زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله ایرانشهر

محله ایرانشهر

محله ایرانشهر یکی از محلات تهران است که در منطقه شش شهرداری تهران، ناحیه یک این منطقه قرار دارد. این محله به جهت اماکن مهمی چون میدان فردوسی و میدان ولیعصر که
نمای کلی محله ایرانشهر ( iranshahr )
نمای کلی محله ایرانشهر ( iranshahr )

نمای کلی محله ایرانشهر ( iranshahr ) نام محله : ایرانشهر موقعیت جغرافیایی : مرکز تهران منطقه شهرداری : منطقه 6 شهرداری تهران ، ناحیه 1 بافت : تقریبا نوساز محدودیت ترافیکی : دارد (طرح ترافیک ) محله های همسایه : فردوسی ، سنایی ، ولیعصر ، امجدیه ایستگاه های مترو : ایستگاه های دروازه دولت و فردوسی ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه  فردوسی قیمت هر متر مربع : 15تا 20 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله ایرانشهر

بافت محله ایرانشهر
بافت محله ایرانشهر

بافت محله ایرانشهر بافت محله : محله ایرانشهر غالبا اداری است و دارای خیابان های خلوت و پهن است . این محله نسبت به محله های اطراف خلوت تر است و ترافیک سبک تری دارد . آپارتمان هایی با قدمت 15 تا 10 سال که استفاده اداری دارند زیاد دیده می شود . علاوه بر آن آپارتمان های نوساز مسکونی نیز زیاد در این محله دیده می شوند. تراکم جمعیتی : حدود 10 هزار نفر در این محله زندگی می کنند. قیمت ملک : قیمت ملک در محله ایرانشهر از 15 میلیون تومان شروع شده و به 20 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ).

اطلاعات جغرافیایی محله ایرانشهر

خیابان طالقانی
خیابان طالقانی

خیابان طالقانی همسایه های ایرانشهر : محله ایرانشهر از شمال به محله سنایی و خیابان کریم خان راه دارد ، از جنوب به محله فردوسی و خیابان انقلاب می رسد ، در غرب محله ولیعصر قرار دارد و شرق این محله امجدیه است. میادین و خیابان های اصلی : خیابان های انقلاب ، طالقانی ، حافظ و مفتح از خیابان های مهم این محله اند.

اماکن مهم محله ایرانشهر

پارک هنرمندان
پارک هنرمندان

پارک هنرمندان بوستان ها و فضای سبز : پارک هنرمندان تنها پارک موجود در این محله است.

ایستگاه اتوبوس فردوسی
ایستگاه اتوبوس فردوسی

ایستگاه اتوبوس فردوسی حمل و نقل عمومی : ایستگاه مترو و اتوبوس فردوسی و دروازه دولت از موارد حمل و نقل عمومی در این محله به شما می آیند. پمپ بنزین ها : پمپ بنزین فردوسی واقع در خیابان قرنی تنها پمپ بنزین در این محله است. مراکز خرید و تجاری : محله ایرانشهر محله ای بیش تر اداری و مسکونی است و مراکز خرید شاخصی در این محله وجود ندارد.

خانه هنرمندان
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان سینماخانه هنرمندان دارای چند سالن تاتر هست که همه روزه اجرا های مختلفی در آن بر روی صحنه می رود. اماکن اداری : بیمه تامین اجتماعی شعبه 19 و یک دفتر پیشخوان خدمات دولت در خیابان انقلاب مهم ترین اماکن اداری این محله هستند.

بیمارستان آپادانا
بیمارستان آپادانا

بیمارستان آپادانا مراکز درمانی : بیمارستان آبان در خیابان عضدی ، بیمارستان آپادانا در خیابان قرنی و بیمارستان سجاد در خیابان بهار نیاز اهالی را به مراکز درمانی بر طرف می کنند.

مسجد الرحمان
مسجد الرحمان

مسجد الرحمان مساجد : مسجد الرحمان واقع در خیابان قرنی تنها مسجد محله ایرانشهر است.

تاریخچه و نامگذاری

این محله درگذشته به نام فیشر آباد معروف بوده و دلیل آن نیز وجود باغ بزرگی متعلق به یک شخص آلمانی به نام فیشر بوده است . این باغ در زمان جنگ جهانی دوم انبار مهمات متفقین بود . بعد از خروج متفقین از کشور این باغ در اختیار نیروی انتظامی گذاشته شد و بعد ها در سال 1375 شهرداری این باغ را به بوستانی به نام هنرمندان تغییر داد و خانه هنرمندان را نیز در وسط این پارک بنا کرد.     شما نیز اگر در این محله زندگی می کنید از دغدغه های خود برایمان بگویید و چه نکات مثبت یا منفی درمورد محله ایرانشهر وجود دارد .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محله ایرانشهر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محله ایرانشهر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.