زمان مطالعه: 5 دقیقه
فواید ترامپولین برای کودکان

فواید ترامپولین برای کودکان

کودکان هم مانند بزرگسالان نیاز دارند ورزش کنند اما شاید برایشان خسته کننده باشد. ترامپولین می تواند ورزش توام با بازی و شادی را

ترامپولین و اهمیت آن در کودکی

هر کدام از دوره های زندگی انسان، ویژگی هایی منحصر به همان دوره دارد که رفته رفته کم شده و در دیگر بخش های زندگی پررنگ نخواهد بود. ویژگی بارز دوران کودکی، انرژی و شور و هیجان بالا در کودکان است. کودکان اغلب این انرژی بی حد و حصر را در قالب شیطنت، بازی و تحرک تخلیه می کنند. این روزها به دلیل سبک زندگی کم تحرک بسیاری از افراد و نیز محدودیت در فضای بازی،کودکان قادر نیستند این انرژی را به طور کامل و صحیح تخلیه کنند و این باعث بدخلقی و بهانه گیری در آن ها می شود. ترامپولین یا همان جامپینگ کودک، یکی از مناسب ترین وسایل برای استفاده کودک است و حس شادی، نشاط و سرزندگی را در کودک افزایش می دهد. در حال حاضر یکی از معتبر ترین برندهای ترامپولین در ایران، itram است که طیف گسترده ای از ترامپولین ها، از جمله ترامپولین حفاظ دار، ترامپولین خانگی، ترامپولین باشگاهی و ...  را ارائه می دهد. ترامپولین علاوه بر آنکه به کودک امکان تخلیه انرژی و بازی و سرگرمی را می دهد، فواید دیگری نیز دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

ترامپولین و تاثیر آن بر تناسب اندام کودک

استفاده از واژه ی تناسب اندام برای کودکان شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد درحالیکه وضعیت بدن در بزرگسالی رابطه مستقیمی با دوران کودکی دارد. اگر در دوران کودکی اندام متناسبی داشته باشیم در بزرگسالی هم قادر به حفظ و بهبود آن خواهیم بود. البته کودکان معمولا تمایلی به انجام ورزش برای تناسب اندام ندارند اما جامپینگ کودک به آنها این امکان را می دهد که در حین بازی و سرگرمی ورزش کنند. هنگام استفاده از ترامپولین، که امروزه در خانه ها استفاده از ترامپولین حفاظ دار توصیه می شود، باعث می شود تا تمامی عضلات کودک درگیر شوند و سوخت و ساز بدن او بالا برود. افزایش فعالیت باعث می شود تا کودک چاق نشود و یا اگر چاق است بتواند به تناسب اندام برسد.

استفاده از جامپینگ کودک می تواند باعث تخلیه انرژی و افزایش شادی آنها شود.

ترامپولین و تاثیر آن بر استخوان بندی کودک

در اغلب فعالیت های روزانه، فشار بیشتر عضلات ما را درگیر می کند و کمتر متوجه استخوان ها می شود اما در جامپینگ کودک، به علت پرش های متوالی، فشار یکسانی به عضلات و استخوان کودک وارد شده و بدون اینکه متوجه آسیبی شود باعث افزایش چگالی استخوان و تقویت آن می شود. کودک میتواند با تنها پانزده دقیقه استفاده از ترامپولین حفاظ دار در منزل، سیستم اسکلتی خود را تا حد قابل توجهی تقویت کند.

ترامپولین و تاثیر آن بر قلب و عروق

یکی از دلایلی که توصیه می شود ورزش های هوازی انجام دهیم این است که ضربان قلب و به دنبال آن، حجم خون پمپاژ شده را افزایش دهیم. در واقع کودکان با استفاده از ترامپولین حفاظ دار در منزل، هنگام پریدن، ضربان قلب شان را افزایش می دهند. با استفاده از جامپینگ کودک شما می توانید فضای مناسبی برای بهبود سیستم گردش خون کودک خود فراهم کنید.

ترامپولین و تاثیر آن بر رشد کودک

سرعت رشد ما در همه ی سنین به یک صورت نیست. در سال های اولیه تولد سرعت بسیار بالا بوده و پس از آن،در دوره ی کودکی تا نوجوانی ما بیشترین سرعت رشد و تاثیرپذیری آن را داریم. واضح است که عامل ژنتیک، مهم ترین عامل در مشخص کردن میزان قد و رشد کودکان است اما عوامل دیگری نیز در کنار آن هستند که می توانند به طرز مثبتی تاثیرگذار باشند. از میان فاکتورهای جانبی رشد، ورزش مهم ترین عامل است. التبه ذکر این نکته مهم است که فاکتورهای تغذیه ای و یا ورزش و عوامل محیطی دیگر نمی توانند تاثیر برجسته ای بر میزان رشد قد کودکان بگذراند اما تاثیر مثبت آن ها بر رشد کودکان اثبات شده است.استفاده از ترامپولین حفاظ دار در خانه می تواند باعث شود کودک به طور مداوم ورزش کند که این خود تاثیر مثبتی بر رشد قد کودک خواهد گذاشت. یکی از بهترین ویژگی های آیترام این است که نیاز به آموزش خاصی ندارد و برای کودکان پیچیده نیست.

استفاده از جامپینگ کودک به طور روزانه در مدت زمان مشخص، تاثیر مثبتی بر رشد کودک دارد.
استفاده از جامپینگ کودک به طور روزانه در مدت زمان مشخص، تاثیر مثبتی بر رشد کودک دارد.

استفاده از جامپینگ کودک به طور روزانه در مدت زمان مشخص، تاثیر مثبتی بر رشد کودک دارد.

ترامپولین و تاثیر آن بر سلامت روان کودک

ورزش ها اغلب برای کودکان خسته کننده به نظر می رسند و این باعث می شود که تمایلی به انجام ورزش نداشته باشند و یا اگر انجام می دهند لذت چندانی نبرند. بهترین ورزش برای کودکان، آن دسته از ورزش هایی است که شاد و مفرح هستند و کودک ورزش و بازی و شادی را همزمان تجربه می کند. جامپینگ کودک یکی از بهترین گزینه ها برای کودکان است. کمتر کودکی هنگام بازی با ترامپولین حفاظ دار در خانه لبخند نمی زند یا صدای خنده اش بلند نیست. این خنده و خوشحالی خود باعث ترشح هورمون های شادی آفرین در کودک می شود و سلامت روان او را ارتقا می دهد. برخلاف آنچه اغلب افراد تصور می کنند، itram صرفا بر روی بدن و جسم تمرکز ندارد و نیاز به تمرکز ذهن هم دارد. تمرین تعادل و تمرکز ذهنی برای حفظ تعادل علیرغم پرش های متوالی، نیازمند این است که کودک ذهنش را به کار بگیرد. استفاده روزانه مناسب از ترامپولین حفاظ دار در خانه و در بازه زمانی مناسب می تواند به طرز برجسته ای بر سلامت روان کودک بیفزاید و تاثیر مثبتی بر خلق و خوی او بگذارد.

ترامپولین و تاثیر آن بر سلامت جسمی کودک

یکی از مهم ترین فاکتورهای افزایش سلامت جسمی، این است که با تحرک و ورزش باعث دفع مواد اضافی بدن و نیز جذب موادی مثل ویتامین ها شویم. البته تحرک به تنهایی کافی نیست و باید براساس اصول درست و نیز بصورت پیوسته و مداوم انجام شود تا بتواند تاثیر خوبی داشته باشد. استفاده از ترامپولین حفاظ دار در منزل و یا ترامپولین های باشگاهی و غیره، با حرکات کششی و تحرکاتی که ایجاد می کند باعث افزایش کارایی عضلات بدن و نیز تقویت استخوان، دفع سموم و افزایش جذب مواد مفید شود. جامپینگ کودک باعث می شود تمام عضلات کودک با هم هماهنگ شود و نیز از نظر ذهنی تمرکز کند تا بتواند تعادل خود را حفظ کند که همه ی این موارد تاثیرات به سزایی در بهبود عملکرد جسمی و بدنی کودک خواهد داشت. استفاده از یک itram در بخش مناسبی از منزل می تواند کمک زیادی به ارتقا سطح سلامت روان کودک بکند.

اهمیت ورزش در کودکان

به طور کلی ورزش یکی از امور مهمی است که متاسفانه برخی افراد توجه کافی به آن نداشته و به مرور زمان دچار مشکلات ناشی از این بی توجهی خواهند شد. بر اساس گزارش ها و تحقیقات انجام شده، هر فرد به طور معمول حداقل باید یک ساعت در روز را به ورزش اختصاص دهد که این موضوع با توجه به محدودیت های زمانی و مکانی در زندگی کنونی تقریبا غیر ممکن بنظر می رسد. یکی از بهترین راهکار ها این است که طول زمان ورزش را کم کنیم و در عوض برمیزان انرژی مصرفی بپردازیم. استفاده روزانه کودکان از itram در خانه در مدت زمانی کوتاه می تواند در عین شادی بخشی به کودک، باعث تامین شدن نیاز روزانه او به ورزش نیز شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فواید ترامپولین برای کودکان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فواید ترامپولین برای کودکان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.