زمان مطالعه: 6 دقیقه
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ژاپن ; سامورایی ها و سالهای افول

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ژاپن ; سامورایی ها و سالهای افول

معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیسامورایی ها و سالهای افول ژاپن...
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ژاپن ; سامورایی ها و سالهای افول
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ژاپن ; سامورایی ها و سالهای افول

معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

سامورایی ها و سالهای افول

 

ژاپن در یک نگاه

لقب: سامورایی‌های آبی بالاترین سازمان فوتبالی: اتحادیه فوتبال ژاپن (Japan Football Association) بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: 9 (فوریه 1998) بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 66 (دسامبر 1992) تعداد حضور در جام جهانی: 6 بهترین پیروزی: ژاپن (15ـ0) فیلیپین (27 دسامبر 1967 در «توکیو») بدترین شکست: ژاپن (2ـ15) فیلیپین (10 دی 1917 در «توکیو» ژاپن) استادیوم ملی: سایتاما علامت اختصاری در فیفا: JPN مربی: آکیرا نیشینو

japan-national-football-team
japan-national-football-team

توقف فوتبالی رو به رشد

به گزارش کره جنوبی در حال درجا زدن است و دیگر خبری از پیشرفت فوق العاده و نتایج درخشان این تیم دیده نمی شود. ژاپن جام جهانی 2014 را بدون حتی یک برد و با کسب تنها یک امتیاز به پایان رساند. چند ماه بعد در جام ملتهای آسیا حتی به جمع چهار تیم برتر نیز نرسید و صعود این تیم به جام جهانی 2018 نیز به سادگی ادوار قبل رقم نخورد. این ها همه نشان از افت فوتبالی می دهد که یک دهه قبل با سرعتی عجیب در حال پیشرفت بود.  

ستاره هایی با نتایج ضعیف

به گزارش آسمونی ، آخرین نتایج ژاپن هم چندان امیدوارکننده نبوده است. یک تساوی(1-1) مقابل مالی و دو شکست مقابل اوکراین(2-1) و غنا(2-0) در رقابت های کی رین کاپ قبل از دیدارهای دوستانه با سوییس و پاراگوئه ناامیدکننده بودند. آن هم با چنین نفراتی که قرار است در روسیه به میدان بروند: دروازه‌بان‌ها: ایجی کاواشیما( متز فرانسه) ماساکی هیگاشیگوچی( گامبااوزاکا) کوسوکه ناکامورا( کاشیوا) مدافعان: یوتو ناگاتومو( گالاتاسرای) توماکی ماکینو( اوراوا ردز) مایا یوشیدا( ساوتهمپتون)هیروکی ساکایی( مارسی) گوتوکو ساکایی( هامبورگ) گین شوجی( کاشیما) واتارو اندو( اوراواردز) نائوموچی اویدا( کاشیما) هافبک‌ها : ماکوتو هاسبه( اینتراخت فرانکفورت) توشیرو آیوما( سانفرس هیروشیما) کیسوکه هوندا( پاچوکا) تاکاشی اینوی ( ایبار) شینجی کاگاوا( دورتموند) هوتارو یاماگوچی( سرز اوزاکا) گنکی هاراگوچی( فورتونا دوسلدورف) تاکاشی اوسامی( فورتونا دوسلدورف) گاکو شیباساکی( ختافه) ریوتا اوشیما( کاوازاکی) کنتو میاسو( کاشیما) یوسوکه ایده گوچی( لئوننس) مهاجم‌ها: شینجی اوکازاکی( لسترسیتی) یویا اوساکو( کلن) یوشینوری موتو( ماینتس) تاکومو اوسانو(اشتوتگارت) با این وجود همیشه می توان از ژاپنی ها انتظار کارهای بزرگ را داشت؛ سامورایی همیشه تلاش داشته اند پیشروی فوتبال اسیا باشند.

لوگوی فدراسیون
لوگوی فدراسیون

لوگوی فدراسیون

انصراف قبل از مسابقه بزرگ

ژاپن در دهه 30 دست به کاری شگرف زد. در شرایطی که فوتبال به ندرت در خارج از اروپا و امریکا جایگاهی داشت، این تیم برای حضور در جام جهانی 1938 ثابت نام کرد. تنها دو سال از حضور تیم ملی این کشور در رقابت های المپیک برلین می گذشت و ژاپن حالا باید برای رسیدن به مرحله نهایی بازی ها یک مسابقه با اندونزی( هند هلند) برگزار می کرد. اما سامورایی ها پیش از برگزاری مسابقه کنار کشیدند و با انصراف این تیم، هند هلند راهی جام جهانی شد.  

حذف در توکیو

پس از جنگ جهانی دوم، ژاپن هم از حضور در مسابقات مقدماتی منع شد. به گزارش آسمونی ، در زمان برگزاری رقابت های مقدماتی این کشور همچنان اشغال شده بود اما سایر شکست خوردگان جنگ جهانی نیز از حضور در مسابقات منع شده بودند. به این ترتیب سامورایی ها چها رسال صبر کردند و در انتخابی جام جهانی 1954 ثبت نام کردند. این بار علاوه بر ژاپن، دو تیم کره جنوبی و چین ملی( تایوان) هم در گروه 13 انتخابی( که مختص تیمهای آسیایی بود) شرکت کرده بودند. تایوان از مسابقات انصراف داد و ژاپن در روز 7 مارچ 1954 در « میجی جینگو گاین استادیوم» شهر توکیو به مصاف کره جنوبی رفت. کن ناگانوما در دقیقه 16 میزبان را پیش انداخت اما در ادامه کره 5 بار به گل دست یافت! بازی برگشت هم یک هفته بعد در توکیو انجام شد. دو گل توشیو ایواتانی( 17 و 61) تنها برای تساوی کافی بود و چنین بود که ژاپن در خانه شاهد صعود کره به جام جهانی بود.

شینجی اوکازاکی مهاجم ژاپنی باشگاه لسترسیتی
شینجی اوکازاکی مهاجم ژاپنی باشگاه لسترسیتی

شینجی اوکازاکی مهاجم ژاپنی باشگاه لسترسیتی

ژاپن اسیر کره جنوبی

پس از یک دوره غیبت، ژاپن در مقدماتی جام جهانی 1962 باز هم مقابل کره جنوبی قرار گرفت. اندونزی در همین گروه حضور داشت اما با انصراف این تیم، رقابت کره- ژاپن به دیدار مرگ و زندگی بدل شد. دیداری که برنده آن در پلی آف آسیا- اروپا مقابل یوگسلاوی قرار می گرفت. در روز 6 نوامبر 1960 ژاپن در حالی (2-1) در خانه حریف شکست خورد که داور مسابقه کره ای بود! روز 11 ژوئن 1961 مسابقه برگشت در توکیو نیز (2-0) به سود کره تمام شد و یک بار دیگر ژاپن در حسرت جام جهانی باقی ماند.  

اولین برد در انتخابی جام جهانی

به گزارش آسمونی ، ژاپن از مقدماتی 1970 به بعد، در تمام ادوار رقابت های انتخابی جام جهانی حضور یافت. این تیم در مقدماتی جام جهانی 1970 راهی سئول شد تا در برابر کره جنوبی و استرالیا مسابقه بدهد. یک تساوی و یک شکست مقابل هر یک از این تیمها، ژاپن را قعرنشین گروه کرد. شرکت در رقابت های انتخابی جام جهانی 1974 هر چند باز هم با ناکامی همراه شد اما یک حسن داشت و آن کسب اولین برد تاریخ ژاپن در انتخابی جام جهانی مقابل ویتنام جنوبی بود. برد (4-0) سامورایی ها در روز 20 می 1973 رقم خورد. باخت (1-0) از هنگ کنگ، تیم را در نیمه نهایی انتخابی به مصاف اسرائیل فرستاد و با باخت(1-0) در وقت اضافی، ژاپن چهار سال دیگر به انتظار نشست.

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ژاپن ; سامورایی ها و سالهای افول
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ژاپن ; سامورایی ها و سالهای افول

به سوی انتخابی جام جهانی 86

در انتخابی جام جهانی 1978 ژاپن تنها یک تساوی(0-0) با کره جنوبی کسب کرد و سه دیدار دیگر خود مقابل کره و اسرائیل را شکست خورد. چهار سال بعد حوادث سال 1974 برای ژاپن تکرار شد. باخت(1-0) از چین و برد(3-0) از ماکائو و صعود به نیمه نهایی منطقه شرق آسیا به عنوان تیم دوم و آن گاه باخت (1-0) در وقت اضافی از کره شمالی. اما آرام آرام سامورایی ها به جمع بزرگان آسیا وارد می شدند.  

شکست از رقیب همیشگی

ژاپن تا آستانه صعود به جام جهانی مکزیک پیش رفت. این تیم در انتخابی این مسابقات در گروه چهارم منطقه جنوب و شرق آسیا در رقابت با کره شمال و سنگاپور صاحب 3 برد و یک تساوی شد و پس از دو برد(3-0) و (2-1) مقابل هنگ کنگ به فینال منطقه شرق آسیا رسید. یک بار دیگر کره جنوبی حریف سامورایی ها بود. به گزارش آسمونی ، در روز 26 اکتبر 1985 و در حضور 62 هزار تماشاگر « یوگویی ناسیونال استادیوم» شهر توکیو، ژاپن(2-1) از رقیب خود باخت. بازی برگشت در روز 3 نوامبر در حضور 70 هزار تماشاگر در استادیوم المپیک سئول با باخت(1-0) سامورایی ها خاتمه یافت و این تیم باز هم انتظار کشید.  

اسیر تفاضل گل

به گزارش آسمونی ، سامورایی ها در انتخابی جام جهانی 1990 هم از مرحله گروهی صعود نکردند و در مصاف با اندونزی، هنگ کنگ و کره شمالی 2 برد، 3 مساوی و یک شکست کسب کردند و شاهد حضور کره شمالی در مرحله بعد شدند. اما چهار سال بعد آنها قهرمان اسیا بودند و این بار عملکردی متفاوت از گذشته نشان دادند. سامورایی ها در گروهی متشکل از امارات، تایلند، بنگلادش و سری لانکا 7 برد و یک تساوی کسب کردند. مرحله نهایی به صورت متمرکز در قطر برگزار شد و ژاپن پس از تساوی(0-0) مقابل عربستان، از ایران(2-1) باخت. با این حال دو برد مقابل کره شمالی(3-0) و کره جنوبی(1-0) سرنوشت ژاپن و کره را به روز آخر کشاند. ژاپن با یک برد راهی جام جهانی می شد. این نتیجه تا دقیقه 90 بازی با عراق رقم خورده بود اما در این لحظه مسابقه(2-2) شد و کره با تفاضل گل بهتر نسبت به ژاپن راهی جام جهانی شد!

سرمربی آکیرا نیشینو
سرمربی آکیرا نیشینو

سرمربی آکیرا نیشینو

دهه های درخشان

از آن به بعد فوتبال ژاپن به ندرت رنگ ناکامی دید و با تداوم موفقیت های این کشور، حتی رقبای این تیم نیز تغییر کردند. در جام جهانی آرژانتین، برزیل، کرواسی، بلژیک، روسیه، هلند، دانمارک، پاراگوئه، کلمبیا، یونان و..رقبای این تیم شدند و در دیدارهای دوستانه نیز امثال این تیم ها. قهرمانی در آسیا مقدمه حضور در جام کنفدراسیون ها بود و در آنجا نیز رقبای باکیفیت ژاپن بیشتر و بیشتر شدند. حالا سامورایی ها بخشی از فوتبال اروپا هستند در دل آسیا؛ ولو در روزهای افول.  

سایر پست های معرفی تیم های جام جهانی 2018

  منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ژاپن ; سامورایی ها و سالهای افول» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ژاپن ; سامورایی ها و سالهای افول فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.