زمان مطالعه: 5 دقیقه
نکاتی در رابطه با ویزای عراق برای اربعین

نکاتی در رابطه با ویزای عراق برای اربعین

هموطنان عزیزی که قصد سفر به کشور عراق را دارند باید قبل از سفر اقدام به دریافت ویزا این کشور نمایند ، شخص...

arbaeen-walking1
arbaeen-walking1

هموطنان عزیزی که قصد سفر به کشور عراق را دارند باید قبل از سفر اقدام به دریافت ویزا این کشور نمایند ، شخص مسافر و یا وکیل و نماینده (آژانس های مسافرتی) مسافر می توانند جهت اخذ ویزا عراق با در دست داشتن مدارک اقدام به اخذ ویزا این کشور نمایند. پورتال آسمونی در این بخش اطلاعات کامل و جامعی در مورد ویزای عراق برای اربعین 95 برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید

حمید محمدی معاون سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت نام اعزام به عتبات در ایام اربعین اظهار کرد: طبق هماهنگی های شده در ستاد اربعین مسئولیت ثبت نام،‌ دریافت ویزا و اعزام زائران به عتبات برعهده سازمان حج و زیارت است.

معاون امور حج و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: مقرر شده است تا دفاتر کنسولی عراق در 11 نقطه از ایران ایجادشود یعنی علاوه بر سفارت این کشور در تهران و کنسولگری های مستقر در مشهد،‌ کرمانشاه و اهواز دفاتری باید در 11 نقطه کشور به صورت موقت ایجاد شود.

محمدی ادامه داد: طی هماهنگی با ستاد مرکزی اربعین علاقمندان برای حضور در کشور عراق در ایام اربعین باید گروه های یک تا 10 نفره تشکیل شود و پس از آن ویزا برای افراد اخذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته شاهد مشکلات ارزی بودیم و امسال با کمک بانکهای عامل این مشکل را حل کردیم به گونه ای که افراد هنگام ثبت نام می توانند به صورت آنلاین معادل ریالی، هزینه ارزی را پرداخت کنند.

مجید آقابابایی دبیر ستاد اربعین از تشکیل جلسه کمیته سیاسی، کنسولی ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) به ریاست حسن قشقاوی، معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه در محل وزارت خارجه، خبر داد و افزود: در این جلسه که با حضور راجح الموسوی سفیر جمهوری عراق در تهران و برخی از مسئولان سفارت برگزار شد، آخرین تحولات وهماهنگی های کنسولی بخصوص درمورد نحوه و زمان و قیمت صدور روادید اربعین توسط دولت عراق، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آقابابایی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که صدور روادید اربعین توسط سفارت عراق در تهران و کنسولگری‌های آن کشور در شهرهای اهواز، کرمانشاه و مشهد آغاز شود و از اوایل ماه محرم، دفاتر نمایندگی‌های موقت سفارت عراق در 12 شهر کشور، صدور روادید را آغاز می کنند.

دبیر ستاد اربعین همچنین تاکید کرد: دارا بودن گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران و روادید کشور عراق جهت تردد از مرزهای مشترک و حضور در مراسم اربعین حسینی سال 1395، از الزامات برای خروج از کشور خواهد بود.

arbaeen-walking
arbaeen-walking

مدراک مورد نیاز جهت دریافت روادید (ویزا) گروهی، ویژه متقاضیان ایام اربعین:

  1. یک برگ کپی از صفحه اول گذرنامه
  2. یک قطعه عکس رنگی 4*3 (پشت زمینه سفید)
  3. مبلغ 30 دلار (هزینه صدور روادید) + 100،000 ریال (ده هزار تومان) به ازاء هر نفر.

مدراک مورد نیاز جهت دریافت روادید(ویزا) انفرادی، ویژه متقاضیان ایام اربعین:

  1. اصل گذرنامه
  2. دو قطعه عکس رنگی 4*3 (پشت زمینه سفید)
  3. مبلغ 40 دلار (هزینه صدور روادید) + 100،000 ریال (ده هزار تومان) برای هر نفر.

قیمت ویزای (روادید) اربعین

حمید محمدی درباره آخرین آمار ثبت‌نام زائران ایرانی در سامانه سماح گفت: تاکنون بیش از 120 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی درباره زمان آغاز صدور روادید برای زائران ثبت‌نام شده افزود: با مسئولان سفارت عراق برای انجام هماهنگی‌های بیشتر جهت صدور روادید جلسه‌ای برگزار و مقرر شد 20 شهریور زمان صدور روادید زائران ایرانی مشتاق راهپیمایی اربعین باشد.

محمدی با بیان اینکه 4 کنسولگری عراق در شهرهای‌ تهران، کرمانشاه، مشهد و اهواز مامور صدور روادید زائران ایرانی هستند اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی سفارت عراق در تهران 12 مرکز نیز به مرور زمان صدور روادید را آغاز خواهند کرد و در مجموع 16 مرکز مامور صدور روادید برای زائران ایرانی خواهند بود.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره رایزنی مسئولان ایرانی برای تثبیت نرخ هزینه صدور روادید اظهار داشت: هزینه صدور روادید زائران ایرانی برای حضور در راهپیمایی اربعین به مانند سال گذشته و بدون تغییر 40 دلار باقی ماند.

رئیس ستاد اربعین با اشاره به هزینه ویزای عراق اظهار داشت: ما تلاش زیادی کردیم که هزینه ویزا را کاهش دهیم اما طرف عراقی موافقت نکرد و اکنون هزینه ویزا همان چهل دلار خواهد بود و مدت اعتبار ویزا 20 روز است و کل اعتبار آن از اول تا آخر سفر خواهد بود.

ذوالفقاری در ادامه افزود: ما با شرکت‌های مختلف بیمه‌ای جلساتی داشتیم که مقرر شد یکی از شرکت‌های بیمه‌گزار زائران را بیمه کند، مبلغ این بیمه برای خدمات سرپایی 5 هزار تومان و برای خدمات غیرسرپایی و احیانا فوت افراد 19 هزار و 900 تومان هزینه هر فرد خواهد بود، در مجموع نزدیک به 25 هزار تومان هر فرد هزینه بیمه خواهد داشت، همچنین میزان تعهد بیمه برای فوت افراد 15 میلیون تومان، تصادف 15 میلیون تومان و خدمات غیر بستری 1 میلیون تومان خواهد بود، البته گفتنی است صدور بیمه زائران در قرارگاه‌های صدور ویزا انجام خواهد شد.

نکاتی در رابطه با ویزای عراق برای اربعین
نکاتی در رابطه با ویزای عراق برای اربعین

نکات و یادآوری های پایانی:

  1. داشتن گذرنامه تنها کافی نیست و باید ویزا گرفته شود.
  2. برای تهیه ویزا باید از طریق شرکت های زیارتی، یا سامانه سماح که مربوط به حج و زیارت می باشد و یا مراجعه مستقیم به سفارت عراق اقدام شود.
  3. در حفظ و نگهداری گذرنامه خود کوشا باشید.
  4. همراه داشتن کپی شناسنامه، کارت ملی و چند قطعه عکس، در صورت مفقود شدن گذرنامه ضروری می باشد.
  5. با توجه به اینکه ممکن است از اهل کاروان جدا شوید، ویزا و گذرنامه و کلیه مدارک و وسایل مورد نیاز هر شخص حتما همراه خودش باشد.
  6. توجه داشته باشید هنگام ورود به کشور عراق مهر ورود به کشور در گذرنامه شما درج گردد. تا در برگشت دچار مشکل نشوید.
  7. سعی کنید مشخص کنید که با کدام کاروان عازم سفر اربعین هستید. چیزی کمتر از یک ماه بیشتر به اربعین نمانده است. اگر با کاروان مسجد، مدرسه، دانشگاه عازم هستید و گذرنامه دارید، باید حتما از الان گذرنامه هایتان را برای ثبت نام به مدیر کاروان هایتان بدهید تا بتوانند برای شما ویزا بگیرند. البته اگر کاروان تان در سامانه ثبت نام اربعین (سماح) ثبت شده باشد، می توانید از طریق سایت مربوطه نامتان را در کاروان مربوطه درج کنید.
  8. معمولا ویزاها زمینی دو هفته و هوایی 30 روز، توسط مامور عراقی در گذرنامه درج می شود. برای گرفتن ویزا احتمالا در فرودگاه های ایران و عراق و مرزهای زمینیف شرایطی برای این ایام فراهم می شود. اما منتظر نمانید. می خواهید لب مرز برای گرفتن ویزا پشت یک صف 1 میلیون نفری بایستید. در این صورت باید 4 روز لب مرز بخوابید تا نوبت ویزای شما برسد. هر چند تا آن زمان احتمالا اربعین تمام شده است.

 

پی نوشت:

معاون حج عمره و عتبات سازمان حج وزیارت گفت: صدور روادید زائران اربعین حسینی از اول مهر آغاز شده است.

حمید محمدی معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت صدور روادید اربعین گفت: باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده بین وزارت امور خارجه و وزارت کشور ایران با سفارت عراق، صدور روادید زائران اربعین آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: برهمین اساس 3 کنسولگری عراق در مشهد، کرمانشاه و اهواز و همچنین سفارت این کشور در تهران کار صدور روادید را انجام می‌دهند. 

محمدی تأکید کرد: در 12استان کشور دفاتر موقت صدور روادید با هماهنگی وزارت کشور، وزارت خارجه ‌کشورمان و سفارت عراق برقرار می‌شوند تا صدور روادید سرعت گیرد. 

معاون حج عمره و عتبات سازمان حج وزیارت در خصوص قیمت روادید گفت: بر اساس مصوبات قیمت روادید برای زائران چه کسانی که به صورت انفرادی می‌خواهند سفر کنند و چه کسانی که به صورت گروهی قصد عزیمت دارند 40دلار است. 

محمدی در پایان یاد‌آور شد: یکی از مشکلاتی که زائران سال گذشته داشتند تهیه ارز برای دریافت روادید بود که این مشکل امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده حل شده است، به این ترتیب که زائران معادل ریالی قیمت روادید را از طریق سامانه سما پرداخت می‌کنند.

iraq-visa-for-the-arbaeen
iraq-visa-for-the-arbaeen

نظر خود را درباره «نکاتی در رابطه با ویزای عراق برای اربعین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نکاتی در رابطه با ویزای عراق برای اربعین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.