زمان مطالعه: 4 دقیقه
محله جنت آباد

محله جنت آباد

جنت آباد - این مطلب برای معرفی بیشتر  محله جنت آباد که در منطقه 5 تهران واقع شده است نوشته شده است و امیدوارم این بررسی بتواند به شما اطلاعات مفیدی در مورد این
نمای کلی جنت آباد
نمای کلی جنت آباد

جنت آباد - نمای کلی نام محله : جنت آباد موقعیت جغرافیایی :غرب تهران منطقه شهرداری : منطقه 5 شهرداری تهران ، ناحیه 7 بافت : نوساز محدودیت ترافیکی : ندارد محله های همسایه : شهران ، پونک ، حصارک ایستگاه های مترو : ندارد ایستگاه های بی ار تی : ندارد قیمت هر متر مربع : 15 الی 25 میلیون ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله جنت آباد

بافت محله جنت آباد
بافت محله جنت آباد

جنت آباد - بافت محله بافت محله : این محله مسکونی بوده و اکثرا ساختمان ها نوساز است ، نسبت به بقیه محله های تهران شلوغ و پر جمعیت نمیباشد ، شرکت های خصوصی و دولتی کمتری در محله قرار دارند و ارامش بیشتری دارد. تراکم جمعیتی : جمعیت این منطقه در حدود 36 هزار نفر است. قیمت ملک : قیمت ملک در این محله از 15 میلیون شروع و به 25 میلیون تومان ختم میشود.

اطلاعات جغرافیایی محله جنت آباد

محله جنت آباد در غرب تهران ، منطقه 5 ( ناحیه 2 ) شهرداری تهران قرار دارد.

اتوبان آبشناسان
اتوبان آبشناسان

جنت آباد - اتوبان آبشناسان همسایه های جنت اباد : این محله از شمال به محله حصارک و سیمون بولیوار راه دارد ، از شرق به محله پونک ، از غرب به محله شهران و از جنوب نیز به شهرک پرواز راه دارد.

میدان چهار باغ
میدان چهار باغ

جنت آباد - میدان چهار باغ میادین و خیابان های اصلی : از خیابان ها و اتوبان های مهم این محله میتوان به اتوبان های آبشناسان، اشرفی اصفهانی، شهید باکری، سیمون بولیوار، خیابان مخبری و اتوبان همت اشاره کرد . و از میادین این محله میتوان به میدان چهار باغ ، میدان آتش نشان و میدان علامه جعفری اشاره کرد.

اماکن مهم محله جنت آباد

بوستان بهاره در جنت آباد
بوستان بهاره در جنت آباد

جنت آباد - بوستان بهاره بوستان ها و فضای سبز : از بوستان ها و فضا های سبز مهم این محله میتوان به بوستان های میلاد، شبنم و بهاره اشاره کرد همچنین بوستان های چهارباغ، بوستان سیمین، بوستان پروانه، بوستان مهتاب، بوستان بزرگمهر، بوستان بهزیستی، بوستان دانش، بوستان مبعث نیز در این محله واقع اند. حمل و نقل عمومی : تنها ایستگاه مترو اطراف این محله مترو صادقیه میباشد و خط اتوبوس جنت آباد صادقیه نیز در این محله قرار دارد. پمپ بنزین ها : از مهم ترین پمپ بنزین های مستقر در محله جنت‌ آباد می توان به پمپ بنزین جایگاه 132 در بلوار فردوس، فلکه دوم صادقیه، آریا شهر شمال و شمال غرب و پمپ بنزین شماره 178، جنت آباد شمالی، بالای همت غرب و شمال غرب تهران اشاره کرد.

مرکز اداری تجاری طوبی در جنت آباد
مرکز اداری تجاری طوبی در جنت آباد

جنت آباد - مرکز اداری تجاری طوبی مراکز خرید و تجاری : مراکز خرید متعددی در محله جنت آباد واقع شده است که برخی از آنها عبارت اند از : مجتمع سمرقند ، پاساژ طوبی ، مرکز خرید حنت آباد جنوبی ، مرکز خرید مریم ، مرکز خرید مهستان و مرکز خرید ایرانپارس.

فروشگاه شهروند در جنت آباد
فروشگاه شهروند در جنت آباد

جنت آباد - فروشگاه شهروند فروشگاه های زنجیره ای : این محله دارای یک فروشگاه افق کوروش در بلوار بعثت و یک فروشگاه شهروند در بلوار جنت اباد مرکزی و یک فروشگاه جانبو واققع در خیابان مخبری است.

بازار میوه و تره بار بهاره
بازار میوه و تره بار بهاره

جنت آباد - بازار میوه و تره بار بهاره میادین میوه و تره بار : بازار میوه و تره بار بزرگ جنت آباد در تقاطع آبشناسان و خیابان جنت آباد قرار دارد.

مجتمع سمرقند
مجتمع سمرقند

جنت آباد - مجتمع سمرقند سینما : پردیس سینمایی سمرقند واقع در پاساژ سمرقند که یکی از قدیمی ترین سینما های تهران میباشد تنها سینمای واقع در محله جنت اباد است. اماکن اداری : دفاتر اسناد رسمی شماره 1047 ، 1227 و 1173 همگی در بلوار جنت آباد قرار دارند . یک دفتر پلیس +10 در بلوار جنت آباد مرکزی و یک دفتر پیشخوان دولت در بلوار جنت آباد جنوبی قرار دارد. مراکز درمانی : میتوان به بیمارستان فوق تخصصی پیامبران و درمانگاه شبانه روزی ایلیاد و جنت آباد اشاره کرد.

جنت آباد - مسجد علی ابن ابی طالب
جنت آباد - مسجد علی ابن ابی طالب

جنت آباد - مسجد علی ابن ابی طالب مساجد : مسجد علی ابن ابی طالب و مسجد امام مهدی از مساجد مهم این محله به شمار می آید.

پیدایش و نام گذاری 

در قدیم در این محله رودخانه های بسیاری جریان داشته که باعث شده بود آب و هوای خوبی در این محله حاکم باشد . بر اثر گذر زمان این رودخانه ها خشک شدند ولی همچنان آب و هوای این منطقه خوب ماند . شاهین جنوبی یکی از مکان های معروف در این محله میباشد که در گذشته شاهین های زیادی در این محله پرواز میکردند . بعد از انقلاب به دلیل ارزان بودن قیمت ملک در این محله بیشتر مورد توجه مهاجران قرار گرفت و کارگران شهرستانی در این محله ساکن شدند . آب و هوای این محله نیز برای بیماران تنفسی بسیار مطلوب بود. اقوام زیادی در محله ساکن بودند که نقش بسزایی در شکل دادن به این محله داشتند . شاهسون ها که اکثرا چوپان بودند در این محله ساکن شدند . قوم دیگر یزدی ها بودند که در این محل به باغ داری و کشاورزی مشغول بودند. در قبل از انقلاب 20 درصد از جمعیت این محله را اقلیت های مذهبی تشکیل می دادند و چند مدرسه مسیحی نیز در این محله قرار داشت.

جنت آباد - مرکز خرید ایران پارس
جنت آباد - مرکز خرید ایران پارس

جنت آباد - مرکز خرید ایران پارس

اتوبان همت
اتوبان همت

جنت آباد - اتوبان همت

بازار جنت آباد
بازار جنت آباد

بازار جنت آباد  

نظر خود را درباره «محله جنت آباد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره محله جنت آباد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.