زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران

معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران

بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیادی دولتی در ایران است که مسئولیت رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده‌های...

بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیادی دولتی در ایران است که مسئولیت رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده‌های شهدا را بر عهده دارد. برای آشنایی بیشتر با این سازمان این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران می پردازیم.



معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران

بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است و امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهادهای عمومی غیردولتی و در چهارچوب اساسنامه مصوبه و آیین‌نامه‌های مربوط زیر نظر رئیس‌جمهور و نظارت عالیه رهبر اداره می‌شود. ریاست بنیاد با حکم رهبری، در مقام نماینده ولی فقیه و با حکم ریاست جمهوری در مقام رئیس بنیاد به مدت 4 سال منصوب می‌شود.

معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران
معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران

تاریخچه بنیاد شهید و امور ایثارگران

ایده اولیه تأسیس چنین نهادی به سال 1342 و بعد از تظاهرات 15 خرداد بر می‌گردد که در آن زمان گروهی از روحانیون مبارز به فکر رسیدگی به خانواده جانباختگان این تظاهرات افتادند. این تشکیلات تا زمان پیروزی انقلاب 1357 به فعالیت خود ادامه می‌داد.

بنیاد شهید انقلاب اسلامی در 22 اسفند 1358، بر اساس فرمان سید روح‌الله خمینی که شامل 10 بند بود و ریاست مهدی کروبی، برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شهدا و همچنین رسیدگی به امور معلولین و آسیب دیدگان انقلاب اسلامی تشکیل شد.

در 19 اردیبهشت 1383 بر اساس فرمان رهبری و همچنین مصوبه شورای عالی اداری، طرح تجمیع نهادهای ایثارگران در ساختاری یکپارچه توسط دولت تصویب شد و بدین ترتیب بنیاد شهید انقلاب اسلامی به بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییر نام یافت.

تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان

محمدعلی شهیدی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران در 26 آذر 1392، اعلام کرد حدود 220 هزار شهید، 505 هزار جانباز و حدود 50 هزار آزاده در ایران داریم.

isaar
isaar

اختلاس150میلیارد ریالی بنیاد شهید و امور ایثارگران

در مرداد ماه سال 1391 اعلام شد، در جریان بررسی وضعیت مالی سازمان بنیاد شهید که توسط سازمان بازرسی کل کشور صورت گرفته مشخص شده که یکی از مدیران بخش تسهیلات این سازمان توانسته، در قضیه قرارداد بیمه عمر ایثارگران که بین بنیاد شهید و یک شرکت بیمه‌گذار منعقد گردیده حداقل مبلغ 150 میلیارد ریال را اختلاس نماید.

کارگروه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در حالی از دست داشتن برخی مدیران این بنیاد در اختلاس اخیر خبر داده که مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید می‌گوید چیزی از سرمایه بانک دی وابسته به سازمان اقتصادی کوثر سوخت نشده، همه اموال عوامل آن توقیف شده‌اند و منتظر رای دادگاه هستیم.

متهم این پرونده که گفته شد دو سال قبل از، افشای اختلاس از بنیاد بازنشسته شده این مبلغ را در جریان پرداخت حق بیمه افراد تحت پوشش قرارداد مذکور اختلاس کرده‌است. اعلام شد این پرونده از اوایل سال 1388 و پس از درخواست شرکت بیمه‌گذار از بنیاد شهید، برای جبران خسارت و ضرر و زیان حاصله از قرارداد مذکور تحت بررسی قرار می‌گیرد.

نظر خود را درباره «معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.