جوییچی ایناموتو و دو بار حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی ; درخشان ترین نسل ژاپن
جوییچی ایناموتو و دو بار حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی ; درخشان ترین نسل ژاپن

جوییچی ایناموتو و دو بار حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

درخشان ترین نسل ژاپن در جام جهانی فوتبال

 

در سال 2002 تیم ملی ژاپن برای دومین بار در مرحله نهایی جام جهانی به میدان رفت و برای نخستین بار در همین مسابقات بود که از گروه خود به مرحله بعد صعود کرد. آن تیم بخش بزرگی از موفقیت‌های خود را مدیون یکی از هافبک‌های آماده خود بود: جوییچی ایناموتو درباره آن جام می‌گوید:

«آن رقابت‌ها نخستین جام جهانی من بود و همچنین اولین جام جهانی با دو میزبان مشترک. بنابراین همه چیز برای من تازگی داشت. اطرافیانم همگی به هم ریخته بودند امّا من توانستم آرامش خود را حفظ کنم. تلاش کردم که بیش از حد هیجان‌زده نشوم. من معتقدم که همین آرامش من کمک کرد تا با تیم ملی از گروه خود به دور دوم صعود کنیم. در راه این صعود، موفق شدم که دو گل ژاپن را به ثمر برسانم.»

یکی از این گل‌ها، گل پیروزی‌بخش ژاپن در برابر روسیه بود که سبب شد در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن میدان نیز انتخاب شود. او می‌گوید: «گلی که در بازی مقابل روسیه زدم باعث شد که اولین سه امتیاز ژاپن در تاریخ بازی‌های جام‌جهانی کسب شود. بنابراین خاطره‌انگیزترین مسابقه جام‌جهانی برای من، دیدار با روسیه است.»

japans-brightest-generation
japans-brightest-generation


در آن روزها ایناموتو یکی از چند فوتبالیست ژاپنی بود که در اروپا لژیونر بودند. آن‌ها به همقطاران خود در فوتبال ژاپن نشان داده بودند که می‌توانند در بهترین‌ لیگ‌های دنیا بازی کنند.

«فقط من نبودم که در اروپا بازی می‌کردم. هیده توشی ناکاتا. کازویوشی میورا و چند بازیکن دیگر نیز چنین تجربه‌ای داشتند. آنها نمادی از کیفیت فوتبالیست‌های ژاپنی بودند و راهی را گشودند که در سالهای آتی، بازیکنان زیادی از ژاپن، در آن قدم نهادند. کیفیت بازی تیم ملی ژاپن سبب شد که دنیای فوتبال، حساب ویژه‌ای روی ژاپن باز کند.»

ایناموتو اولین بار در لیگ برتر انگلستان برای خود نامی دست و پا کرد و در تیم‌های آرسنال، فولهام و وست برومویچ به میدان رفت. این هافبک با پیراهن فولهام، به یاد ماندنی‌ترین گل خود را در انگلستان به ثمر رساند. گلی که در نتیجه یک کار تیمی درخشان و در جریان پیروزی (3ـ1) این تیم در خانه منچستریونایتد به ثمر رسید. او می‌گوید: «انگلستان نخستین کشور خارجی بود که در آن توپ زدم. این حقیقت که پنج سال در این فوتبال توپ زدم، باعث شد اعتماد به نفس بالایی کسب کنم. پس از آن به کشورهای دیگری رفتم. امّا اعتماد به نفسی که در انگلستان به دست آورده بودم عاملی بود که خود را با شرایط دیگر کشورها نیز سازگار نمایم.»

ایناموتو در سال 2000 در نخستین بازی ملّی خود به میدان رفت و تا پایان دوران بازی در این تیم، 83 بار پیراهن ژاپن را به تن کرد. او و هم‌تیمی‌هایش ژاپن را به یکی از شرکت‌کنندگان همیشگی‌ جام جهانی بدل ساختند. او می‌گوید «ما علاوه بر جام 2002، در آلمان و آفریقای جنوبی نیز حاضر بودیم و این نشان می‌دهد که سطح فوتبال در ژاپن بالا رفته است. این واقعیت که نسل ما در دو روره از سه جام جهانی اخیر، راهی مرحله یک هشتم نهایی شده، بالا رفتن استاندارد تیم ملی ژاپن را عیان می‌سازد.»

جوییچی ایناموتو و دو بار حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی ; درخشان ترین نسل ژاپن
جوییچی ایناموتو و دو بار حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی ; درخشان ترین نسل ژاپن


ایناموتو پس از جام جهانی 2010 به کشور زادگاه خود و مسابقات «جی لیگ» بازگشت و با تیم کاوازاکی به میدان رفت. او در مقایسه زمان رفتن از ژاپن با زمان بازگشت به این کشور می گوید:

«ده سال قبل از رفتنم، یکی از جوان‌ترین بازیکنان تیم بودم امّا در بازگشت دیدم که مسن‌ترین بازیکن تیم خود هستم. بنابراین احساس می‌کنم به یکی از شخصیت‌ها در داستانهای عامه‌پسند ژاپنی تبدیل شدم. شخصیتی به نام «اوروشیما تارو» که پس از صد سال به دهکده خود بازمی‌گردد. امّا من تجربیات فراوانی کسب کرده‌ام و دوست دارم از این تجربیات برای کمک به تیم خود استفاده نمایم.»

باید منتظر ماند و دید که آیا نسل کنونی ژاپن می توانند سدی را بشکنند که نسل ایناموتو موفق به شکستن آن نشدند؛ یعنی سد مرحله یک هشتم نهایی؟

منبع: اختصاصی آسمونی
نظر خود را درباره «جوییچی ایناموتو و دو بار حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی ; درخشان ترین نسل ژاپن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جوییچی ایناموتو و دو بار حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی ; درخشان ترین نسل ژاپن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.