زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی ازمیر ترکیه

معرفی ازمیر ترکیه

شهر ازمیر در ترکیه واقع است و پس از استانبول و آنکارا سومین شهر پرجمعیت این کشور است.

ازمیر شهری تجاری، صنعتی و بندری در ترکیه است. همه ساله ازمیر میزبان تعداد زیادی نمایشگاه و کنگره‌های مختلف صنعتی، تجاری و علمی است. دانشگاه‌های معتبری در این شهر وجود دارد که بارزترین آنها دانشگاه اژه و دانشگاه دوکوز ایلول هستند. در ادامه این پست آسمونی به معرفی شهر ازمیر می پردازیم.

نام شهر ازمیر، ترکیه
زبان ترکی

 

معرفی ازمیر ترکیه
معرفی ازمیر ترکیه

ازمیر کجاست؟

اِزمیر (İzmir) یکی از شهرهای معروف ترکیه است. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا از لحاظ بزرگی و دارای موقعیت ممتاز به عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری می‌باشد. جمعیت آن طبق آخرین سرشماری در سال 2008 میلادی 3٫739٫353 نفر می‌باشد. این شهر در ساحل دریای اژه قرار دارد.

ازمیر همینطور یکی از جاذبه‌های توریستی جذاب ترکیه به حساب می‌آید. سراسر جنوب ازمیر دارای سواحل زیبای ماسه‌ای، آثار تاریخی متعدد از دوره‌های پیشین همانند شهر تاریخی افس یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای باستانی در دنیا و آبهای معدنی در سواحل چشمه و … همه ساله شمار زیادی توریست علاقه‌مند به دریا و آثار تاریخی را به خود جلب می‌نماید.

تاریخچه ازمیر

ازمیر جزء شهرهای باستانی یونان بوده و بیش از 3000 سال سابقه شهری دارد و 8500 سال هم سابقه به عنوان سکونتگاه انسانی از دوره نوسنگی دارد و در دوران باستان کلاسیک یونان به نام اسمیرنا شناخته می‌شده است. اکنون نیز یونانی‌ها این شهر را بنام Simirni می‌شناسند.

میدان ساعت ازمیر

نقاط دیدنی ازمیر

  • میدان ساعت ازمیر مربوط به دوره عثمانی است و در قلب شهر ازمیر و در منطقه کوناک قرار داشته و هر روزه مورد بازدید هزاران توریست قرار می‌گیرد.
  • آسانسور تاریخی ازمیر در منطقه کوناک قرار دارد.
  • قلعه کادیفه کاله با نام قدیمی پاگوس یادگاری از آمازون‌ها و قرن چهارم قبل از میلاد بوده و در دوره‌های امپراتوری یونان، رم، بیزانس و عثمانی دستخوش تغییراتی گردیده‌است و با 186 متر ارتفاع قرن‌هاست که نگهبان دائمی شهر ازمیر و دریای اژه می‌باشد. این قلعه در زمان اسکندر مقدونی توسط یکی از ژنرال‌های او بنام لیسماکوس دوباره سازی گردید که آثار آن تا به امروز باقیست.
  • بازار و کوچه های رنگارنگ ازمیر
izmir
izmir

آب و هوای ازمیر

شهر ازمیر آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد که تابستانی طولانی و گرم و خشک و زمستانی معتدل و بارانی است. حداکثر دما در زمستان بین 10 تا 16 درجه سانتی‌گراد است. در ماه‌های گرم سال هم دما به 40 درجه می‌رسد.

تصاویر ازمیر

 

نظر خود را درباره «معرفی ازمیر ترکیه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی ازمیر ترکیه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.