زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

معرفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

معرفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از دانشگاه...

معرفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز
معرفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز



معرفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه هنر اسلامی تبریز مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه هنر اسلامی تبریز شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه هنر اسلامی تبریز می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه هنر اسلامی تبریز بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و تاریخچه دانشگاه هنر اسلامی تبریز و آدرس سایت دانشگاه هنر اسلامی تبریز می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه هنر اسلامی تبریز

دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از دانشگاه‌های شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است. این دانشگاه، که اولین دانشگاه تخصصی ایران در حوزه هنرهای اسلامی است، در مهرماه سال 1378 خورشیدی با پذیرش 241 نفر دانشجو در رشته‌های تحصیلی طراحی صنعتی و فرش و معماری تأسیس شده و شروع به فعالیت نمود.

مجموعه‌های دانشگاه هنر اسلامی تبریز

مجموعه پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز

مجموعهٔ پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ضلع جنوبی چهارراه حکیم نظامی و در محل سابق کارخانهٔ چرم‌سازی خسروی قرار گرفته‌است؛ مساحت این مجموعه 36٬000 متر مربع شامل 8 ساختمان سه‌طبقه و یک‌طبقه می‌باشد. مرمت مجموعهٔ پردیس از سال 1376 خورشیدی شروع شده و در همین راستا ساختمان‌های فرسوده به آمفی‌تئاتر، ساختمان اداری، سالن ورزشی، سلف سرویس و کتابخانه تغییرکاربری داده‌اند؛ همچنین توربین‌ها و ژنراتورهایی که در بخش تأسیسات کارخانهٔ چرم‌سازی باقی‌مانده‌اند، مرمت و بازسازی شده و به‌عنوان موزهٔ صنعتی مورداستفاده قرار خواهند گرفت.

مجموعه مقصودیه دانشگاه هنر اسلامی تبریز

مجموعهٔ مقصودیه یکی از مجموعه‌های دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که در خیابان مقصودیه واقع شده‌است. مساحت این مجموعه 7٬382 متر مربع شامل ساختمان‌های تاریخی بهنام، قدکی و گنجه‌ای‌زاده می‌باشد که این ساختمان‌ها هم‌اکنون به‌طور کامل مرمت و بازسازی شده و در اختیار دانشگاه قرار گرفته‌اند؛ همچنین ساختمان صدقیانی نیز پس از واگذاری، مرمت شده و به این مجموعه ملحق خواهد شد.

ساختمان‌های تاریخی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

ساختمان بهنام دانشگاه هنر اسلامی تبریز

ساختمان بهنام یکی از ساختمان‌های تاریخی دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که قدمت آن به اواخر دورهٔ زندیه می‌رسد. مساحت این بنا 1٬900 متر مربع است و بخش اداری دانشکدهٔ معماری و شهرسازی را در خود قرار داده‌است. تالار مرکزی ساختمان بهنام به‌دلیل نقاشی‌شده بودن دیوارها و شومینه‌ها از مهم‌ترین آثار معماری دورهٔ زندیه به‌شمار می‌رود.

ساختمان قدکی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

ساختمان قدکی یکی از ساختمان‌های تحت‌تملک دانشگاه هنر اسلامی تبریز است. قدمت این بنا به اواسط دورهٔ قاجاریه می‌رسد و مساحت آن 1٬340 متر مربع شامل دو طبقهٔ زیرزمین و همکف و دو حیاط اندرونی و بیرونی است. ساختمان قدکی پس از مرمت و بازسازی بخش‌های مختلف دانشکدهٔ معماری و شهرسازی نظیر تعدادی از آتلیه هاو نمایشگاه را در خود گنجانده‌است. طبقهٔ زیرزمین این ساختمان به‌جهت جای‌دادن حوضخانه و حوض سنگی تاریخی در خود، نسبت به سایر طبقه‌ها اهمیت بیش‌تری پیدا کرده‌است و غالباً آثار دانشجویان در این محل به نمایش گذاشته می‌شود.

ساختمان گنجه‌ای‌زاده دانشگاه هنر اسلامی تبریز

ساختمان گنجه‌ای‌زاده یکی از ساختمان‌های دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که پیشینهٔ آن به اواخر دورهٔ قاجاریه و اوایل دورهٔ پهلوی می‌رسد. مساحت این بنا 4٬142 متر مربع شامل سه طبقهٔ مجزا است که آتلیه‌ها، کلاس‌های درس و سایر بخش‌های آموزشی دانشکدهٔ معماری و شهرسازی در آن قرار گرفته‌اند. ساختمان گنجه‌ای‌زاده دارای معماری برونگرا است که این شیوهٔ معماری در اکثر بناهای دوره قاجاریه دیده می‌شود.

ساختمان‌های جدید دانشگاه هنر اسلامی تبریز

ساختمان اداری و مالی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

ساختمان اداری و مالی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از ساختمان‌های جدید این دانشگاه است. مساحت این بنا 450 متر مربع است که به وسیلهٔ کمک‌های مردمی احداث شده‌است. ساختمان اداری و مالی هم‌اکنون به‌عنوان ساختمان پشتیبانی مرکزی دانشگاه هنر اسلامی تبریز شناخته می‌شود.

دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

دانشکده هنرهای کاربردی در سال 1378 همزمان با تأسیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد. در سال 1387 در روند رشد خود با پذیرش87 نفر (43 پسر ورودی مهر و 44 دختر ورودی بهمن) اقدام به راه اندازی رشته مرمت آثار تاریخی و فرهنگی نمود. با توجه به اهمیت شناخت علمی از فرایندهای باستانی و باستان سنجی کشور، این دانشکده در سال 1390 در یک روند مطالعاتی کامل در قالب جمعی از متخصصین مرتبط برای اولین بار در کشور اقدام به آمادهسازی و تدوین سرفصل دروس کارشناسی ارشد باستان سنجی بر اساس نیازهای بومی و تجربه‌های بین‌المللی نمود که با طی مراحل تصویب در وزارت علوم تحقیقات و فناروی از مهرماه سال 1391 پذیرش دانشجو در این رشته و ارائه خدمات به جامعه علمی کشور را آغاز نمود. در حال حاضر دانشجویان این دانشکده در مقاطع کارشناسی مرمت آثار تاریخی و کارشناسی ارشد باستان سنجی مشغول تحصیل و تحقیق می‌باشند.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

دانشگاه هنر اسلامی تبریز هم‌اکنون در یک رشتهٔ تحصیلی در مقطع کاردانی، چهارده رشتهٔ تحصیلی در مقطع کارشناسی، پانزده رشتهٔ تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشتهٔ تحصیلی در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد.

سایت دانشگاه هنر اسلامی تبریز

www.tabriziau.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه هنر اسلامی تبریز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.