زمان مطالعه: 4 دقیقه
جاذبه های گردشگری ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا

ایتالیا مهد هنر و بناهای تاریخی است که هر ساله گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود جلب می کند. شهرهایی...

san-gimignano
san-gimignano

ایتالیا مهد هنر و بناهای تاریخی است که هر ساله گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود جلب می کند. شهرهایی مانند ونیز، فلورانس و رم شهرهایی هستند که از نظر جاذبه های گردشگری شهرت جهانی دارند. آسمونی در این بخش بهترین جاذبه های گردشگری ایتالیا را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

نام مستعار آن منهتن قرون وسطی می باشد. این روستا در توسکانی قرار دارد و علت معروف بودن آن 14 برج سنگی آن می باشد. در دوران اوج قدرت و ثروت جیمینیانو، بیش از 70 برج برای مقابله با دشمنان ساخته شد. پس از اینکه طاعون شهر را در سال 1348 ویران کرد، قدرت سن جیمینیانو که دشمنان را از شهر دور نگاه داشته و بسیاری از برج های قرون وسطی را حفظ کرده بود، رنگ باخت.سن جیمینیانو San Gimignano

manarola-cinque-terre
manarola-cinque-terre

مانارولا Manarola Cinque Terre

مانارولا یکی از قدیمی ترین شهرهای پنج روستا می باشد. پنج روستا از پنج روستا تشکیل شده که به دلیل زیباییشان معروف هستند. یکی از جنبه های جذاب پنج روستا عدم جاذبه ی توسعه ی مدرن می باشد. این روستاها از طریق قطار و قایق ها بهم متصل می شوند. شهرها در دامنه کوه ها واقع شده تا منظره ی دلپذیری از دریای مدیترانه را به وجود بیاورند.

leaning-tower-of-pisa
leaning-tower-of-pisa

برج کج پیزا Leaning Tower of Pisa

177 سال طول کشید تا برج کج پیزای معروف ساخته شود. بلافاصله بعد از اینکه مصالح ساخت آماده شد و برج پی ریزی شد به خاطر مناسب نبودن مصالح ساختمان شروع به فرونشینی کرد و پروژه برای یک قرن رها شد. هنگامی که ساخت و ساز دوباره از سر گرفته شد، مهندسین برای جبران شیب موجود یک طرف برج را بلندتر ساختند تا توانستند این سازه را در نیمه ی دوم قرن 14 به پایان برسانند. از سال 2001 برج پیزا مجدد برای بازدید عموم باز شد.

lake-como-italian-lake-district
lake-como-italian-lake-district

دریاچه ی کومو Lake Como Italian Lake District

دریاچه ی کومو یکی از جاذبه های گردشگری محبوب ایتالیا برای بیش از 100 سال در بین بازدیدکنندگان می باشد. هوای خوب، آب، منظره ی کوهستانی از ویژگی های این منطقه زیبا محسوب می شود. این دریاچه شبیه ( ) پرانتز برعکس میباشد که با دو شاخه از جنوب غرب کومو و جنوب شرق لکو شروع می شود و در نیمه راه به هم می پیوندند و تا دریاچه ی کلیکو واقع در شمال ادامه دارند. این دریاچه به خاطر ویلاهای زیبایی که در زمان رم باستان ساخته شده اند، معروف شده است. باغ های حیرت انگیزی که از آب و هوای معتدل بهره مند هستند زیبایی این دریاچه را دو چندان می کند.

positano-amalfi-coast
positano-amalfi-coast

ساحل آلمافی (پوسیتانو) Positano Amalfi Coast

پوسیتانو شهری کوچک واقع در ساحل آلمافی، که جاذبه ی خط ساحلی آن مشهور است، شهری زیبا با منظره های متنوع می باشد. این شهر از بالا تا پایین تپه است و در راه ساحل به صورت پراکنده می باشد. اگرچه رشد جمعیت در قرون وسطی در این شهر رونق داشت ولی در اواسط قرن 19 بیش از نیمی از جمعیت رفته بود. در قرن 20 با کمک جان اشتاین بک (نویسنده) که در کتاب خود راجع به زیبایی های این ساحل نوشت و باعث شد این از یک دهکده ی دور افتاده ی ماهیگیری به یکی از جاذبه های توریستی تبدیل شود.

pompeii
pompeii

پمپئی Pompeii

در 24 آگوست 79 میلادی آتشفشان وزوو در نزدیکی شهر پمپئی فوران و این شهر را ویران کرد. از آن روز دولت برای حفظ این شهر باستانی اقدام کرد. همه چیز از قبیل شیشه ها و نقاشی های مردم نگهداری شده است. حفاری ها اطلاعات و بینش های فوق العاده ای از زندگی مردم 1000 سال پیش بدست آوردند. امروزه پمپئی یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری ایتالیا محسوب می شود که سالانه 2500000 بازدید کننده ی خارجی را به ایتالیا می کشاند.

piazza-del-campo
piazza-del-campo

پیزا دل کامپو Piazza del Campo

یکی از بزرگترین میادین قرون وسطی در اروپا، به نام پیزا دل کامپو، فضای عمومی اصلی مرکز تاریخی سیه نا در توسکانی است. شهرت جهانی این سازه به دلیل زیبایی و یکپارچگی معماری آن می باشد. پلازو پابلیکو و برج معروف آن درست مانند پالازی سیگنوریلی هر دو متعلق به ثروتمندترین خانواده های سیه نا می باشد. مسابقات اسب دوانی پالیو دی سیه نا دوبار در سال برگزار می شود که شامل دوره ی پیزا دل کامپو است که در آن یک لایه ی ضخیم خاک جای گذاری شده 3 بار و معمولا بیش از 90 ثانیه به طول نمی انجامد.

santa-maria-del-fiore
santa-maria-del-fiore

سانتا ماریا دل فیوره Santa Maria del Fiore

ساخت این سازه از سال 1296 آغاز و تا سال 1436 به طول انجامید. کلیسای سانتا ماریا دل فیوره سمبل زیبایی شهر فلورانس به حساب می آید. نمای خارجی کلیسا با پنل های سنگ مرمر رنگارنگ با سایه های رنگ سبز و صورتی و جداره های سفید طراحی شده است.این کلیسا بزرگترین کلیسای ایتالیاست و تا شروع سبک مدرن گنبد این کلیسا بزرگترین گنبد جهان بود. سانتا ماریا دل فیوره بزرگترین گنبد آجری جهان است.

colosseum
colosseum

کولوسئوم Colosseum

کولوسئوم رم بزرگترین و معروف ترین سالن آمفی تئاتر در تاریخ رم می باشد. ساخت و ساز آن توسط امپراتور وسپاسیان از سلسله فلاوین در سال 72 میلادی آغاز و در 80 میلادی توسط پسرش تیتوس به پایان رسید. ظرفیت کولوسئوم 50000 تماشاچی است که می توانند دست کم از 80 ورودی وارد این سالن آمفی تئاتر شوند. تماشاگران از باران و گرمای خورشید توسط بادبانی به نام ولاریوم که در بالای اتاق زیز شیروانی متصل شده است محافظت می شوند. برای آشنایی بیشتر با این بنا، پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه بفرمایید> کولوسئوم رم

canals-of-venice
canals-of-venice

کانالهای ونیز Canals of Venice

با توجه به عنوان "شهر آب" می توان ونیز را تاج و سلطان این شهرها نامید. گوندولاهای رومانتیک و معماری ایتالیایی در طول مسیر گرند کانال این نکته را پر رنگ تر می کند. همراه با بیش از 150 کانال که جزیی از ویژگی های اصلی این شهر هستند. متاسفانه طی سال ها ونیز دچار فرسایش شده و بیشتر از ساکنان شهر گردشگران در این شهر وجود دارند.

نظر خود را درباره «جاذبه های گردشگری ایتالیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جاذبه های گردشگری ایتالیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.