زمان مطالعه: 6 دقیقه
آیا روسیه ضعیف ترین میزبان جام های جهانی است؟...

آیا روسیه ضعیف ترین میزبان جام های جهانی است؟...

آیا روسیه ضعیف ترین میزبان جام های جهانی است؟ /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیاز اروگوئه تا روسیه...یک...

آیا روسیه ضعیف ترین میزبان جام های جهانی است؟ /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

از اروگوئه تا روسیه...

یک برد، یک مساوی و یک باخت! این ها ضعیف ترین آماری است که یک میزبان در جام های جهانی از خود به جای گذاشته است. این اتفاق در سال 2010 رخ داد. اما در سایر ادوار، میزبانان جام جهانی عملکرد نسبتا قابل قبولی از خود برجای گذاشته اند. با این حال شرایط کنونی روسیه میزبان جام جهانی 2018 و قرار گرفتن این تیم در رنکینگ 70 فیفا در رده بندی روز7 ژوئن، همه را نسبت به این تیم نگران ساخته است. با هم مروری داریم بر عملکرد میزبانان در جامهای جهانی و مقایسه ای می کنیم با حال و روز فوتبال روسیه

1930: رکوردهای جاودانه اروگوئه

در اولین دوره جام‌جهانی، میزبانی، بهترین تیم وقت فوتبال رسید و اروگوئه اولین تیمی بدل شد که پس از قهرمانی در المپیک، جام‌جهانی را نیز از آن خود کرد. حتی امروز پس از گذشت 84 سال، تیم اروگوئه تنها میزبان در تاریخ جام است که تمام مسابقات خود را در وقت قانونی با پیروزی پشت سر گذاشت. 4 برد در 4 مسابقه و به ثمررساندن 15 گل زده و دریافت تنها 3 گل، حاصل درخشش میزبان بود. علاوه بر آن، حضور 93 هزار تماشاگر در دیدار فینال که بین میزبان و آرژانتین برگزار شد، رکورد بیشترین تماشاگر را به مدت 20 سال، از آن میزبان جام 1930 کرد. در این مسابقات مجموعا 434500 تماشاگر از مسابقات دیدن به عمل آوردند و میانگین 24139 تماشاگر برای هر مسابقه را به جای نهادند. از نکات جالب حضور تماشاگران، به جای نهادن رکورد کمترین تماشاگر در تمام ادوار جام در رقابت‌ همگروهی‌های اروگوئه بود. در بازی رومانی و پرو تنها سیصد نفر شاهد برگزاری مسابقه بودند!

1934: چهار پیروزی دیگر برای میزبان

ایتالیای 1934 به لطف میزبانی و همچنین برد (7ـ1) در برابر آمریکا در دور نخست، بهترین آمار جام را به خود اختصاص داد. 308 هزار نفر شاهد برگزاری 17 مسابقه این جام بودند (میانگین 21059 نفر در هر بازی) یکی از دلایلی که سبب شد آمار تماشاگران در ایتالیا تا این حد کاهش یابد، برگزاری هشت مسابقه دور نخست به صورت همزمان در هشت شهر بود که سبب شد هیچ تماشاگری نتواند بیشتر از یک مسابقه این مرحله را ببیند. در این بازی‌ها ایتالیا در دور دوم با اسپانیا (1ـ1) به تساوی رسید تا مسابقه تکرار شود و میزبان امکان پیروزی در تمامی مسابقات خود را از دست بدهد. مسابقه نیمه نهایی آتزوری مقابل اتریش با 60 هزار نفر، بیشترین تماشاگر را به خود دید. رکورد کمترین تماشاگر هم به مسابقه چکسلواکی ـ رومانی در مرحله اول رسید که تنها هشت هزار نفر، آن را دیدند. ایتالیای میزبان، علاوه بر قهرمانی، با 12 گل بیشترین آمار گل زده را به خود اختصاص داد.

is-russia-the-weakest-host-of-world-cup
is-russia-the-weakest-host-of-world-cup

1938: حذف میزبان در دور دوم

در سومین جام‌جهانی، تعداد تماشاگران به 483 هزار نفر افزایش یافت (26833 نفر برای هر مسابقه). وقتی فرانسه در دور اول بلژیک را (3ـ1) شکست داد، بیشترین تعداد تماشاگر آماده دیدن مسابقه این تیم با مدافع عنوان قهرمانی (ایتالیا) شدند. برد (3ـ1) ایتالیا، در حضور 58455 نفر، اولین حذف میزبان جام‌جهانی را در تاریخ این مسابقات رقم زد؛ فرانسه حذف شد و ایتالیا قهرمان. مسابقه سوئد ـ کوبا با 6846 تماشاگر نیز کم‌تماشاگرترین بازی جام را پدید آورد.

1950: رکوردهای تیمی که در فینال باخت!

هر چند مسابقه تیمهای سوییس و مکزیک تنها شاهد حضور 4 هزار تماشاگر بود، امّا برزیلی‌ها در مسابقات تیم‌ملّی خود، چنان استقبالی از رقابت‌ها به عمل آوردند که تمام رکوردها شکسته شد. 1 میلیون و 43500 نفر از بازیها دیدن کردند (معدّل 47432 نفر در هر بازی) که 199854 نفر دیدار پایانی بین برزیل و اروگوئه را تماشا کردند. تک گل برزیل در این بازی، رکورد بهترین خط حمله جام را با 22 گل زده، نام میزبان کرد. امّا دو گل اروگوئه مهمترین عنوان را از برزیل گرفت؛ یعنی عنوان قهرمانی را!

1954: میزبانی که شاهد یک معجزه بود...

استادیوم‌های سوییس، بسان اکثر کشورهای قلب اروپا کوچک بودند و تعداد تماشاگران حاضر در جام به 889500 نفر کاهش یافت تا میانگین تماشاگر در هر مسابقه 34212 نفر باشد. کم‌ترین و بیشترین تماشاگر نیز مربوط به یک گروه بود: در رقابت کره‌جنوبی و ترکیه تنها 3 هزار تماشاگر حاضر بودند و در رقابت آلمان و مجارستان 65 هزار نفر! عمده رکوردهای جام به مجارستان رسید از جمله 27 گل زده در 5 مسابقه از سوی این تیم. امّا قهرمانی به شکلی معجزه‌آسا به آلمان رسید. تنها یادگاری تیم میزبان هم پرگل‌ترین دیدار تمام ادوار جام بود: سوییس 5 اتریش 7

1958: آخرین نایب قهرمانی میزبان

در جام‌جهانی 1958 تعداد تماشاگران به  919580 تماشاگر رسید تا میانگین تماشاگر هر بازی به 26274 کاهش یابد. دلیل این کاهش، افزایش بازیهای سال 1958 از 26 بازی سال 1954 به 35 بود. کمترین تماشاگر مربوط به مسابقه ایرلند شمالی ـ چکسلواکی بود با 6196 نفر. در بازی فینال هم 51800 نفر از مسابقه سوئد میزبان مقابل برزیل دیدن کردند و رکورد بیشترین تماشاگر جام را به جای نهادند. هر چند که سوئد دومین و آخرین میزبانی بود که نایب قهرمان جهان می‌شد. از 126 گل زده شده، 23 گل سهم فرانسه بود که بهترین خط حمله را به جای نهاد. سوئد آخرین میزبانی بود که شاهد ردوبدل شدن میانگین گل بالای 3 در هر بازی بود (6/3 در هر مسابقه). اتفاقی که هرگز تکرار نشد.

آیا روسیه ضعیف ترین میزبان جام های جهانی است؟...
آیا روسیه ضعیف ترین میزبان جام های جهانی است؟...

1962: یک میزبانی شرم‌آور

جام‌جهانی 1962 مایه شرم فیفا و ورزش فوتبال بود. استادیوم‌ها و چمن‌های فاقد کیفیت، بازیهای تدافعی، خشونت هولناک و قضاوت‌های یک‌طرفه به سود میزبان، تنها خاطره‌ای سیاه از مسابقات شیلی به جای نهاد. از دیدار انگلستان ـ بلغارستان تنها 5700 نفر دیدن به عمل آوردند. امّا حضور پرشور تماشاگران در بازیهای میزبان (از جمله رکورد 76500 نفر در مسابقه برزیل و شیلی میزبان در نیمه نهایی)، مجموع تماشاگران را به 899074 نفر (میانگین 28096 نفر در هر مسابقه) رساند. شیلی میزبان هم با 4 برد و 2 باخت، عنوان سوم جام را از آن خود کرد.

is-russia-the-weakest-host-of-world-cup
is-russia-the-weakest-host-of-world-cup

1966: قهرمانی میزبان در معبد فوتبال

در جام‌جهانی هشتم هم دقیقاً مثل جام‌جهانی 1962، تعداد 89 گل در 32 بازی به ثمر رسید. امّا تفاوت آشکاری میان مسابقات انگلستان با جام‌جهانی شیلی بود. جزیره‌نشینان عاشق فوتبال، استادیوم‌ها را مملو از تماشاگر کردند و با حضور 1635000 نفر در طول مسابقات، میانگین 51094 تماشاگر برای هر مسابقه به جای نهاده شد. حتی کم‌تماشاگرترین مسابقه (شیلی ـ کره‌شمالی) هم آمار قابل قبول 16 هزار نفر را به خود اختصاص داد. حضور 98270 نفر در مسابقه انگلستان ـ فرانسه، رکورد بیشترین تماشاگر را به این مسابقه اختصاص داد و سرانجام مهمترین یادگاری میزبان در فینال به دست آمد. برد (4ـ2) در وقت اضافی مقابل آلمان و هت تریک جف هرست در فینال که تکرار ناشدنی بود.

1970: عشق به فوتبال در ارتفاع هولناک و هوایی سوزان

مکزیک با وجود ارتفاع هولناک و گرمای کُشنده، پر از شور هواداران بود. مکزیکی‌ها از بازی‌های تیم خود و دیدارهای بزرگان استقبالی باشکوه به عمل آوردند و چنین شد که با حضور یک میلیون و 603975 نفر، میانگین 50127 نفر در هر مسابقه به جای نهاده شد. هر چند تیم میزبان در مرحله یک‌چهارم نهایی از ایتالیا (1ـ4) شکست خورد، امّا هیجان مردم فرو ننشست و حتی در فینال 107412 نفر شاهد مسابقه برزیل و ایتالیا بودند. برزیل نیز با 5 گلی که در فینال زد، با 19 گل عنوان بهترین خط حمله جام رانیز به خود اختصاص داد.

آیا روسیه ضعیف ترین میزبان جام های جهانی است؟...
آیا روسیه ضعیف ترین میزبان جام های جهانی است؟...

1974: دومین قهرمانی، این بار در خانه

یک بار دیگر آلمان غربی فرصت یافت تا قهرمان جام جهانی شود و بار دیگر بیشترین و کمترین تماشاگر مسابقات مربوط به گروه آلمان بود. درست مثل سال 1954 در روز آغازین و در مسابقه آلمان غربی و شیلی 83168 نفر و در رقابت آلمان شرقی و استرالیا تنها 10 هزار نفر از مسابقه دیدن کردند. در پایان بازی‌ها تعداد تماشاگران به 1774022 نفر رسید که از نظر تعداد، در تاریخ جام جهانی بی‌نظیر بود. اما با توجه به افزایش تعداد بازی‌ها به 38، میانگین تماشاگران هر مسابقه به 46685 نفر کاهش یافت بهترین‌ها حمله با 16 گل از آن لهستان شد و عنوان بهترین بازیکن جام به یوهان کرویف هلندی رسید اما مهم‌ترین عنوان از آن میزبان شد که عنوان قهرمانی بازی‌ها بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آیا روسیه ضعیف ترین میزبان جام های جهانی است؟...» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آیا روسیه ضعیف ترین میزبان جام های جهانی است؟... فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.