زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه شیرینی مربایی

طرز تهیه شیرینی مربایی

شیرینی مربایی با پخت آسان یکی از شیرینی‌های محبوب ایرانی‌ها است که می‌توانید آنرا برای عید نوروز تهیه نمایید.

شیرینی مربایی شیرینی بسیار لذیذی است. با آموزش این شیرینی می‌توانید برای عید نوروز تهیه کنید و به مدت طولانی در ظرفی دردار آنرا نگهداری نمایید. با آشپزی آسمونی همراه باشید و طرز تهیه شیرینی مربایی را ببینید.

طرز تهیه شیرینی مربایی ؛ مخصوص عید نوروز
شیرینی مربایی

مواد لازم برای تهیه شیرینی مربایی

آرد قنادی 2 و یک چهارم پیمانه
پودر قند نصف پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
کره 150 گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری
مارمالاد یا مربا با طعم دلخواه

 

طرز تهیه شیرینی مربایی

ابتدا کره و پودر قند را داخل یک کاسه مناسب بریزید و با همزن 5 دقیقه هم زده تا پوک و سفید رنگ شود. حالا تخم‌مرغ و وانیل را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را با همزن می‌زنیم تا کاملا یکدست شوند.

سپس آرد را دو مرتبه الک کرده و کم کم به مواد اضافه مکنید و با قاشق یا لیسک مخلوط کنید تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید. مواد را نیاز نیست بیش از حد مخلوط کنیم، در همین حد که آرد با دیگر مواد یکدست شود کافی است. حالا خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم.

هر قسمت از خمیر را بین دو کاغذ روغنی قرار می‌دهیم و با وردنه روی سطح پهن می‌کنیم. ضخامت خمیر 3 میلی متر باشد. حالا با قالب یا کاتر مورد نظر خمیرها را قالب بزنید.

با یک سر ماسوره وسط نصف شیرینی‌ها را برش زده و خارج کنید. در ادامه شیرینی را با کاغذ روغنی زیرشان داخل سینی فر بچینید. فر را از 20 دقیقه قبل با حرارت 175 درجه سانتیگراد روشن کرده تا کاملا گرم شود، سپس شیرینی‌ها را به مدت 10 الی 15 دقیقه درون فر قرار دهید تا بپزند.

پس از قرار دادن در فر مراقب باشید که زیر شیرینی‌ها که کمی رنگ گرفت آنها را از فر خارج کنید و نگذارید زیاد قهوه‌ای شود چون شیرینی خشک می‌شود. پس از پخت صبر کنید شیرینی‌ها خنک شود سپس با مارمالاد دلخواه بین شیرینی را پر کنید.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «طرز تهیه شیرینی مربایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه شیرینی مربایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.