زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای احیا و صافی مو کراتین کنیم یا نه ؟

برای احیا و صافی مو کراتین کنیم یا نه ؟

اگر موی سر بعد از رنگ و مش های مکرر، کار با مواد دچار بد فرمی و بد حالتی می شود یا اینکه حالت وز به خودش می گیرد و خشک و بی آب می شود و در واقع برق مو از بین می رود نشان می دهد که زمان احیا مو با کراتین رسیده است.
برای احیا و صافی مو کراتین کنیم یا نه-is keratin good or bad for your hair
برای احیا و صافی مو کراتین کنیم یا نه-is keratin good or bad for your hair
برای احیا و صافی مو کراتین کنیم یا نه-is keratin good or bad for your hair

«کراتین» پروتئین اصلی موجود در ناخن، دندان و مو می باشد که توسط کراتینوسیت ها که سلول های زنده ای هستند ساخته می شود، کراتین باعث صاف شدن و درخشندگی موها می شود و میزان آن در موهای فر یا وز به میزان کافی جهت نرم کردن وجود ندارد.

کراتین سرشار از آمینو اسید است که سبب تقویت مو و افزایش قدرت تحمل می شود و به مرور زمان با افزایش سن، شرایط محیطی و مواد حالت دهنده مو مقدار آن کاهش می یابد که با کراتینه کردن مو این ماده بر روی مو مالیده می شود و توسط سشوار داغ جذب مو می شود و موها را ترمیم می کند.

کراتین ها تا 70 درصد احیا دارند و 30 درصد هم صافی ایجاد می کنند، برای فرم دهی و ضخامت تارهای مو ترمیم دیده و یا موهای سالم استفاده می شود پیش از استفاده از کراتینه اگر مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس هستید حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید.

انواع کراتین مو

دو نوع کراتین مو بصورت کلی در بازار مراقبت از مو وجود دارد:

نوع اول: کراتین احیا کننده مو نوع دوم: کراتینه برزیلی یا کراتینه صافی

کاربردی که کراتین مو دارد:

1-درمان کننده مو 2- صاف کردن موها 3- از بین برنده وزی موها

البته کراتین صافی، جدیدا منسوخ شده است و ریباندیگ و المنت مو جایگزین آن شده است. تنها تفاوتی که در این دو روش کراتینه مو وجود دارد نوع محلولی است که استفاده می شود باعث متمایز شدن آنها شده است.

برای احیا و صافی مو کراتین کنیم یا نه ؟
برای احیا و صافی مو کراتین کنیم یا نه ؟

کراتین کنیم یا نه ؟

_افرادی که در اثر عواملی مانند سوختگی ناشی از مواد شیمیایی موی سرشان آسیب دیده، همچنین برای موهای دمیج می توانند از کراتینه احیاء کننده مو جهت ترمیم و تقویت موهایشان بهره ببرند.

البته به خاطر بسپارید که اولین راه برای درمان موهای که دمیج شده است کوتاه کردن می باشد و راه حل دوم استفاده از روش کراتین احیاء کننده مو است. اثر این نوع کراتین مو مشابه تقویت و ویتامینه کردن موها می باشد.

پس صرفا اگر دنبال احیا کردن موهای سوخته خود هستید روش کراتین احیا کننده مو برای شما کافی است ولی اگر دوست دارید در کنار ترمیم موهایتان آنها را صاف و درخشان کنید به سراغ روش دوم بروید زیرا کراتینه نوع اول صرفاٌ درمانی بوده و جنبه ای دیگری ندارد تفاوتی که کراتین احیا کننده مو با کراتین برزیلی دارد در نوع محلولی است که استفاده می شود.

اگر کسی نمی خواهد حالت موهای مجعدی خود را از دست دهد و موهایش صاف شود کراتین احیا کننده مو را باید انتخاب کند زیرا مواد کراتینه خیلی هم قدرت صافی ندارد و در حد اینکه وز مو را بگیرید آن را لخت می کند.

_اگر موی سر بعد از رنگ و مش های مکرر، کار با مواد دچار بد فرمی و بد حالتی می شود یا اینکه حالت وز به خودش می گیرد و خشک و بی آب می شود و در واقع برق مو از بین می رود نشان می دهد که زمان احیا مو با کراتین رسیده است.

پس این مواد را می توانیم هم قبل و هم بعد از کار مواد شیمیایی، مانند رنگ، دکلره، ریموورها همه این کارهای مواد را می توانیم انجام دهیم و هیچ مشکلی به وجود نمی آید که کراتینه بعد از دکلره انجام شود یا قبل آن انجام شود.

نکته : کراتین مو به هیچوجه برای زنان باردار توصیه نمی شود.
نظر خود را درباره «برای احیا و صافی مو کراتین کنیم یا نه ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره برای احیا و صافی مو کراتین کنیم یا نه ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.