زمان مطالعه: 2 دقیقه
زندگی نامه جعفر کاشانی

زندگی نامه جعفر کاشانی

جعفر کاشانی، رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تهران صبح امروز (چهارشنبه) به علت بیماری در سن 76  سالگی دار فانی را وداع گفت.

درباره جعفر کاشانی

آسمونی : او متولد 11 اسفند 1322 در تهران بود که سابقه بازی در تیم‌های شاهین تهران و پرسپولیس را داشت و تا پایان دوران ورزشی خود در این تیم باقی‌ماند و چهارمین کاپیتان تاریخ این تیم شد.

او از سال 1347 تا سال 1353 عضو تیم ملی فوتبال ایران بود و 38 بازی با لباس تیم ملی انجام داد. کاشانی در تیم ملی نیز بازی کرد و فوتبال خود را از محلات و در تیم محلهٔ فوتبال خیز چهارصد دستگاه تهران و تیم آموزشگاه‌های تهران شروع کرد. بر خلاف اکثر بازیکنان وقت شاهین که بر اساس سلسله مراتب باشگاه، بازیکنان ابتدا می‌بایست به عضویت تیم‌های پایه شاهین (پولاد - داریوش - دماوند …) پذیرفته می‌شدند و پس از گذراندن مراحل مختلف در صورت کسب رضایت مربیان برای حضور در تیم اول شاهین معرفی می‌شدند، جعفر کاشانی توسط عباس اکرامی بنیانگذار باشگاه شاهین و از مسابقات آموزشگاه‌ها انتخاب شد.

بیوگرافی جعفر کاشانی ، پیشکسوت فقید باشگاه پرسپولیس
بیوگرافی جعفر کاشانی ، پیشکسوت فقید باشگاه پرسپولیس

در سال 1346 با بسته شدن تیم شاهین بازیکنان این تیم از جمله جعفر کاشانی ، حسین کلانی و همایون بهزادی و تعدادی دیگر از بازیکنان شاهین به پرسپولیس پیوستند. اولین حضور جعفر کاشانی در ترکیب پرسپولیس به یک دیدار دوستانه برابر تاج در روز 16 فروردین 1347 بر می‌گردد که هواداران شاهین پس از نزدیک به 8 ماه ستارگان خودشان را این بار با پیراهن سرخ پرسپولیس مشاهده می‌کردند.

در سال 1347، در بازی پرسپولیس و عقاب به دلیل قهر عزیز اصلی و غایب بودن هادی طاووسی، جعفر کاشانی درون دروازه پرسپولیس ایستاد و پرسپولیس بازی را با نتیجه پنج بر صفر پیروز شد.

یکی دیگر از خاطرات شیرین و فراموش نشدنی فو`تبال ایران و باشگاه پرسپولیس، برد 6 بر صفر مقابل استقلال بود که جعفر کاشانی مدافع مستحکم آن دیدار برای پرسپولیس بود.

jafar-kashani
jafar-kashani

چهارشنبه 27 آذر 1353 هفته بیست و دوم جام دوم تخت جمشید، جعفر کاشانی با بازوبند کاپیتانی پرسپولیس پای به میدان گذاشت تا سرخپوشان آخرین دیدار فصل را برابر تاج رقیب سنتی برگزار کنند. ابتدا مسئولان باشگاه با خداحافظی او ابتدا مخالفت کردند، این دیدار با نتیجه 2 بر 1 به سود سرخپوشان پایان یافت تا او در آخرین گام نیز پیروز میدان باشد.

در تیم ملی نیز او در پایان دیدار با استرالیا در مقدماتی جام جهانی 74 از تیم ملی کناره گیری کرد، اما بفاصله چند ماه از این جدایی مربیان تیم ملی از او درخواست کردند تا برای مسابقات بازی‌های آسیایی تهران به جمع ملی‌پوشان اضافه شود و او برای یک مدت کوتاه به اردوی تیم ملی پیوست تا با قهرمانی در بازی‌های آسیایی تهران، افتخاری ارزشمند به سایر افتخارات خود بیافزاید و مربیان تیم ملی نیز از باب خط دفاع خیالشان آسوده گردد.

بیوگرافی جعفر کاشانی ، پیشکسوت فقید باشگاه پرسپولیس
بیوگرافی جعفر کاشانی ، پیشکسوت فقید باشگاه پرسپولیس

او سپس عضو هیئت مدیره، رئیس هیئت مدیره پرسپولیس شد و سرانجام در 10 مهر 1398 دار فانی را وداع گفت.

افتخارات  جعفر کاشانی

  • قهرمان جام حذفی تهران- شاهین 1342
  • قهرمان باشگاه‌های تهران شاهین1344
  • قهرمان باشگاه‌های تهران پیکان1348
  • قهرمان جام دوستی پیکان1348
  • قهرمان جام منطقه‌ای پرسپولیس1350
  • قهرمان جام تخت جمشید پرسپولیس1352
  • نایب قهرمان جام تخت جمشیدپرسپولیس1353

jafar-kashani
jafar-kashani

قهرمان جام ملت‌های آسیا1347

  • عنوان سوم ارتش‌های جهان1348
  • قهرمان جام منطقه‌ای1349
  • قهرمان جام کوروش کبیر1350
  • صعود به المپیک مونیخ1351
  • قهرمان جام ملت‌های آسیا1351
  • حضور در جام جهانی کوچک1351
  • حضور در المپیک مونیخ1351
  • قهرمان بازی‌های آسیایی1353
نظر خود را درباره «زندگی نامه جعفر کاشانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زندگی نامه جعفر کاشانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.