواهید با جت اسکی بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را تا پایان همراه باشید.

جت‌ اسکی نام یک برند مربوط به وسایل آبی انفرادی بود که نخست توسط صنایع سنگین کاوازاکی عرضه شد. این وسیله گاهی اوقات به‌طور اشتباه گفته می‌شود که در شرکت ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده‌ است. یکی از گونه‌های جت اسکی شامل صفحات فایبرگلاس است که یکی از انواع آن جت اسکی 400 است که در سال 1973 به بازار آمده‌است. امروزه از جت اسکی به عنوان یک وسیله ورزشی و سرگرمی در اسکله‌ها استفاده می‌کنند و گاهی اوقات مسابقاتی را نیز ترتیب می‌دهند. در ادامه آسمونی به معرفی ورزش تفریحی جت اسکی می پردازیم.

ورزش جت اسکی
ورزش جت اسکی

قوانین و مقررات جت اسکی 

  1. فاصله گرفتن تا شعاع 100 متری از هر شیء معلق روی آب، مانند، قایق ها، كشتی ها، اسكله، سواحل، شناگران، جت اسكی سواران ديگر، و حتی زباله های شناور روی سطح دریا.
  2. راندن بصورت موازي با ساحل تا فاصله 100 متری، خلاف قوانین و خطر افرین است مگر هنگام شروع و یا پایان مدت سواری.
  3. می بایست منطقه ای را كه مسوول جت اسكی هنگام سوارشدن، جهت راندن به جت اسکی سوار تفهیم می كند دقیقا رعایت شود.
  4. حركات آكروباتیك و دور درجا ممنوع است و در صورت مشاهده، موجب استرداد دستگاه، سوختن تایم باقی مانده و جریمه نقدی خواهد شد.
ورزش تفریحی جت اسکی
ورزش تفریحی جت اسکی

تاریخچه جت اسکی در ایران

از یک دهه قبل که به کیش به جت اسکی بر می خوردید که کلوپ های تفریحی این وسیله را اجاره میدادند و علاقه مندان بسیاری دارد. این ورزش تفریحی یکی از هیجان انگیز ترین و مفرح ترین شناورهای آبی می باشد که به نام جت اسکی معروف است.

ورود این شناور از چند سال قبل به کیش و سواحل شمالی ایران منطقه بابلسر تا رامسر را شامل می شد.

محدوده مسابقات در این دو منطقه بوده و اولین دوره مسابقات در تهران در دریاچه آزادی برگزار گردید. با توجه به اینکه رشته های ورزشی که فاقد فدراسیون بودند به عنوان کمیته زیر نظر فدراسیون که همسو با آنها بودند قرار گرفته بود و توجهی خاص به آنها نمی شد و بعضی از فدراسیون ها چندین کمیته ورزشی را پوشش می دادند بنابراین سال گذشته پایه فدراسیون انجمن های ورزشی گذاشته شد و کمیته ورزشی که زیر پوشش فدراسیون ها بودند به این فدراسیون منتقل شد و تحت یک انجمن ورزشی مستقل شروع به فعالیت نمودند.

کمیته جت اسکی را در بر گرفت و در اواخر خرداد ماه سال 90 جت اسکی جدا و مستقل تحت انجمن جت اسکی شروع به فعالیت کرد.

بهترین مکان های جت اسکی در ایران

  1. جت اسکی در کیش
  2. جت اسکی در قشم
  3. جت اسکی در سواحل شمالی
  4. جت اسکی در آذربایجان غربی
  5. جت اسکی در تهران

قیمت جت اسکی چقدر است؟

قیمت ها با توجه به منطقه ای که در آن جت اسکی اجاره می کنید متفاوت است. معمولاً زمان کرایه جت اسکی از 5 دقیقه شروع می شود و تا 15 دقیقه است. هزینه آن هم از 50 هزار تومان تا 300 هزار تومان با توجه به شرایط مختلف، متغیر می باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جت اسکی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جت اسکی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.