زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه جهرم

معرفی دانشگاه جهرم

معرفی دانشگاه جهرم یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه جهرم یکی از دانشگاه های دولتی ایران است....

معرفی دانشگاه جهرم
معرفی دانشگاه جهرم



معرفی دانشگاه جهرم یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه جهرم یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه جهرم مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه جهرم شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه جهرم می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه جهرم بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه جهرم و تاریخچه دانشگاه جهرم و آدرس سایت دانشگاه جهرم می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه جهرم

دانشگاه جهرم از مراکز آموزش عالی ایران در شهرستان جهرم در استان فارس است. این مرکز در سال 1385 خورشیدی گشایش یافت و هم‌اکنون دارای 4 دانشکده است.

دانشگاه جهرم در سال 1352 برای نخستین بار به صورت دانشکده‌ای علوم پایه و به عنوان ضمیمه دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد که بعد از انقلاب اسلامی فعالیت آن متوقف گردید. در سال 1385 در سفر اول هیئت دولت به استان فارس کلنگ مرکز آموزش عالی جهرم بر زمین زده شد و این مرکز فعالیت خود را از سال 1386 عملاً آغاز کرد و نخستین بار در سه رشته مهندسی کامپیوتر، ریاضی کاربردی و مترجمی زبان انگلیسی دانشجو پذیرفت و در تکمیل ظرفیت همان سال رشته مهندسی فناوری اطلاعات را نیز بر رشته‌های پیشین افزود.

در سال‌های بعد، این مرکز توسعه یافت و رشته‌های مهندسی آب، تربیت بدنی و علوم ورزشی و مهندسی کشاورزی (علوم باغبانی) در آن تصویب و راه‌اندازی شد. در سال 1388 مرکز آموزش عالی جهرم به مجتمع آموزش عالی جهرم ارتقا یافت. سپس در سال 1389 سه رشته زبان و ادبیات فارسی، مهندسی علوم و صنایع غذایی و فیزیک ودر سال‌های بعد رشته‌های مهندسی مکانیک بیو سیستم، مهندسی گیاهان دارویی، مهندسی بیوتکنولوژی (زیست فناوری)، آمار و کاربردها، زبانشناسی، فلسفه و مهندسی مکانیک ایجاد شد. همچنین با (توسعه تحصیلات تکمیلی) در سه سال گذشته تاکنون (1396)، با ایجاد رشتهٔ مهندسی برق و نیز باتصویب کارشناسی ارشد ریاضی، آبیاری و زهکشی، صنایع غذایی، مدیریت سازمانهای ورزشی و زبان ادبیات فارسی، دانشگاه جهرم در سال 1396 به عنوان دانشگاه جامع دست یافت. دانشگاه جهرم با پی‌گیری و تصویب برنامه راهبردی مصوب هیئت امنا در چند رشته جدید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، با جذب 80عضو هیئت علمی و پذیرش0 0 0 3 دانشجو در قالب چهار دانشکده مشغول به فعالیت است. راه اندازی مرکز تخصصی آ پا از دیگر اقدامات قابل ذکر در دانشگاه جهرم است.

از سال 1395پردیس دانشگاه افتتاح گشت و هم‌اکنون(1396)کلیه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی به صورت متمرکز در پردیس دانشگاه جهرم در حال انجام است. لازم است ذکر شود از سال 1395 حوزه اداری به آنجا انتقال یافت و دانشکده علوم پایه، کشاورزی و فنی و مهندسی به پردیس منتقل شدند، با بهره‌برداری از فاز دوم مجتمع کلاسهای آموزشی در شهریور سال 1396دانشکده علوم انسانی نیز به پردیس منتقل شد. لازم است ذکر شود تا قبل از راه اندازی پردیس، کلیه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در چند ساختمان استیجاری مستهلک انجام می‌گرفت. هم‌اکنون پردیس دانشگاه جهرم به سرعت در حال توسعه است به نحوی که از سه سال گذشته تاکنون(1396)دانشکده علوم با بیش از شش هزار متر مربع زیر بنا و مجتمع کلاس‌های آموزشی با بیست باب اتاق و تجهیز آزمایشگاه‌ها وکارگاه‌های تخصصی و کتابخانه مرکزی و احداث و بهره‌برداری سلف سرویس مرکزی در مهرماه1396، احداث مجموعه ورزشی احداث مسجد و مجموعه فرهنگی، احداث خیابان‌های پردیس، ایجاد تأسیسات شبکه روشنایی به طول6 کیلومتر و احداث مجتمع رفاهی (بازارچه پردیس) در حال تکمیل و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

دانشکده‌های دانشگاه جهرم



  • دانشکده ادبیات و علوم انسانی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده فنی و مهندسی
  • دانشکده کشاورزی

مدیران دانشگاه جهرم

نام مدیران دانشگاه از ابتدا تا کنون به شرح زیر است:



  • مسعود نادریان جهرمی (1390–1386)
  • بهرام شعبانی (1390–1393)
  • غلامرضا رحیمی (1393–دی 1393)
  • مسعود نادریان جهرمی (بهمن 1393–30 تیر 1397)
  • کامبیز مینایی (30 تیر 1397-اکنون)

سایت دانشگاه جهرم

www.jahromu.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه جهرم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه جهرم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.