زمان مطالعه: 5 دقیقه
معرفی شرکت های خدمات اینترنت یا isp

معرفی شرکت های خدمات اینترنت یا isp

در این مقاله از آسمونی می خواهیم در مورد شرکت‌های خدمات اینترنتی که isp گفته می شوند اطلاعات کاملی برای شما...

معرفی شرکت های خدمات اینترنت یا isp
معرفی شرکت های خدمات اینترنت یا isp

در این مقاله از آسمونی می خواهیم در مورد شرکت‌های خدمات اینترنتی که isp گفته می شوند اطلاعات کاملی برای شما عزیزان منتشر کنیم. دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

رسانندهٔ خدمات اینترنتی یا رسا که از آن با وام‌واژه آی‌اس‌پی (ISP، مخفف Internet Service Provider) نیز یاد می‌شود، واسطهٔ دسترسی کاربران به اینترنت است. این شرکت‌ها از خطوط ارتباطی پرسرعت برای دریافت حجم بالای اطلاعات اینترنت و فرستادن داده‌های ارسالی کاربران به سرورها بهره می‌برند.

در ایران این شرکت‌ها پهنای باند مصرفی اینترنت خود را از شرکت‌های توزیع کننده خدمات اینترنتی (ISDP) دریافت کرده و بر بستر شبکه PSTN مخابرات یا بستر بی‌سیم بین مشترکین خود تقسیم می‌کنند.

فراهم‌کننده دسترسی

شرکت‌های خدمات اینترنتی از گستره‌ای از فن آوری‌ها برای فراهم آوردن دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند.

برای کاربران خانگی معمولی از روش‌های زیر استفاده می‌شود:



  • شبکه‌های بی‌سیم پهن‌باند
  • دسترسی اینترنت کابلی
  • دسترسی با شماره‌گیری
  • مودم
  • شبکه دیجیتالی خدمات یکپارچه
  • خط اشتراک دیجیتال
  • وای-فای
  • فیبر به ایکس

برای کاربران بنگاهی از روش‌های زیر استفاده می‌شود:



  • خط اشتراک دیجیتال
  • مترواترنت
  • خطوط استیجاری
  • SHDSL

isp
isp

ISP در حقیقت مخفف Internet Service Provider بوده که به عنوان شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی شناخته می شوند. این مراکز به شما کمک می کنند تا دسترسی سریع و آسانی به اینترنت داشته باشید. اگر هنگامی که دو نفر درباره ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود صحبت کردند، قطعا آنها درباره ISP خود به گفتگو می پردازند.

سرویس دهنده اینترنت پرسرعت

به کمک ISP شما می توانید اینترنت را بدست آورید و این در حالی بوده که در گذشته چنین امری محقق نمی شد. این شرکت خود اینترنت را برای شما بدون هیچ دردسری راه اندازی کرده و سپس با مودمی که به شما تحویل می دهند، استفاده از اینترنت را محقق خواهند ساخت.

البته تمامی شرکت ها خدمات یکسانی ارائه نمی دهند برخی نسبت به برخی دیگر عملکرد بهتری دارند. برای کسانی که در یک خانه یا آپارتمان سکونت داشته، ISP از اینترنت کابلی برای آنها استفاده می کند زیرا رایج ترین نوع ارتباط اینترنتی در خانه یا آپارتمان به شمار می رود.

این شرکت ها اشتراک تلویزیون اینترنتی یا اینترنت به شمار ارائه می دهند تا لیست خدمات خود را کامل سازند. البته شما قادر هستید تلویزیون کابلی اینترنتی یا اینترنت با سرعت بالا را برای خود انتخاب کنید.

یک ISP در حقیقت راه ورود شما به دنیای مجازی و اینترنت را باز می کند. در ابتدا ISP به راه اندازی اینترنت از سوی خود پرداخته و سپس برای افراد اینترنت را راه اندازی خواهد کرد. شما بوسیله اینترنت جستجو جهانی مجازی چون تحقیق، خرید و برخی دیگر خواهید داشت و به نوعی موجب تسهیل کارتان خواهد شد. ISP ها به تبادل داده بین سرورها و کامپیوتر شما می پردازد، شما شاید احساس کنید به شکل ایمیل می توانید ارتباط نزدیکی با دوستان داشته باشید اما در حقیقت یک ارتباط غیرمستقیم دارید. هنگامی که شما ایمیلی برای اطرفیان ارسال می کنید ابتدا داده ای به سرور ISP ارسال شده و سپس از طریق ISP به شبکه جهانی متصل می شود.

هر خانه یا سازمانی قطعا به اینترنت ISP متصل است. خبر خوب اینجاست که هر روز دسترسی به اینترنت تسهیل می شود و دیگر نیازی نیز هزینه اضافی برای به کارگیری یک iSP متفاوت پرداخت کنیم.

در حالی که هر فردی می تواند یک وب سایتی داشته باشد نمی تواند از یک iSP برخوردار باشد. زیرا برای راه اندازی ISP بایستی به ایجاد زیرساخت پرداخت و تکنسین های هوشمندی را به کارگرفت. یک ISP خود با استخدام صدها نفر سعی داشته نظارت کاملی روی عملکرد خدمات رسانی داشته تا مشتریان را راضی نگهدارد.

انواعی از ISPها

در دهه 1990 سه نوع ISP فعالیت می کرد که باید به سرویس های دایال آپ، اینترنت های پرسرعت و DSL اشاره داشت. تا سال 2013 سرویس های دایال آپ از دور کنار رفتند زیرا سرعت بالایی را فراهم نمی آوردند اما دو مورد دیگر به دلیل افزایش سرعت و عملکرد توانستند به راه خود ادامه داده و موفق باشند.

دی اس ال و کابل

از جمله ارائه دهنده خدمات اینترنتی که در ایالات متحده فعالیت می کنند باید به AT&T و Verizon اشاره داشت. اما در چند سال گذشته DSLها رو به نزول داشته اما ISPهای کابلی چون Comcast و Time Warnerتوانستند موفقیت بسیاری کسب کنند. علت تغییر این بود که اپراتورها سعی کرده به ارائه خدماتی چون فروش گوشی هوشمند و اینترنت گوشی هوشمند بپردازند زیرا با گسترش این دستگاه های دیجیتال، سودآوری بیشتری شامل حال شرکت های مرجع می شود.

بسیاری از شرکت ها اینترنت کابلی را کنار گذاشته و به دیگر سرویس ها پرداختند.

معرفی شرکت های خدمات اینترنت یا isp
معرفی شرکت های خدمات اینترنت یا isp

اینترنت فیبرنوری

با حذف DSL از لیست، فناوری های ارائه دهنده خدمات اینترنتی سریع و بهتری وجود داشته که در برخی مناطق آن را فیبرنوری، فیبر یا پهنای باند می نامند. ظاهر فیبر نسبت به کابل و DSL صدها برابر سرعت بیشتری دارد. گذشته از آن برای گیمرها، خانواده و برخی دیگر می توانند به استریم سریعی از طریق چنین خدمات اینترنتی بدست آورد. همانطور که می دانید، خدمات اینترنتی و کیفیت آن بسیار اهمیت داشته که اگر توجه کافی نشود قطعا خوشایند نخواهد بود. بنابراین بهتر است به عنوان یک مصرف کننده گزینه فیبری را برای سرعت بیشتر، دردسترسی سریعتر و برخی ویژگی های مناسب دانست. البته سایر خدمات اینترنتی نیز مطلوب هستند اما این نوع خدمات می توانند عملکرد بهتری در سرعت اینترنت از خود نشان داده و کارآمد باشند.

ورایزون ایالات متحده که پیشتر خدمات اینترنتی DSL ارائه می داد حال به فناوری FiOS روی آورده که در هر منطقه می توان آن را به کارگرفته و شامل محدوده خاصی نمی شود.

FiOS در حقیقت مخفف fiber optic services یا همان خدمات فیبرنوری بوده که از خدمات سریع در زمینه ارائه اینترنت به شمار می رود. البته در حال حاضر بیشتر ISPها آن را برای عملکرد بهتر به کار می گیرند تا دست کمی از رقبا نداشته باشند. ادعای سرعت سریع اتصال به اینترنت در این نوع خدمات از سوی ISP بسیار بوده و تا حدودی نیز صحت دارد اما برخی مناطق به دلایلی نمی توانند این سرعت را تجربه کنند.

شرکت گوگل ازسال 2013 تصمیم گرفت گوگل فیبر را در کانزاس ایالات متحده راه اندازی کند. این سرویس اینترنت بسیار سریعی را به مشترکان ارائه می دهد اما متاسفانه شاهد فراگیر شدن آن نیستیم و قرار نیست شامل تمامی مناطق جهان شود. انتظار می رود گوگل این سرویس را تنها برای مناطقی از ایالات متحده مورد استفاده قرار دهد.

هر روز برتعداد ارائه دهندگان سرویس اینترنت افزوده می شود و اختصاص به یک منطقه خاص نیز ندارد. احتمالا در سال های آینده باید با تعداد بسیاری از آنها رو به رو باشیم که هر کدام سعی داشته سرویس بهتری را نسبت به رقیب ارائه دهد. ISP ها حتی در کشورهای در حال توسعه نیز تعدادشان رو به فزونی بوده و محدود به کشورهای خاصی نمی شود. بنابراین بایستی این نوع ارائه دهندگان خدمات اینترنتی را منبع مناسبی برای تامین سرویس اینترنتی به کار گرفت. انتخاب یک ISP مناسب امر آسانی نیست و باید با تحقیق و بررسی طولانی انجام گیرد زیرا همگان به ارائه سرویس اینترنتی سریع و بی نقص ادعا دارند، بنابراین نمی توان تمامی آنها را برترین دانست.

نظر خود را درباره «معرفی شرکت های خدمات اینترنت یا isp» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی شرکت های خدمات اینترنت یا isp فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.