زمان مطالعه: 5 دقیقه
خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا

خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا

اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید پس حتما به یک سری اطلاعات در مورد خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا نیاز دارید،...

خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا
خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا

اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید پس حتما به یک سری اطلاعات در مورد خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا نیاز دارید، به همین بهانه آسمونی در این بخش سعی کرده است تمام رفتارها و اخلاق مردم ایتالیا را برای شما عزیزان منتشر می کند. از اینکه آسمونی را همراهی می کنید سپاسگزاریم.

مردم ایتالیا:

جمعیت ایتالیا تقریبا تمام مردم بومی، یعنی تعداد زیادی از کسانی که تقریبا خود را با هر ناحیه ی مشخصی از ایتالیا هویت می بخشند، را شامل می شود. این کشور عموما به بخش شمالی شهری تر ( منطقه ای از مرز شمالی تا بخش جنوبی رم) و قسمت جنوبی اغلب روستایی، تقسیم شده است. بخش شمالیِ پر رونق تر و صنعتی، اغلب شهر های بزرگتر ایتالیا و در حدود دو سوم از جمعیت کشوری را، در بر می گیرد؛ قسمت عمدتا کشاورزی جنوب، پایه ی جمعیتی کمتر و اقتصاد محدود تری را داراست. در دهه های اخیر جمعیت عموما از نواحی روستایی به شهری مهاجرت کرده است؛ در سال 2005، 68 درصد از جمعیت شهری بودند.

اکثریت قابل توجهی از مردم به زبان ایتالیایی، یکی از زبانهای رومی خانواده ی زبانی هندواروپایی، حرف می زنند. زبان آلمانی در محدوده ی بولزانو (Bolzano)، در شمال ایتالیا نزدیک به مرز اتریش، صحبت می شود. از دیگر اقلیت های زبانی شامل فرانسوی ( در ناحیه ی Valle d' Aosta )، لاتین، آلبانیایی و اسلوونیایی، هستند. به گویش های محلی در برخی از قسمتهای ایتالیا، صحبت می شود. بر اساس سر شماری سال 2001 ، ایتالیا جمعیتی برابر با 56995744 نفر داشت. در سال 2008 جمعیت 58145321 نفر تخمین زده شد بنابراین  متوسط تراکم جمعیت کشور 198 نفر در هر کیلومتر مربع  بوده است. در حدود دو سوم از مردم ایتالیا در شهرها و حومه های شهری زندگی می کنند.

پیتزا، پاستا، وردی، کولوسیوم و مدل های فشن.... همه ما می دانیم که ایتالیا بعضی چیزها را بطور بی همتایی بهتر از بقیه کشورها انجام می دهد.

میل گردشگران طرفدار این چکمه شیک اروپا، فقط برای خوردن اسپاگتی، دیدن اپرا یا خرابه های باستانی به آن سفر نمی کنند. موارد زیر را مطالعه کنید تا دلایل دیگر آن را دریابید.

italy-people
italy-people
10 ویژگی جذاب ایتالیا و ایتالیایی ها

  1. تملق

ایتالیایی ها همیشه از دوستان خود تعریف می کنند و به همان اندازه هم غریبه های زیبا را تحسین می کنند. تملق ابزاری تاریخی برای خلع سلاح طرف مقابل است و نقطه اتکای جامعه ایتالیا است.

همانطور که لوئیجی بارزینی در کتاب "ایتالیایی ها" می نویسد: «مردم همیشه از چنین هنرهایی استفاده توهین آمیز می کنند تا منفعتی کسب کنند، رقبا را نابود کنند و به قدرت و ثروت برسند.»

  1. حمام های داغ

این شبه جزیره 380 مکان اسپا دارد که گل درمانی و آب درمانی دارند.

ایتالیا از لحاظ اسپاهای بزرگ در دنیا پیشگام است و حتی وان هایی را به اروپا صادر می کند. آب درمانی شامل حمام های جزیره ای، چشمه های آب گرم و حمام های کوهستانی در دهکده بورمیو می شود. نوشیدن آب معدنی در بعضی مکان ها هم ضرری ندارد و مفید است.

  1. دشنام دادن

چه به زبان ایتالیایی صحبت کنید چه به زبان های دیگر، لهجه یک ایتالیایی بومی هر دشنامی را به ابزار قدرت کندی تبدیل می کند.

دشنام دادن در ایتالیا یک هنر نمایشی است. دشنام های هر منطقه از ایتالیا متفاوت است و گاهی نمایشی، عصبی و حتی خنده دار است.

این دشنام ها که از ویژگی مردم ایتالیا نشأت می گیرند، گاهی طرف مقابل را در عین حال که شوکه و تحقیر می کند، به خنده می اندازد.

  1. وقت گذرانی در سواحل

ایتالیا با 7400 کیلومتر خط ساحلی بیشترین ساحل را در اروپا دارد و دارای 27 پارک آبی است. دمای تابستان در بسیاری از مکان ها تا 30 درجه بیشتر بالا نمی رود که در مقایسه با فرانسه و پرتقال بالاتر است.

شنا کردن در آبهای این سواحل مانند شنا کردن در آبهای استوایی ولی بدون کوسه و دستفروش های بدلیجات است.

وقتی نوبت به سواحل ایتالیا می رسد، انتخاب از میان آنها سخت می شود زیرا 248 ساحل ایتالیا وضعیت پرچم آبی برای آبهای صاف و زلال و شن های تمیز ساحلی دارند.

  1. دولت های فراوان

از پایان جنگ جهانی دوم به بعد، ایتالیا 62 دولت تحت 38 نخست وزیر داشته است (40 اگر 3 دوره سیلویو برلوسکونی را حساب کنیم) و فقط یکی از آنها یک دوره کامل 5 ساله را تمام کرده است.

  1. آتشفشان

ده آتشفشان فعال در ایتالیا وجود دارد و بزرگترین آتشفشان کشور و اروپا کوه اتنا در سیسیل است که بعد از مونا لوآ در هاوایی، بزرگترین آتشفشان فعال در دنیا است. فوران های شگفت انگیز و چشم اندازهای باشکوه آن و جاری شدن گدازه ها و غارهای فراوان اتنا هر ساله بیش از یک میلیون توریست را به این منطقه می کشاند. در ماه ژوئن، کوه اتنا جزو مکان های میراث جهانی یونسکو ثبت شد و به سه آتشفشان ایتالیایی دیگر پیوست.

خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا
خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا

  1. دسر

همه کیک پای شکلات می خورند.

  1. غارنوردی

ایتالیا یکی از آن کشورهایی است که بیشترین غارها را در دنیا دارد و تعداد غارهای زیرزمینی آن حدود 35000 غار است و هزاران غار زیرآبی دارد. گروتا جیگانته به عنوان بزرگترین غار در دسترس روی زمین با 850 متر عرض و 500 پله به سمت داخل زمین، رکورد جهانی گینس را دارد. غارهای معروف دیگر ایتالیا غار آبی در کاپری و غار دل ونتو هستند.

  1. اتومبیل های اسپورت

کاتالوگ جت ها زمینی ایتالیا رویای رانندگان تمام دنیا است. از دهه 30 به بعد یک سازنده اتومبیل های مسابقه به تولید اتومبیل های اسپورت الهام بخشید. در سال 2012 فراری 7000 اتومبیل فروخت و 3 میلیارد دلار درآمد داشت. درست است که لامبورگینی الان متعلق به شرکت آلمانی آئودی است، ولی استایل آن هنوز ایتالیایی مانده است. پاگانی، آلفارومئو، مازراتی از نام های دیگری در میان اتومبیل های اسپورت ایتالیایی هستند.

  1. گشت های تفریحی رودخانه ای

گشت رودخانه ای ایتالیا احتمالاً در میان چیزهایی نیستند که وقتی به ایتالیا فکر می کنید به ذهنتان برسند، ولی گشت رودخانه ای در این شبه جزیره کسب و کار پررونقی است و مسیرهای جدیدی در حال باز شدن است. رودخانه های ایتالیا به اندازه رودهای ایتالیا بلند نیستند ولی گردشگران در ایتالیا می توانند با این گشت ها از یک مکان میراث فرهنگی یونسکو به مکان دیگری بروند.

italy-people
italy-people
روشهای احوالپرسی

همانطور که در فیلمهای اصیل ایتالیایی دیده اید، احوالپرسی با روبوسی و در آغوش کشیدن همراه است. غیر آن نوعی بی احترامی محسوب می شود.

دستور زبان:

  • سلام و احوالپرسی:

Buongiorno (یاBuon giorno) تابستونا تا ساعت 4 بعد از ظهر کاربرد داره و زمستونا هم تا موقعی که هوا میخاد تاریک بشه بعد از اون Buonasera (یا Buona sera) استفاده میشه. اینا رو میتونید برای سلام یا خداحافظی بکار ببرید. Buonanotte (یا Buona notte) فقط برای خداحافظی موقع شب یا برای به خواب رفتن بکار میره.

  • خداحافظی:

Arrivederci رو وقتی بکار ببرید که از کسی خداحافظی میکنید و امیدوارید بازم ببینیدش یا وقتی از مغازه بیرون میائید. Arrivederla حالت رسمی تری داره. Ciao هم برای سلام، هم برای خداحافظی با دوستان نزدیک و اعضای خانواده و بچه ها بکار میره و خیلی خودمونیه.

  • آقا و خانم

بعد از Signor حتما باید اسم مرد بیاد. اگه نمیخاید اسم ببرید از Signore استفاده کنید.

برای صدا زدن کسی به طور رسمی بگید: Signor Verdi، Signora Verdi یا Signorina Verdi.

اگه به خودتون یا کسی دیگه ای میخائید به طور رسمی اشاره کنید ازil Signor ،la Signora یا la Signorina استفاده کنید. مثلا: io sono la signora Nelson.

ادب حکم میکنه خانومای جونی رو که ازدواج نکردن Signorina صدا کنید اما خانومای مسن رو چه ازدواج کرده باشن یا نه از Signora استفاده کنید.

  • پرسیدن سوال

واسه پرسش سوال تو ایتالیائی جمله تونو سوالی مطرح کنید و موقع نوشتن هم یه علامت سوال ته اش بذارید و بس.

  • Lei/tu

اگر Lei با حرف بزرگ نوشته بشه معنی شما رو میده. Tu (تو) رو فقط برای دوستان نزدیک و بچه ها بکار ببرید.

خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا
خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.