زمان مطالعه: 1 دقیقه
آیا ارتباطی بین وزن بالای نوزاد در هنگام تولد و بیماری وجود دارد؟

آیا ارتباطی بین وزن بالای نوزاد در هنگام تولد و بیماری وجود دارد؟

دانشمندان بریتانیایی می گویند شواهدی به دست آورده اند که نشان می دهد بین وزن نوزادان دختر در زمان تولد و...

Is a relationship between high birth weight and disease there
Is a relationship between high birth weight and disease there

دانشمندان بریتانیایی می گویند شواهدی به دست آورده اند که نشان می دهد بین وزن نوزادان دختر در زمان تولد و احتمال ابتلای آنها به سرطان پستان در بزرگسالی ارتباط وجود دارد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ، براساس این تئوری که به دهه 1990 میلادی برمی گردد، نوزادان دختر چنانچه به هنگام تولد، از نظر وزن و قد بزرگ باشند، خطر ابتلا به سرطان پستان در آنها در سنین بزرگسالی به نسبت نوزادان دختری که از نظر جثه کوچکتر هستند، بیشتر است.
اما تاکنون شواهد به دست آمده یکدست نبوده اند.
در تازه ترین تحقیقات انجام شده در این باره، گروهی از پژوهشگران دانشکده بهداشت و پزشکی حاره ای در لندن به امید دستیابی به نتایجی بیشتر، به تحلیل و بررسی مجدد اطلاعاتی که ظرف سی سال گذشته دراین باره بدست آمد، پرداختند.
محققان دریافته اند که در مطالعات انجام شده بر روی اطلاعات بدست آمده درباره جثه نوزادان به هنگام تولد، هماهنگی کاملا واضحی در این باره دیده می شود. این اطلاعات معمولا به هنگام تولد توسط دکتر و یا ماما به ثبت می رسد.
هر نیم کیلو اضافه وزن به هنگام تولد در نوزادان دختر، به میزان هفت درصد خطر ابتلا به سرطان پستان را در این نوزادن در سنین بزرگسالی افزایش می دهد.
به نظر می رسد وزن و اندازه سر کودک به هنگام تولد، شاخص های مورد نظر در این تحقیقات بوده، هر چند که به نظر می رسد قد نوزاد به هنگام تولد، عاملی مهم تر برای پیش بینی میزان خطر در این باره باشد. اما، چرا نوزادانی که به هنگام تولد قد بلند تر هستند بیشتر مستعد ابتلا به سرطان پستان هستند. خوب این موضوع هنوز مشخص نیست.
براساس یک تئوری که در این باره وجود دارد، نوزادی که از نظر اندازه بزرگتر است احتمالا در رحم مادر در معرض استروژن بیشتری قرار دارد. اما تحقیقات بیشتری نیاز است تا بتوان ارتباطی را که در این باره وجود دارد، مشخص کرد.
اطلاعاتی که در تحقیقات اخیر مورد تحلیل و بررسی مجدد قرار گرفت، مربوط به ششصد هزار زن می شود که از این عده تنها حدود 22 هزار نفر به سرطان پستان مبتلا بودند

نظر خود را درباره «آیا ارتباطی بین وزن بالای نوزاد در هنگام تولد و بیماری وجود دارد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آیا ارتباطی بین وزن بالای نوزاد در هنگام تولد و بیماری وجود دارد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.